בהתנדבות: מטריקס התקינה באיכילוב מערכת לייעול שיקום המטופלים

המערכת הותקנה בביה"ח השיקומי בשביל"ם שבמרכז הרפואי איכילוב, על רקע הצורך שעלה בבית החולים בעקבות המלחמה * ד"ר אלקסיס מיטלפונקט, איכילוב: "המערכת הפכה את התהליכים ויכולת המעקב לפשוטים ושקופים יותר"

מימין: ד"ר אלקסיס מיטלפונקט, מנהל מחלקת שיקום יום בבית החולים השיקומי בשביל"ם במרכז הרפואי איכילוב, ומטופל.

באחרונה עלתה לאוויר מערכת ממוחשבת ואוטומטית לניהול תהליכי כניסה לשיקום בבית החולים השיקומי בשביל"ם במרכז הרפואי איכילוב, שתסייע בניהול תהליכי הקליטה למסלולי השיקום השונים, בניהול מעקב ובקרה של גורמי אדמיניסטרציה, בתיעוד התקדמות המטופל בצורה מיטבית לצורך קבלת החלטות במשך תהליך השיקום ועוד. הפרויקט – שהחל בנובמבר, הסתיים במהירות שיא בדצמבר והושק רשמית בינואר  – פותח ויושם בהתנדבות וכתרומה על ידי חברת מטריקס באמצעות מומחי חטיבת הפינטק והדיגיטל של החברה ובשילוב אנשי איכילוב.

עם תחילת המלחמה התמודד המרכז הרפואי איכילוב עם מספר פצועים רב, שהגיעו אליו ישירות מאזורי הקרב, או מוויסות שניוני של מטופלים קשים מבתי החולים שבחזית. בעקבות כך נדרש בית החולים השיקומי למאמץ רב ולתהליכים מסודרים על מנת לסייע לפצועים הרבים בתהליך הריפוי והשיקום. בתוך כך, הוקם בית החולים השיקומי בשביל"ם – בית חולים לפצועי מלחמה, שנועד לתת טיפול שיקומי כוללני, גופני ונפשי, למצב המורכב של המטופלים. בין היתר, המציאות החדשה דרשה מבית החולים לאמץ במהירות פתרונות על מנת לסייע לצוותים ולהעניק למטופלים שירות מיטבי. כדי להתמודד עם האתגר פנה בית החולים לחברת מטריקס על מנת שתסייע בהקמת מערכות ממוחשבות ואוטומטיות לניהול תהליכי הפניה והקליטה לשיקום בבית החולים השיקומי באיכילוב, שעד היום נוהל ברובו באופן ידני.

עקב חשיבותו הלאומית של הפרויקט נרתמה מטריקס באופן מיידי ליישום מהיר של פתרון. זמן ההקמה הכולל של המערכת לקח פחות מחודש והסתיים בתחילת חודש דצמבר עם עלייתה לאוויר.

המערכת שהוקמה מבוססת על פלטפורמת מיקרוסופט דיינמיקס בענן, המאפשרת בנייה של תהליכים בצורה גמישה, תוך מענה לצרכיו של המטופל.

ד"ר אלקסיס מיטלפונקט, מנהל מחלקת שיקום יום ומומחה בתחום הבינה המלאכותית (AI) ברפואה במרכז הרפואי איכילוב, על הפרויקט: "בזכות המערכת הממוחשבת שהוקמה במהירות שיא, ינוהל תהליך הפנייה והקליטה למערך השיקום של כל מטופל תוך יכולת שליטה מלאה של הצוותים על המידע בכל שלב בתהליך, עוד טרם הגעתו לבית החולים ועד שיקומו, תוך סיוע להצגת המידע באופן ברור ומלא לצוותים, הנדרשים לקבל החלטות שונות במהלך תהליך השיקום. אנו מודים למטריקס על ההירתמות לפתח וליישם את המערכת במהירות שיא. המערכת הפכה את התהליכים ויכולת המעקב לפשוטים ושקופים יותר".

"מטריקס ביצעה את הפרויקט בהתנדבות מלאה מתוך הכרה בחשיבות הפרויקט בימים אלו ותרומתו למאמץ הלאומי, שכן הוא מעניק מעטפת תמיכה ברבים הזקוקים לתהליכי השיקום והן לצוות הרפואי שמתמקד בטיפול", אמר טל סיני, מנהל אגף CRM בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס. "עקב חשיבותה של הקמת המערכת בפרק זמן קצר, נדרשו מומחי החברה לגלות יצירתיות ולהתמודד עם הנחיות קפדניות  של אבטחת מידע וכל האתגרים הנלווים לענן, כמו לקשר בין מערכות לגאסי למערכות ענן. החל מה-7.10 מערכות הבריאות, ובכללן אגפי השיקום, עובדים בצורה אינטנסיבית על ידי קליטה וטיפול של פצועים רבים. ההבנה כי יש לנו את היכולת לסייע בנושא כל כך חשוב ומשמעותי על ידי הקמת מערכת דיגיטלית ממוכנת, החוסכת עבודה ידנית ומסייעת לניהול תהליכים מסודר, הובילה אותנו להירתם מיד למאמץ. כעת הצוותים יכולים להתרכז יותר במה שחשוב ובכך לסייע לנפגעים. אני שמח שהמערכת הוקמה במהירות לטובת הציבור כולו".

טל סיני, מנהל אגף CRM בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס.

טל סיני, מנהל אגף CRM בחטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס. צילום: מיכל דור

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עליזה ברנשטיין

    Great facility deserving of this initiative, thank you!

אירועים קרובים