הראל טכנולוגיות הטמיעה את תשתיות המחשוב של נוטניקס ב-נת"ע

היקף הפרויקט - שהחל בספטמבר והסתיים בסוף 2023 - נאמד בכמיליון דולר ● פלטפורמת נוטניקס מאחדת תחת פתרון אחד את מערך הווירטואליזציה, ניהול השרתים ושכבת האחסון והתקשורת

תשתיות המחשוב של נוטניקס הוטמעו בה על ידי הראל טכנולוגיות. נת"ע.

חברת נת"ע (ר"ת נתיבי תחבורה עירוניים) השלימה באמצעות חברת הראל טכנולוגיות מידע פרויקט מקצה לקצה להחלפה ושדרוג תשתיות ה-IT בארגון לפלטפורמת הענן הפרטי של נוטניקס (Nutanix), המיושמת באתר הלקוח.

הפלטפורמה של נוטניקס – המאחדת תחת פתרון אחד את מערך הווירטואליזציה, ניהול השרתים ושכבת האחסון והתקשורת – משמשת כתשתית עליה פועלות מערכות המידע הקריטיות והתפעוליות של חברת נת"ע (כגון: מערכת ERP, BI, ניהול מסמכים ועוד), וכן כסביבת הפיתוח והבדיקות. בטרם החל שלב הטמעת מערכות נוטניקס, ביצעה הראל טכנולוגיות החלפה של השרתים בארגון לשרתים של חברת פוג'יטסו, עליהם פועלת פלטפורמת הענן של נוטניקס.

בנוסף לכך החליפה הראל את שכבת הווירטואליזציה בנת"ע ל-Acropolis Hypervisor המובנה בפתרון, המוצע תוך אינטגרציה מלאה לפתרון הגיבוי הקיים.

בפרויקט שולבה גם חברת נס טכנולוגיות, המעניקה שירותי IT כשירות לאגף מערכות המידע של נת"ע, המנוהל על ידי ניר קונר. היקף הפרויקט נאמד בכמיליון דולר.

בהמשך מתכננים באגף מערכות המידע של נת"ע להעביר גם את תשתיות המחשוב של אתר הגיבוי לפתרון של נוטניקס.

חן קריגל, מנהל מחלקת תשתיות בנת"ע.

חן קריגל, מנהל מחלקת תשתיות בנת"ע. צילום: יח"צ

מערכת HCI של נוטניקס – "מתקדמת ופשוטה לניהול ותחזוקה"

"תשתיות ה-IT המבוזרות שפעלו בשנים האחרונות בחברת נת"ע הגיעו לסוף דרכן מבחינת השירות והמוצר, ובעקבות כך יצאנו לתהליך בחינת תשתית חלופית. בחרנו ללכת על מערכת HCI של חברת נוטניקס, שהיא מתקדמת ופשוטה לניהול ותחזוקה", אמר חן קריגל, מנהל מחלקת תשתיות בנת"ע. "בחרנו בנוטניקס בשל החדשנות שהיא מציגה בפתרונותיה לעולמות הענן ההיברידי, התואם לאסטרטגיית הענן העתידית בארגון. הפלטפורמה מתאפיינת בניהול מרכזי ופשוט של תשתיות ה-IT, כולל יכולת גידול קלה, שרידות, ביצועים וזמינות".

קריגל הוסיף כי "אגף מערכות מידע של נת"ע נותן שירות לארגון עצמו, אך גם לקבלנים, מתכננים וספקים העובדים עם המערכות שלנו. לכן חשובים לנו מאוד הביצועים והשרידות של המערכת". עוד לדבריו, "עם מערכת הווירטואליזציה המובנית של נוטניקס, פשוט וקל לנהל את השרתים הווירטואליים, השליטה טובה יותר והחיבור עם מערכת ה-HCI של נוטניקס הוא מצוין. הפרויקט עבר בצורה מהירה וחלקה עם השירות המקצועי של מומחי הראל, שותפת אקספרט של נוטניקס, והתמיכה של צוות נוטניקס עצמו".

לדברי מרצדס גרגיר-אלימלך, מנהלת מכירות בהראל טכנולוגיות, "הצורך של נת"ע לסביבת IT יציבה ואמינה, המאפשרת גם להגדיל את נפח הפעילות ולקבל יכולות גבוהות, הוא קריטי. בנוסף, בבחירת הפתרון נדרשנו לספק מערכת עם יכולת התממשקות לפתרון ענן בעתיד, לצרכי הרחבה או גיבוי. הבחירה בנוטניקס נובעת מהיותה פלטפורמה דינמית, המאפשרת להגדיל בקלות משאבים תוך שמירה על רמת ביצועים, בשל יכולות השרידות הגבוהות של המערכת והתאוששות מהירה בעת הצורך. בנוסף לכך האפשרות לקבל בפתרון אחד את מערכת ה-HCI ומערכת הווירטואליזציה של נוטניקס, מהווה סיבה נוספת לבחירה".

לדברי טל דורון, מנהל מכירות מגזר ביטחון וממשלה בחברת נוטניקס, "הפלטפורמה של נוטניקס היא אידיאלית להחלפת תשתיות מבוזרות שכרוכות בניהול של מספר מערכות וטכנולוגיות. חברת נת"ע מקבלת פלטפורמה אחודה עבור מערך התשתיות, המספקת ביצועים מאוד גבוהים לצד יכולות גידול מהירות, פשטות ניהול, יציבות ואבטחת מידע ברמה גבוהה, ויכולות לעבוד בסביבות ענן היברידיות עם מספר עננים ציבוריים. יחד עם זאת קיבלה נת"ע בעסקה גם מערכת וירטואליזציה נוחה ויעילה, עבור ארגון שצרכי המחשוב שלו הולכים וגדלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים