הודו שחררה ממעצר יונה שנחשדה בריגול למען סין

היונה, שלרגלה הוצמד שבב, הייתה עצורה משך שמונה חודשים: "על כנפיה היו הודעות בכתב סיני'' ● החקירה העלתה: היא בכלל יונת מירוץ מטאיוואן

נעצרה בהודו בחשד שריגלה לטובת סין. יונה עם שבב על רגלה.

עופות היזהרו: שיטוט בנמלי הודו עם שבב על הרגל – עלול לעצבן אנשים ולהביא למאסרכם.

יונה שחורה, שעל גופה היו הודעות בכתב "דמוי סיני" נעצרה במומבאי שבהודו למשך שמונה חודשים, בחשד להיותה מרגלת סינית. היא שוחררה בשבוע שעבר לאחר שנוקתה מהחשד לריגול ובעקבות פניות חוזרות ונשנות של פעילי זכויות בעלי חיים.

כאשר הציפור נתפסה במומבאי, השוטרים לא ידעו מה לעשות איתה. העיר אינה נמצאת בסמוך לגבול – השנוי במחלוקת עם סין – אולם על כנפיה היו כתובים משפטים בכתב סיני, מה שמיד העלה חששות מצד השוטרים כי סין נתפשת כיריבה מתוחכמת וחזקה של הודו בשנים האחרונות.

הציפור אותרה על ידי מאבטחים של הנמל. אלה הבחינו כי היונה "מסתובבת לבד… היא פשוט ישבה שם, בתנוחה אורבת – וזה נראה לנו חשוד שיש לה שבב וטבעת על הרגליים, בנמל בו עוגנות אוניות בינלאומיות".

השבב – כנראה שבב מיקום תמים

שוטרי משטרת מומבאי לא ידעו מה לעשות עם החשודה בריגול – והכניסו אותה למעצר בבית החולים הווטרינרי בעיר. הטבעות על רגלי היונה, כולל זו עם השבב, נשלחו למעבדה לזיהוי פלילי. בבדיקה עלה כי השבב מכיל נתוני מיקום נפוצים ולא מעבר לכך. השוטרים הצליבו את הפרטים עם מידע במרשתת, והגיעו למסקנה שהיונה היא ציפור מירוץ מטאיוואן. התברר כי בין הספינות העוגנות בנמל יש גם ספינות נפט מטאיוואן, והנחת העבודה שהתקבלה היא שהיונה הגיעה עם אחת מספינות אלו. השוטרים לא הצליחו לפענח ולקרוא את הכתוב בסינית על כנפי היונה, כי חלק מהאותיות דהו.

החקירה הסתיימה כעבור כמה שבועות, אלא שאז, היונה נשכחה. במהלך שהותה ב"מעצר" בבית החולים היא התאוששה, לאחר שהווטרינרים טיפלו בה בדיאטה מותאמת אישית, והזינו אותה בתערובת של חיטה, דוחן ואורז.

חברי ארגון PETA בהודו (ר"ת אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים, People for the Ethical Treatment of Animals) הפעילו לחץ תקשורתי לשחרור היונה, משום שהיא "נאסרה באופן שגוי". פגוש אשר, מחברי הארגון, אמר כי "אנו מטפלים בכ-1,000 פניות בשבוע של מצבי חירום של בעלי חיים, אבל זה היה המקרה הראשון שלנו של חשודה בריגול שהיה צריך לשחרר".

 אין זו הפעם הראשונה בה הודו חוששת מריגול של עופות: ב-2014, השלטונות בחבל קשמיר שבצפון תת-היבשת עצרו יונה, בחשד לריגול לטובת פקיסטן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים