גוגל משנה את הצהרת השימוש בעת מעבר למצב גלישה פרטית בכרום

החברה נאלצה באחרונה להשיג פשרה במשפט שבו נתבעה בקובלנה ייצוגית על כך שהפרה פרטיות גולשים אחריהם המשיכה לעקוב גם במצב אינקוגניטו ● כעת החברה עורכת שינויים כדי למנוע בעיות עתידיות סביב אותה פרקטיקה

נערך בו שינוי בנוסח שימנע תביעה בעתיד. מצב אינקוגניטו בגוגל כרום.

התביעה הייצוגית המתוקשרת, בו משתמשים אמריקנים תבעו את גוגל בגין הטעיה לגבי מצב הגלישה הפרטית בכרום הגיעה לאחרונה לסיומה, לאחר שהענקית ממאונטיין וויו השיגה הסדר לפיו תשלם לתובעים 5 מיליארד דולר. ההסדר אמור לקבל את אישור בית המשפט הפדרלי לקראת סוף פברואר, אז גם ייקבעו התשלומים לכל משתמש, ובינתיים גוגל החלה להתכונן ליום שאחרי.

התביעה, כזכור, דנה בשאלה עד כמה המצב הפרטי בעת השימוש בכרום הוא אכן פרטי. התובעים טענו כי למרות שלכאורה הוא אמור להגן על הפרטיות, ולמנוע סיכוני מעקב, בפועל בוצע מעקב אחרי עוגיות גם בידי גוגל עצמה, שהשתמשה במידע הזה עבור מערכת הפרסום הממוקד שלה, וגם נטען שהיא מכרה נתונים לחברות צד שלישי.

התובעים הסתמכו בין השאר על ההצהרה שמופיעה כשפותחים חלון חדש של כרום לגלישה פרטית: “עכשיו אפשר לגלוש באופן פרטי, ואנשים אחרים שמשתמשים במכשיר הזה לא יראו את הפעילות שלך. עם זאת, עדיין תתבצע שמירה של הורדות, סימניות ופריטים מרשימת הקריאה”.

עכשיו מתברר שהם צדקו, ולא רק כי גוגל הבינה שהיא צריכה לשלם והרבה: גוגל הכינה הצהרה חדשה, שתגיע בעת המעבר לגלישה פרטית, ותופיע בקרוב בפניהם של בוחני הבטא בערוץ ה-Canary של הדפדפן.

“עכשיו אפשר לגלוש באופן פרטי יותר, ואנשים אחרים שמשתמשים במכשיר הזה לא יראו את הפעילות שלך. זה לא ישנה את אופן איסוף הנתונים על ידי אתרים שבהם אתה מבקר והשירותים שבהם אתה משתמש, כולל גוגל. עדיין תתבצע שמירה של הורדות, סימניות ופריטים מרשימת הקריאה", נכתב בהצהרה החדשה שמאשרת את הטענות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים