אופטימיות זהירה: פורסטר צופה שה-IT העולמי יצמח השנה ב-5.3%

האנליסטים מתלהבים מהצמיחה המהירה של שוק אסיה-פסיפיק, מהביקוש העצום לתוכנה, מהדרישה ומהצורך הגובר בחדשנות ירוקה ודיגיטלית וכן - מהאפשרויות רחבות הטווח של ה-GenAI ופחות מתרגשים, למשל, מהמלחמה במזה"ת

פורסטר פרסמה תחזית שהוא יצמח השנה ב-5.3%. שוק ה-IT העולמי.

האנליסטים של פורסטר (Forrester) מסרבים להתרגש מהחות'ים בתימן, מאיראן ושלוחותיה במזרח התיכון, ממאבק הסחר שבין סין לארה"ב וממלחמת רוסיה-אוקראינה. בבואם לחזות את עתיד הטכנולוגיה השנה, הם מתלהבים מהצמיחה המהירה של שוק אסיה-פסיפיק, מהביקוש העצום לתוכנה, מהדרישה ומהצורך הגובר בחדשנות ירוקה ודיגיטלית וכן – מהאפשרויות רחבות הטווח של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI).

לפי חברת המחקר, ההוצאות הטכנולוגיות העולמיות תגענה השנה ל-4.7 טריליון דולר, נתון המשקף צמיחה של 5.3% לעומת הגידול של 3.5% ב-2023.

האזור שיוביל את הצמיחה ב-ICT העולמי. אסיה-פסיפיק.

האזור שיוביל את הצמיחה ב-ICT העולמי. אסיה-פסיפיק. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

התנאים הכלכליים ישתפרו השנה

האנליסטים צופים כי התנאים הכלכליים ישתפרו השנה, עקב הורדת מחירי האנרגיה, שיפורים בעולם שרשראות האספקה ​​וירידה באינפלציה. בתוך כלל ההשקעות ב-ICT, החוקרים צופים כי תוכנה ושירותי IT יהוו 69% מכלל ההוצאה העולמית בתחום עד שנת 2027 – גידול לעומת 60% בשנת 2018. המניעים לגידול: השקעות רבות וגדולות יותר של ארגונים בהגירה לעננים, באבטחת מידע, בבינה מלאכותית יוצרת ובכלכלת דיגיטל.

בפילוח גיאוגרפי, חברת המחקר מעריכה כי אזור אסיה-פסיפיק יוביל את הצמיחה ב-ICT העולמי, עם גידול של 5.7%. בתוך אזור זה, הודו, שהיא אחת היצואניות הגדולות של שירותי IT, תחווה את הצמיחה המואצת מכל, בשיעור של 9.5%.

שוק ה-ICT בצפון אמריקה – ארה"ב וקנדה – יצמח בשיעור של 5.4%. ההיבט המגזרי. עולמות השירותים הפיננסיים ושירותי הבריאות יחוו את הצמיחה המהירה ביותר השנה. תוכנה ושירותי IT יתפסו 60% מההוצאות הטכנולוגיות בארה"ב עד 2027, נתון המשקף עלייה מ-53% בשנת 2018.

ארגונים וממשלות במדינות אירופה יגדילו השנה את תקציבי הטכנולוגיה שלהם ב-5.1%. מדובר בשיפור ניכר, לאחר ש-2023 הייתה שנה קשה, שבה ההוצאה על תקשוב גדלה רק ב-2.6%. בין 2024 ל-2027, ההוצאה האירופאית בתחום תנוע בין 5.1-5.7%.

"אירופה צריכה להאיץ עוד יותר את הגידול בהוצאות הטכנולוגיות שלה, כדי להשיג את יעדי הדיגיטל", ציינו האנליסטים של פורסטר, והוסיפו כי "אם המגמות הנוכחיות יימשכו, רק 66% מהעסקים ישתמשו בענן, 34% יטפלו לעומק בביג דטה ורק 20% מהארגונים יאמצו טכנולוגיות של בינה מלאכותית, רחוק מהיעד שנקבע ל-2030, של 75% מהארגונים שיעשו זאת".

חברות חדשניות, שישקיעו בתחום זה, יראו צמיחה מהירה יותר בהכנסות. חדשנות ירוקה.

חברות חדשניות, שישקיעו בתחום זה, יראו צמיחה מהירה יותר בהכנסות. חדשנות ירוקה. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

במוקד: GenAI, תוכנה, וחדשנות ירוקה 

חוקרי פורסטר מציעים לחברות להשקיע השנה בטכנולוגיות שתומכות בצמיחה ארוכת הטווח שלהן. עליהן להיות ממוקדות בתוכנה, בינה מלאכותית יוצרת ובחדשנות ירוקה ודיגיטלית. אלו, הסבירו, יאפשרו לחברות להיות אדפטיביות וגמישות יותר ויביאו לייעול הפעילות, לבנייה של פלטפורמות לצמיחה עתידית ולהפחתת הסיכונים בארגון. החוקרים צופים כי עולם התוכנה יחווה גידול של 10.5% השנה, ולצד ההכנסות מתוכנות מותאמות אישית, תוכנות מהמדף יראו צמיחה בשיעור של 11.9%. ההשקעות בתוכנות של בינה מלאכותית יוצרת צפויות לגדול ב-36% מדי שנה, בין 2023 ל-2030, ולהגיע בסוף העשור ל-227 מיליארד דולר.

לגבי חדשנות ירוקה ודיגיטלית, החוקרים ציינו כי "ממשלות נמצאות בלחץ לשלוט על צמיחת האנרגיה בדאטה סנטרים. אלה, בלא פיקוח, יכולים להוות 4% מצריכת החשמל העולמית. חברות חדשניות, שישקיעו בתחום, יראו צמיחה מהירה יותר בהכנסות. חברות שישקיעו יותר בטכנולוגיה דיגיטלית – יראו גם צמיחה מהירה יותר בפריון". 

החוקרים ציינו כי הביקוש לשירותי ענן יישאר חזק השנה, וזאת בהסתמך על הכנסות ספקיות הענן הגדולות בשנה שחלפה: ההכנסות השנתיות של מיקרוסופט בענן צמחו ב-27%, גוגל קלאוד (Google Cloud) חוותה גידול של 26% בתשעת החודשים הראשונים של 2023, ו-AWS חוותה גידול צנוע יותר בהכנסות, בשיעור של 13%. 

"בזמנים שבהם שוק הטכנולוגיה מתכנס סביב נושאים מרכזיים כמו ענן, בינה מלאכותית, טרנספורמציה דיגיטלית, אוטומציה, מסחר אלקטרוני ושיווק דיגיטלי", סיכמו חוקרי פורסטר, "ספקיות הטכנולוגיה ירכשו, או ירחיבו את טווח ההגעה שלהן לשווקים ולענפים חדשים, במיוחד בעולמות התוכנה ושירותי ה-IT, אשר יחוו את הצמיחה המהירה ביותר".

גרטנר צופה שהיא לא תשפיע באופן משמעותי על הוצאות ארגונים בטווח הקצר. בינה מלאכותית יוצרת (GenAI).

גרטנר צופה שהיא לא תשפיע באופן משמעותי על הוצאות ארגונים בטווח הקצר. בינה מלאכותית יוצרת (GenAI). צילום: ShutterStock

ומה חזתה גרטנר?

גרטנר

גרטנר

התחזית של פורסטר צנועה במעט מזו של גרטנר (Gartner). זו צופה כי הוצאות ה-IT העולמיות יעמדו השנה על כמעט 5 טריליון דולר (4.997) – נתון המשקף גידול של 6.8% לעומת השנה החולפת. הנתון של גרטנר עודכן לפני שבועיים, כאשר בתחזית מוקדמת יותר הגידול הוערך ב-8%. ההשקעה הכוללת ב-ICT העולמי בשנה החולפת גדלה ב-3.3%, נתון המשקף גידול מזערי, של 0.3%, לעומת 2022.

לפי גרטנר, למרות ההייפ שהיה לתחום הבינה המלאכותית היוצרת ב-2023, הוא לא ישפיע באופן משמעותי על הוצאות ארגונים בטווח הקצר. בתוך עוגת התקציב, שירותי ה-IT יחוו גידול של 8.7% ויעמדו על השקעה עולמית של 1.5 טריליון דולר. תחום התקשורת יחווה גידול של 2.3% ויעמוד על 1.473 טריליון ד'. תחום התוכנה יחצה את רף הטריליון ד', ויצמח מ-913.3 מיליארד ב-2023 ל-1.029 טריליון דולר – נתון המשקף גידול של 12.7%.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים