"אדם ביסמוט ז"ל היה נסיך קהילת ההיי-טק של הדרום"

אחד הנופלים באסון שלשום (ב') ברצועה הוא אדם ביסמוט ז"ל, שהיה מנכ"ל SightBit, שפיתחה פתרון למניעת טביעות ● ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev וידידו, הספיד: "ננציח אותו כפי שחי, בעשייה שלא תיעצר"

אדם ביסמוט ז"ל, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ SightBit.

אחד הנופלים באסון ה-21 בדרום רצועת עזה היה רס"מ (מיל') אדם ביסמוט, ז"ל, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ SightBit. ביסמוט, בן 35 מקרני שומרון, שימש מפקד כיתה בגדוד 6261 שבחטיבה 261. הוא פיתח פתרון למניעת טביעות בחופי הים. הלווייתו מתקיימת היום (ד') בבית העלמין קרני שומרון.

ביסמוט היה כאמור יזם פורה, והסטארט-אפ שניהל פיתחה מצלמה חכמה, מבוססת AI, המסייעת להציל אנשים מטביעה בים על ידי שידור אותות מצוקה למצילים, עוד לפני שהאדם עלול לטבוע. ביסמוט אף השתתף באחד מכנסי ערים חכמות של אנשים ומחשבים והרשים את הקהל במיזם שלו. הרעיון לסטארט-אפ, סיפר אז ביסמוט, עלה לאחר שהיה עד למקרה טביעה בים המלח.

ביסמוט, סיפרו חבריו, התנדב לטפל בנערים ונערות בסיכון, והיה מעורב במיזמים רבים בדרום, בבאר שבע וסביבתה, כולל בסיוע לנוער בדואי ברהט. ביסמוט, היה גם חבר סגל ומרצה בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, הוא היה בעל תואר שני במנהל עסקים במגמת חדשנות והיי-טק. התיזה שלו עסקה בתחום חקר יזמים דרך כלכלה התנהגותית. עוד הוא פעל במרכז היזמות של האוניברסיטה, "יזמות 360". הוא היה בוגר תכנית מגנט של Tech7 – שהיא חלק מחממת InNegev.

קהילת ההיי-טק בנגב מתאבלת ומספידה את ביסמוט

דבר מותו היכה בהלם את קהילת ההיי-טק בנגב, שהוא היה אחת הדמויות הבולטות והאהובות בה. ביום א' האחרון, היה ביסמוט אמור להשתתף בפאנל על השפעת המלחמה על ההיי-טק בנגב, כחלק מהאירועים בוועידת הפסגה Top Summit 2024. כמה ימים לפני הוועידה, הודיע לנו ביסמוט כי הוא לא יוכל להשתתף באירוע כיוון שנקרא למילואים בעזה. ביום ב' בערב הוא נהרג יחד עם כל חבריו ליחידה באסון הנורא.

ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev.

ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev. צילום: ניק סמירנוב

ארנון קולומבוס, מנכ"ל חממת InNegev, שהיה ידידו האישי, כתב אמש דברי הספד על ביסמוט: "הבוקר כשהתחילה להתפרסם הידיעה על מותו הטראגי באסון, שלחו אליי כל כך הרבה אנשים את השאלה – 'זה אדם שלנו?', אז לצערי כן, זה אדם שלנו… אדם של כולם, אדם שלכם, של כל אחד ואחת בכל כך הרבה מעגלים". קולמבוס המשיך וכתב: "קשה לכולנו להאמין – אדם והחיוך, אדם והחיבוק, אדם האנושי, היזם, החבר, המדריך, המרצה, המתרגל, החכם עם החיוך הממזרי… כבר לא איתנו".

קולומבוס ציין כי הסטארט-אפ של ביסמוט זכה בכל פרס אפשרי וסיפר: "הוא היה ללא ספק נסיך קהילת ההיי-טק בדרום". עוד כתב קולמובוס: "כל כך הרבה חלומות היו לאדם, כל כך הרבה חלומות שחלמנו יחד רק בימים האחרונים, מפות דרכים ואסטרטגיות לכיבוש העולם… והכל בחיוך ובשקט, ועם המון אהבה לכל השותפים בדרום ובעולם".

קולומבוס, שהוביל את פאנל אתגרי ההיי-טק בנגב, ציין כי ביסמוט היה אמור להשתתף בפאנל, "כי מי יותר מתאים לייצג את הסטארט-אפים של הנגב בפורום כזה?" אך המשיך וסיפר כי "אדם התקשר והודיע לי יומיים קודם שנקרא מחופשתו הקצרה לשוב למילואים ולא יוכל להשתתף…"

קולומבוס חתם את הספדו במילים: "אנחנו עכשיו קרועי לב, שבורים ומרוסקים, אבל נמשיך עם האמונה והאש היוקדת של אדם, נמשיך עם אהבת האדם של אדם, הערכים והחיבור הכל כך חשוב ומיוחד שאיחד את כולנו סביבו וסביב SightBit. את 'חלקת האדם' שלי, אזכור לעולם וננציח אותו כפי שחי, בעשייה שלא תיעצר…".

הספדים נוספים פורסמו ברשתות החברתיות על ידי חברים ומכרים.

בנוסף לניהול הסטארט-אפ ביסמוט לימד בפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון וניהל את חממת "כוכבי המדבר", שמקדמת צעירים בחברה הבדואית.

ד"ר יפעת טורבינר מאונ' בן גוריון ספדה לו בפוסט בפייסבוק: "היית סטודנט שלי ואחר כך הקמנו יחד את סדנאות האתגר החברתי. בו-זמנית הקמת את הסטארטאפ המפואר שלך. ביום שישי האחרון היינו בקשר, הגשת מועמדות לפרס באיחוד האמירויות. עוד מעט אנחנו אמורים להתחיל ללמד יחד קורס באוניברסיטה. בפעם האחרונה שדיברנו היית אופטימי. אמרת לי שננצח. שהכל יהיה טוב. לא לדאוג. אדמקה שלי, נסיך אהוב. נוח בשלום. היית מיוחד כל כך. מאוד מאוד אהבתי והערכתי אותך".

חברי הפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון ספדו לו: "אדם הוא בוגר המחלקה למנהל עסקים, מרצה אהוב ומוערך בפקולטה, ומנחה סדנת 'האתגר החברתי' מאז הקמתה, שם יצר פלטפורמה להבאת רעיונות חדשניים לבעיות חברתיות אמיתיות ואפשר לסטודנטים להשתמש ביוזמות וחדשנות לטובת עשיית טוב לחברה. אדם טוב וערכי, שהפנה את כל יכולתיו לחינוך סטודנטים וסטודנטיות ולעשיית הטוב. אנחנו המומים, כואבים ומשתתפים בצערה הרב של המשפחה".

"כוכבי המדבר" כתבו: "כואבים את לכתו של אדם ביסמוט, שנהרג בעזה. אדם היה מנהל החממה ומוביל תחום היזמות ב'כוכבי המדבר'. אדם יקר, תודה על הזכות לעבוד לצידך. תודה על החיוך החם, האמונה בדרך, הצחוקים והמחויבות למשימה. נמשיך בדרכך ונמשיך להצמיח דור חדש של מנהיגות בדואית בנגב. אוהבים אותך וכבר מתגעגעים, כולנו ב'כוכבי המדבר'".

מועצת קרני שומרון הודיעה כי "ביסמוט היה הילד הנצחי של גינות שומרון, טוב לבו האיר את סביבתו, אהוב ואוהב שנלחם למען ההגנה על ארץ ישראל".

יהלי גלילי, חברה טובה שעשתה איתו שנת שירות, כתבה: "אדם נגע בהמון אנשים, הצליח להשפיע ולסחוף אחריו רבים הלב. מסרבת להאמין, אדם הקדיש את כל חייו למען האחרים, למען המדינה, איננו".

עוד על SightBit

את הסטארט-אפ SightBit הקים ביסמוט ב-2018 בשיתוף נתנאל אליאב, ג'ניה גולדשטיין ומינה גיקבסון. החברה פיתחה מערכת מבוססת AI – עם טכנולוגיית זיהוי תמונה ולימוד מכונה, ML, העורכת צילומים בחוף הים ומעבדת אותם בזמן אמת. כך, יכולים המצילים בחופים וכן כוחות החירום וההצלה לקבל תמונת מצב עדכנית על רמת הסיכונים של חופי הרחצה – לרבות לראות פעילויות וסימני מצוקה מתחת למים ולמרחק רב.

המערכת מספקת התרעות על סיכויי טביעה, מצב המים, וכן על המתרחצים שבחופים, עד 50 אלף מהם. בשנה האחרונה הותקנה המערכת בחוף מצודה באשדוד, וסייעה למצילים בעבודתם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטראטאפ מיוחד

    הכרתי את סייטביט לפני 3 שנים כאשר גייסו בפעם הראשונה. אני זוכר את אדם ונתנאל מהצמדים היותר חזקים שהכרתי. פשוט מוות מצער מאד. נוח על משכבך בשלום אדם.

אירועים קרובים