כמה חולים קיבלו תרופות לא נכונות בעקבות תקלת המחשוב?

בכנסת התקיים היום (ב') דיון בתקלה במערכת קמיליון ● על פי משרד הבריאות, מאז שהיא התגלתה ב-2008 ועד היום יש חשד ל-188 מקרים שבהם מטופלים ששוחררו מבתי חולים קיבלו תרופות לא נכונות

תקלה שהשפיעה על 188 מטופלים - לפי משרד הבריאות.

פרשת התקלה החמורה במערכת קמיליון של משרד הבריאות, שעליה דווח בשבוע שעבר, הגיעה היום (ב') לדיון בוועדת הבריאות של הכנסת. התקלה גרמה לכך שמאושפזים רבים קיבלו, עם מכתב השחרור שלהם, מרשמים לתרופות שהיו מיועדות למאושפזים אחרים. התקלה עוררה תרעומת על משרד הבריאות, מאחר שלא דיווח על המקרה, על אף שאחד מבתי החולים שנפגעו דיווח עליו 10 ימים לפני הפרסום.

אמש דיווח כתב הבריאות של ערוץ 12, יואב אבן, שתקלת המחשוב שבעטיה הונפקו המרשמים הלא נכונים התגלתה לפני 14 שנים, והיא מוכרת לאנשי משרד הבריאות.

בדיון בוועדה, שבראשה עומד ח"כ יונתן משריקי (ש"ס), אמרה אריאלה אבן, מנהלת רוקחות וטכנולוגיות במשרד הבריאות, כי התקלה נחשפה ב-2008 – כלומר, לפני יותר מ-15 שנים. לדבריה, מאז שנודע למשרד על התקלה ועד היום, ידוע על 188 מטופלים שיש חשד שקיבלו מרשמים לא נכונים. היא ציינה כי "בעקבות התקלה, כל קופות החולים קיבלו את רשימת המטופלים והם מוודאים אישית עם כל מטופל האם הוא קיבל תרופות לא נכונות".

יצוין כי מדובר במטופלים שמקבלים תרופות באופן קבוע, ומערכת קמיליון, שפותחה על ידי אלעד מערכות, מנפיקה לרופא את המרשמים. בכלי התקשורת דווח כי מדובר בתהליך אוטומטי, אולם לדברי אריאלה אבן, זה לא נכון. "הרופא צריך לוודא מול המטופל אילו תרופות הוא נוטל, ואז להנפיק את המרשם", ציינה. עוד היא אמרה כי "עד כה לא ברורה סיבת התקלה, אבל בינתיים נעשו שיפורים במערכת כדי למנוע הישנות מקרים כאלה".

בדיון צוין מה שדווח כבר בשבוע שעבר – שלא כל בתי החולים במדינה הטמיעו את מערכת קמיליון, ושיש בתי חולים שהטמיעו מערכת משלהם, כגון רמב"ם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים