מכון המחקר SNPI משנה שם – ומתרחב מעבר להיי-טק

RISE Israel יעסוק בתחומי הכלכלה והחברה השונים, לצד המשך העיסוק בהיי-טק ובסטארט-אפים ● היו"ר, פרופ' יוג'ין קנדל: ישראל נמצאת בפרשת דרכים גורלית, ובחירה בנתיב הלא נכון עלולה להוביל לקריסת המדינה"

פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר RISE Israel.

מכון המחקר SNPI של פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, משנה את שמו ומתרחב לתחומים נוספים, מעבר להיי-טק ולסטארט-אפים. המכון ייקרא מעתה RISE Israel ויעסוק בכל תחומי הכלכלה והחברה. הסיבה לכך היא "אירועי 2023, בהם הרפורמה המשפטית והמלחמה", לפי הודעת המכון, שנשלחה היום (ד').

מכון המחקר והמדיניות SNPI הוקם לפני כשנתיים בשותפות עם סטארט-אפ ניישן סנטרל. גם כעת, לאחר שינוי השם וההתרחבות, יעמדו בראשו פרופ' קנדל כיו"ר ואורי גבאי כמנכ"ל. גבאי הוא מומחה למדיניות חדשנות, בין מייסדי רשות חדשנות ולשעבר סמנכ"ל האסטרטגיה בה.

SNPI פרסם בשנתיים של פעילותו שלל דו"חות ומחקרים על תעשיית ההיי-טק הישראלית, בהם סקירות רבעוניות ושנתיות על מצב הענף, השפעות המלחמה על הסטארט-אפים, דו"ח מצב ההון האנושי בהיי-טק הישראלי בשיתוף רשות החדשנות, סקירת מצב הנשים בענף, הקשר בין השכלה לתעסוקה בו ועוד.

בהודעת RISE Israel צוין כי "מכלול אירועי 2023 – החל מהקרע החברתי-פוליטי שיצרה הרפורמה המשפטית ועד למתקפת החמאס על ישראל ב-7 באוקטובר והמלחמה בעקבותיה – הוביל את המכון להידרש לאתגרים החדשים והמורכבים שניצבים בפני מדינת ישראל. על כן, בנוסף לתחומי החדשנות וההיי-טק, המכון מרחיב את תחומי פעילותו לנושאים מקרו-כלכליים, תוך עיסוק בסוגיות חברתיות ולאומיות שונות".

"הגיע הזמן לשינוי מבני בפעילות הממשלה"

פרופ' קנדל אמר כי "ישראל נמצאת בפרשת דרכים גורלית, ובחירה בנתיב הלא נכון עלולה להוביל לקריסת המדינה. אחרי עשורים של מדיניות קצרת טווח והיעדר התמודדות עם אתגרים קיומיים בזמן אמת, הגיע הזמן לשינוי מבני בפעילות הממשלה. מכון RISE Israel יפעל לשרטוט קווי היסוד של ישראל 2.0, על בסיס אסטרטגיה כלכלית-חברתית ארוכת טווח ומבוססת נתונים, וניהול מפוקח של ההזדמנויות והסיכונים שבפתחנו, תוך הגברת אמון במערכת הציבורית. משימה זו היא קריטית להמשך קיומה של המדינה".

גבאי ציין ש-"ישראל עומדת מול אתגרים חסרי תקדים, כשהמטרה החשובה ביותר בשנים הקרובות היא שיקום ובנייה מחדש של מדינה יציבה וחסינה יותר. מכון RISE Israel פועל כדי שישראל של 'היום שאחרי' המלחמה תהיה חזקה מאי פעם, עם חזון ויעדים ברורים, לצד תוכניות פעולה אופרטיביות להשגתם. כל אלה, תוך הסתכלות על החדשנות הטכנולוגית ככזו שיכולה לשרת אתגרים לאומיים, חברתיים וכלכליים כאחד. בעידן הקריטי הנוכחי, נמשיך לפעול כמכון לחיזוק השותפות הכלל מגזרית, החיונית כל כך למימוש המטרות החשובות הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים