משרד החוץ דורש תוספת 78 מיליון ש' לתקציב לפעולות ההסברה

בדיון בוועדת חו"ב הציגו נציגי המשרד את הפערים בין התקציב המאושר לבין הצרכים המיידיים ● ח"כ זאב אלקין, יו"ר הוועדה: "התקציבים הנוכחיים מצחיקים"

ח"כ זאב אלקין, ראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ועדת המשנה למדיניות חוץ והסברה של ועדת חוץ וביטחון, בראשות ח"כ זאב אלקין, דנה בסוף השבוע בסעיפי תקציב משרד החוץ, כפי שהוגש במסגרת תקציב המדינה המעודכן. מהדיון עולה כי קיימים פערים של כ-200 מיליון שקל בין דרישות המשרד, למה שהאוצר אישר, מתוכם, פער של 78 מיליון שקל להסברה ודיפלומטיה ציבורית.

תקציב המשרד יעמוד על 2,030,408,000 שקל. מנכ"ל המשרד, יעקב בליטשטיין, הסביר כי פעולות המשרד מתמקדות בשלושה תחומים מרכזיים – הראשון, המדיני-משפטי, והשני הוא הסברה והיפוך תודעה בהיבטי אבטחה. לדברי המנכ"ל יש פער משמעותי בין הדרישות שהמשרד הציג בפני האוצר, לבין מה שאושר בפועל. "הבהרנו לאוצר שהתקציב צריך להיות מותאם לזמן מלחמה. כמו שלתקציב הביטחון מוסיפים סכומים גבוהים, אני חושב שבשנה כזו חייבים להוסיף למשרד החוץ תוספות משמעותיות, כדי שתהיה לנו תחמושת מדינית, אחרת נשאר בלי תחמושת כזו. מצבנו בעולם לא מי יודע מה, ואנחנו חייבים להשקיע הרבה כסף בתחום הדיפלומטיה הציבורית שקשורה בהסברה", אמר בליטשטיין.

בהמשך הציגו נציגי המשרד את התוספות הדרושות: ביניהן עוד כ-78 מיליון שקל להסברה ודיפלומטיה ציבורית; שבעה מיליון ש' לביטחון מידע ותקשוב; ועוד כ-42 מיליון ש' למערך המדיני האסטרטגי. בסך הכל הפער עומד על 228,987,500 שקלים.

נציג אגף התקציבים אמר בדיון כי תקציב המשרד לא קוצץ בקיצוץ ייעודי, והתקציב שלו אפילו הורחב ובפועל התקציב גדל גידול משמעותי.

יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין, סיכם את הדיון באומרו כי "למרות שאנחנו בשנת קיצוצים, אף אחד לא מעלה בדעתו לקצץ בתקציב משרד הביטחון, מפני שהמדינה מבינה שיש צורך להגדיל את התקציב בגלל המלחמה, המדינה החליטה לשנות את סדרי העדיפויות". אלקין הוסיף ואמר כי "בלי מעטפת נכונה מדינית והסברתית, כל ההשקעה תרד לטמיון. לא יעזור רק להשקיע במשרד הביטחון אם יהיו לנו חסמים מדיניים והסברתיים ללחימה. יש מלאי של לגיטימציה בינלאומית, ולכן צריך פעילות הרבה יותר אינטנסיבית כדי למלא את המלאי הזה. התקציבים הנוכחיים מצחיקים ביחס למשרד הביטחון, זה לא הגיוני ודורש בעיניי שינוי דיסקט בהבנה שמשרד החוץ בעת הזו הוא חלק מהמלחמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים