החיפוש החכם החדש של גוגל: Circle to Search

גוגל הכריזה על תוספות חדשות לכלי החיפוש שלה, המבוססות על AI, בהן Circle to Search: מתוך האפליקציה שבה נמצאים מבצעים לחיצה ארוכה על כפתור הבית, מסמנים בעיגול את הפרט שרוצים לקבל עליו עוד פרטים, וזהו

כל כך פשוט: להקיף את האובייקט בעיגול וללחוץ על כפתור הבית. Circle to Search גוגל.

גוגל הכריזה אמש (ד') על תוספות חדשות למגוון כלי החיפוש שלה, המבוססות על בינה מלאכותית. שלא במקרה ההודעה הרשמית הייתה במקביל לאירוע שבו סמסונג הציגה את סדרת הטלפונים החדשה שלה, Galaxy S24 – שתי החברות משתפות פעולה באופן הדוק בהיבט של הבינה המלאכותית המבוססת על פלטפורמת Gemini של ענקית החיפוש, והתכונות החדשות יהיו זמינות בחודשים הקרובים בחמישה מכשירים בלבד: שני הטלפונים הנוכחיים של גוגל עצמה, Pixel 8 ו-Pixel 8 Pro, וכאמור שלושת הטלפונים החדשים אותם הציגה אתמול סמסונג באירוע ה-Unpacked שלה.

התכונה המשמעותית ראשונה שהוצגה, ודרך אגב גם בידי סמסונג במהלך סקירת יכולות הבינה המלאכותית של הטלפונים החדשים, נקראת Circle to Search – לסמן בעיגול כדי לחפש. הכוונה היא לאפשר לבצע חיפוש מתוך תמונה שמוצגת על המסך עם מינימום פעולות לביצוע: לא צריך לעבור לאפליקציית החיפוש כדי לכתוב מה רוצים לחפש, נשארים באפליקציה הקיימת, מבצעים לחיצה ארוכה על כפתור הבית או על פס הניווט בקצה התחתון של טלפון האנדרואיד, מסמנים בעיגול את הפרט שרוצים לקבל עליו עוד פרטים, וזהו.

לאחר ביצוע המחווה תופיע חלונית שיכולה להכיל מידע היכן לרכוש את הפרט המסומן, לדוגמה משקפי שמש אופנתיים, או פרטים והפניות לאתרים אחרים שיכולים לספק מידע במקרים אחרים – למשל, אם חבר שולח תמונה של מגדל יפה מהמקום שבו הוא מבקר ורוצים לקבל עליו עוד מידע.

לפי אנשי קבוצת מנוע החיפוש של גוגל, אפשר לסמן גם פרטי טקסט ולא רק חלקים בתמונה. לדוגמה, אם רואים משפט ורוצים לתרגם אותו, או רוצים להבין מה המשמעות שלו בשפת רחוב שימושית. כך או כך, לאחר שמסיימים את סקירת המידע המוצג, פשוט סוגרים את החלונית וחוזרים בדיוק למקום בו התחילה הבדיקה בלי שצריך אפילו לפתוח את חלון האפליקציה מחדש.

"אחד הדברים שאנחנו כל הזמן מדברים עליו הוא להפוך את החיפוש ליותר אינטואיטיבי וטבעי. אנחנו מאמינים בו שלסקרנות האנושית אין גבולות, אבל באותה מידה אנחנו מבינים שלא תמיד קל להביא ליד ביטוי את השאלות שאנחנו רוצים לשאול באופן טקסטואלי. אחת המטרות שלנו היא להפוך את החיפוש לחלק וקל יותר. שאלנו את עצמנו מה אם נוכל לאפשר לשאול שאלות או לבדוק את התוכן במחווה קלה, בדרך טבעית, בלי שצריך לפתוח אפליקציה אחרת כדי לבצע את החיפוש, וזה הוביל ליכולת לסמן בעיגול כדי לבצע חיפוש", סיפרו חברי קבוצת הפיתוח של גוגל במסיבת העיתונאים.

החיפוש באמצעות סימון בעיגול אמור לעבוד עם כל האפליקציות שמותקנות בטלפון, כל עוד הוא נתמך, ולא משנה אם רואים כובע יפה בטיק-טוק שרוצים לבדוק, מוצר חדש ב-X שרוצים לקבל עליו עוד מידע, או סרטון שמציג מקום מסוים בפייסבוק. כל עוד מוצגת תמונה על המסך, אפשר לסמן אותה ולחפש.

היכולת השנייה שהוצגה היא חיזוק היכולת לבצע חיפוש משולב כדי לאפשר לבצע שאילתות מורכבת יותר מאשר חיפוש חומרים על סמך תמונה בלבד. התוספת למערכת היא שימוש בבינה מלאכותית יוצרת, או GenAI בעגה הנוכחית. לדוגמה, אפשר לסמן עוגה פופולרית בביקור כזה או אחר בשוק מקומי, לסמן אותה, ואז להוסיף בפס החיפוש המובנה בחלונית שאלה כמו, "מה הפך את העוגה הזו לכל כך פופולרית באזור הזה". התשובות שיוצעו יהיו כאמור בצורה של מאמר בינה מלאכותית, בדומה לזה שמקבלים בצ'אבוט, כמובן Bard  במקרה של גוגל.

המידע שיתקבל יכלול הרבה מאוד סוגים של מידע כתשובה: תקציר, הפניה לעוד מקורות, הצגת תמונות נוספות של הפרט שסומן גם הפניה לסרטוני וידיאו ביו-טיוב שמתייחסים אליו ואל השאילתה כולה.

"הרבה פעמים אנשים שואלים שאלות שאי אפשר לענות עליהם באמצעות דף אינטרנט אחד. אחד הדברים שאנחנו מנסים הוא לתת למשתמשים את התשובות הטובות ביותר בריבוי ממדים עם קישורים שיאפשרו להבין באופן עמוק יותר את הנושא", הסבירו בגוגל את הכלי החדש.

התכונה סימון בעיגול לביצוע חיפוש תהיה זמינה מה-31 בינואר בכל השפות וכל המיקומים שבהם חמשת הטלפונים הנתמכים יהיו זמינים, כלומר גם בישראל. לעומת זאת, החיפוש המשולב יהיה זמין בינתיים רק בארצות הברית, כנראה בעיקר בגלל בעיות רגולטוריות שעדיין לא מצאו להן פתרון. בגוגל מספרים, שעם הזמן הם יציעו את התכונות החדשות ליותר טלפונים. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים