פדקס Vs אמזון? השיקה פלטפורמת מסחר אלקטרוני משלה

ענקית המשלוחים והלוגיסטיקה הודיעה רשמית על פתיחת שירות מתחרה לזה של אמזון, שישען על נתונים שהחברה צוברת בפעילותה ● הפלטפורמה החדשה, fdx שמה, היא אבולוציה של ShopRunner, חנות אונליין שפדקס רכשה ב-2020

תנסה להתחרות באמזון בתחום המסחר האלקטרוני. פדקס.

פדקס (FedEx), ענקית השילוחים הבינלאומיים, הודיעה אתמול על כניסתה למגרש המשחקים הסוער של המסחר האלקטרוני. החברה הכריזה על השקת fdx – פלטפורמת סחר אונליין אחודה, מלאה ומונעת נתונים ראשונה מסוגה, שאם תצליח צפויה לטלטל את התעשייה כולה, ובעיקר להציב בפני אמזון, תחרות לא פשוטה. השירות שהשיקה פדקס כעת הוא למעשה המשך אבולוציוני ליכולותיה של ShopRunner, חנות מסחר אלקטרוני שהענקית רכשה ב-2020.

מה שאמור להבדיל את השירות החדש של פדקס מזה של מתחרותיה, הוא שפלטפורמת fdx שלה ממנפת הן את הרשת הפיזית הנרחבת של חברת הענק שמאחוריה והן את המומחיות הלוגיסטית העמוקה שלה, כדי לנסות להציע ללקוחות חוויה מלאה מקצה לקצה, החל מההיצע של הסחורה המגוונת והרלוונטית לצרכן המסוים, המשך כמובן בשילוח שלה, וכלה ביכולות ניהול החזרות של סחורה, אם ולכשיצוצו כאלו. לפי פדקס, השירות מתבסס על נתונים ותובנות שנאספים מהתנועה היומית של 15 מיליון חבילות שהחברה משנעת מקצוות העולם השונים. המיזם השאפתני מתיימר, מבלי להסתיר זאת, לספק בעיקר אתגר ישיר למלכת האיקומרס אמזון, משום שהוא מציע לעסקים בכל הגדלים פתרון מסחר אלקטרוני מקיף, והכל תחת קורת גג אחת.

ראג' סוברמניאם, נשיא ומנכ"ל פדקס, הכריז על החידוש הדרמטי באירוע National Retail Federation's Big Show, בו הצהיר: "פדקס הופכת לעסק בהובלה דיגיטלית". סוברמניאם המשיך ואמר כי "באמצעות fdx, נשפר את מערכות היחסים ארוכות השנים שלנו עם סוחרים בכל הגדלים, כדי לעזור להם לייעל ולהגדיל את העסקים שלהם באמצעות בינה דיגיטלית".

האם יש לפדקס סיכוי להתחרות בה בהצלחה? אמזון.

האם יש לפדקס סיכוי להתחרות בה בהצלחה? אמזון. צילום: BigStock

היומרה: שירות חדשני יותר מהשוק של אמזון

לפי פרשנים במדיה העולמית, המהלך של פדקס אכן מהווה איום ברור על אמזון, שהיא כיום השולטת הבלתי מעורערת בתחום המסחר האלקטרוני בכל רחבי הגלובוס. החוזקה ש-fdx של פדקס מתיימר להציע על פני אמזון היא שהוא אמור להיות שירות חדשני יותר, המבוסס על כלים דיגיטליים חדישים.

החברה הרחיבה על מספר תכונות מפתח של fdx, שמתחרות ישירות עם מה ש-אמזון מספקת ללקוחות, וכן הדגישה חוזקות תאוריתיות על פני המתחרה העוצמתית שלה מסיאטל, כמו למשל אספקת נתוני ניהול שרשרת האספקה ותובנות על השפעת משאבים אלו על פליטות הפחמן.

בנוסף סיפרה החברה גם על יכולות דומות לאלו שקיימות אצל המתחרה הגדולה שלה – פלטפורמה עוצמתית לקניות אונליין, שמציידת את הסוחרים בתאריכי אספקה משוערים כבר במהלך תהליך הקנייה ואת הצרכנים בחוויה מותאמת אישית לאחר הרכישה. החברה מאמינה שבזכות ניסיונה, קשריה ונפח הפעילות הקיימת שלה, יחד עם ההישענות על פיצ'רים מודרניים ודאטה ענק, היא תהפוך למתחרה רצינית שמתייצבת מול אמזון ושביכולתה לאיים על ההגמוניה שלה.

השקת הפלטפורמה המלאה מתוכננת לסתיו 2024, אך תצוגה מקדימה פרטית זמינה לעסקים המעוניינים להצטרף לשירות כבר כעת, וניתן להירשם אליה בכתובת קיימת שסיפקה החברה בהודעתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים