מחקר Copilot חדש של GitHub מוצא: מגמה של ירידה באיכות הקוד

מחקר חדש על ההשפעה של GitHub Copilot המופעל על ידי AI על פיתוח תוכנה מציג כמה תוצאות שליליות

שימוש בבינה מלאכותית ביצירת קוד: מהיר יותר אפל פחות איכותי

נייר עמדה שפורסם בידי GitClear, חברה המתמחה במכירת כלים מבוססי ענן לבדיקת קוד, בחן את השימוש בבינה מלאכותית ביצירת קוד והגיע למסקנה, שלמרות שאין ספק שמהירות פיתוח הקוד התגברה מאוד, השאלה שצריך לשאול עכשיו היא מי ינקה את הבלגאן שזה יוצר?

נייר העמדה, ששמו Coding on Copilot, ביקש לבדוק את האיכות והתחזוקה של קוד שנוצר בסיוע של בינה מלאכותית יוצרת, ובעיקר לגבי השימוש ב-Copilot במסגרת GitHub. "רצינו לבדוק האם זה דומה יותר לתרומות זהירות ומעודנות של מפתח בכיר, או שזה דומה יותר לעבודה מפורקת של קבלן פיתוח לטווח קצר", ציינו כותבי המחקר.

המחקר הנוכחי בא בעצם לבחון את השימוש בבינה מלאכותית בהיבט אחר מבדיקה קודמת שבוצעה בידי GitHub בעצמה לפני קצת יותר משנה, וממנו עלה, כי מפתחים שהשתמשו ב-Copilot סיימו את העבודה מהר יותר ב-55% בממוצע לעומת מפתחים שלא עשו זאת.

אחד הממצאים המדאיגים הוא, שההיבט של נטישת קוד – קוד שנמחק או מוחלף עד שבועיים לאחר יצירתו – צפוי להגיע לכמות כפולה לעומת קו הבסיס ב-2021, לפני השילוב של בינה מלאכותית ביצירת קוד.

"אין ספק שהעוזרים הללו מציעים פיתוי, כי בלחיצת מקש אחת אפשר לחזור על קוד קיים. אולי אין נגע גדול יותר לתחזוקת קוד בטווח ארוך מאשר קוד העתק/הדבק", מציינים הכותבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים