"מודרניזציית IT מחויבת המציאות – לארגונים אין ברירה"

איתמר קורנפלד, מנמ''ר עיריית ירושלים: "ארגונים צריכים להבין: אם הם לא ישקיעו רבות במחשוב כעת – יהיו להם מקומות בתוך מערכי המחשוב שלהם שיחדלו מלעבוד בעתיד"

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים.

"מודרניזציה של מערכות IT היא מחויבת המציאות ולא רק בשל המעבר לענן. בסופו של יום, כלל הארגונים יערכו חידוש למערכות שלהם, כי אין להם ברירה: לא נכון לתחזק ברזלים – ויש גם היבטי כסף, תפעול תקלות ותהליכים שהם גוזלי זמן", כך אמר איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים.

קורנפלד השתתף ברב-שיח שנושאו "מודרניזציה של מערכות ותשתיות IT כחלק מהמסע לענן". הרב-שיח, ביוזמת אנשים ומחשבים נערך השבוע (ב') והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי קורנפלד, "מערכות ה-IT שלנו לא מוכוונות ענן ולכן נמשיך במודרניזציה שלהן, כדי שהן יעבדו בענן. תוך כדי התהליך הזה, צצה שאלה נוספת: לאיזה ענן? אנו בעיריית ירושלים לא מחויבים לנימבוס, מכרז הענן הממשלתי. בטרם פרצה המלחמה, הלכנו ובדקנו אצל ספקיות הענן הציבורי הגדולות, מה כל אחת מהן יכולה לתרום לנו".

"יש לנו היסטוריית IT ארוכה", הסביר קורנפלד, "עם 400 מערכות IT, רובן מבוססות דוט.נט, ויש אפילו מערכות ישנות יותר. אנו ניצבים בפני שתי אפשרויות: עלייה לענן כמות שהן, או מודרניזציה למערכת ופיתוחה מחדש, ואז העלאה שלה לענן. כבר התחלנו במיפוי של מערכות העירייה, כדי לראות מה נפתח מחדש לענן ומה נתאים לשירותי ענן".

לדבריו, "30%-40% מהמערכות שלנו נצטרך לפתח מחדש. בסוף, זוהי גם שאלה של תקציב. מודרניזציית המערכות מתחילה במיליוני שקלים, ומשם, למערכות הגדולות – בסכומים גבוהים יותר".

בשנה החולפת, ציין, "הקמנו תשתית שלמה ב-Azure, הענן של מיקרוסופט, כבסיס לתהליך החידוש של המערכות. הצענו לצוותי הפיתוח שעברו הדרכות איך לעבוד עם ועל הפלטפורמה. כך, הצלחנו לפתח מערכות בסביבת ענן. ברור לנו כי בעתיד נפעל בסביבה מרובת עננים".

קורנפלד סיים באומרו, כי "אנשי נס (Ness) מלווים אותנו בכל הליכי החשיבה על מודרניזציה וההגירה לענן ולאיזה מהם. המעבר לענן דורש מיקוד ושינוי במקומות רבים: תשתיות, אבטחת מידע ותקשורת. חידוש מערכות IT זה לא רק ענן, והוא יאלץ אותנו להביא למציאת פתרונות יצירתיים. ארגונים צריכים להבין: אם הם לא ישקיעו רבות במחשוב כעת – יהיו להם מקומות בתוך מערכי המחשוב שלהם שיחדלו מלעבוד בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. זאב

    הופתעתי לטובה הן מאיכות האנשים והן מאיכות המערכות. המשך עבודה טובה ופוריה אנשים יקרים!

אירועים קרובים