חברות היי-טק מתגייסות ליוזמת 100 הדקות למען החטופים

סלקום, פלייטיקה, Team8, מטא וחברות נוספות יבצעו ביום א' פעילויות שונות לאות הזדהות עם החטופים ובני משפחותיהם ● אילו חברות ישבתו? היכן יתקיים מפגש עם חטופה ששבה? ואיזו חברה תציב מיצג קיר ענק?

עצרת למען החטופים בכיכר החטופים בתל אביב.

שורה של חברות היי-טק הצטרפו ל-"יוזמת 100 הדקות" של משפחות החטופים, שבמסגרתה שלל חברות וארגונים במשק ישבתו למשך 100 דקות, לציון 100 ימים לחטיפות שהחמאס ותושבים מרצועת עזה ביצעו בשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. חלק מאותם חטופים כבר שוחררו, בעסקה עם ארגון הטרור, אולם 136 א.נשים – גברים, נשים, קשישים.ות וילדים.ות – עדיין מצויים בשבי, בתנאים מחפירים.

ההסתדרות פנתה לחברות רבות במשק על מנת שהצטרפו ליוזמה. בין חברות ההיי-טק שנענו לפנייה שלה נמנות פרטנר, סלקום, פלאפון, מטא, BigID ופלייטיקה. ארגון העובדים אף מתכנן בזמן השביתה שורת צעדות ועצרות הזדהות ברחבי הארץ, ובמרכזן צעדה מבית ההסתדרות, שם ינאם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, לכיכר החטופים בתל אביב, ועצרת בכיכר ספרא בירושלים בהשתתפות ראש העיר, משה ליאון. אירועים יתקיימו גם בחיפה, ראשון לציון, אילת, באר שבע, אשדוד, נהריה, נוף הגליל, כרמיאל ועפולה.

שביתות ופעילויות של חברות

להלן תמצית הפעילויות של חברות היי-טק במועד זה, כפי שהן שלחו למערכת אנשים ומחשבים:

סלקום הודיעה על שתי יוזמות שתבצע ביום א', החל מהשעה 10:00 ולמשך 100 דקות: עצירת פעילות המטות ומוקדי השירות של חברות הקבוצה – סלקום, דינמיקה וגולן טלקום, ועצירה למשך 100 שניות של השידור בערוצי הבית של סלקום TV: ישראלי TV, ערוץ הסרטים, HBO, ערוץ הדוקו וערוץ הסרטים ברוסית.

פלייטיקה תקיים במועד השביתה עצרת מחוץ למשרדים שלה בהרצליה, על מנת לשתף ולהביע סולידריות ותמיכה בהשבת החטופים ובבני משפחותיהם. לצורך כך, יוצב שם מיצג קיר ענק, שעליו יוכלו העובדים לשתף בתחושותיהם.

אדמה תערוך ביום א' ב-11:00 וובינר לכלל 1,500 עובדיה, שבו תתקיים שיחה עם לישי לביא מירן, רעייתו של עמרי מירן, שמוחזק בשבי החמאס מאז ה-7 באוקטובר. כמו כן, אתרי החברה בישראל – באשדוד, נאות חובב, באר שבע ובאיירפורט סיטי – ייצבעו בצבע צהוב, כאות הזדהות עם המאבק לשחרור החטופים.

אתר האינטרנט של מועדון הייטקזון, שמשרת כ-400 אלף לקוחות מתעשיית ההיי-טק, יבצע צעד תקדימי ומעניין בעולם האי-קומרס, לפחות בישראל: הוא יפנה לציבור הרוכשים בבקשה שלא לקנות ב-100 הדקות הקרובות, החל מיום א' ב-11:00. עם זאת, האתר ימשיך לעבוד, לדברי אנשי הייטקזון בגלל "הכרח משפטי", ומי שירצה יוכל לבצע את הקניות גם במועד זה.

עובדי.ות מרכז המו"פ הישראלי של AT&T בחרו לציין ביום א' את 100 הימים שבהם החטופים נמצאים בשבי בעזה בהגעה ובהזדהות עימם ועם בני משפחותיהם בכיכר החטופים בתל אביב.

עוד גוף שמצטרף ליוזמה הוא קרן Team8. רועי אלדשטיין, סמנכ"ל התפעול והכספים של הקרן, אמר כי "אנחנו, ב-Team8, מצטרפים ליוזמת משפחות החטופים, וביום א' נשבות ל-100 דקות כאות הזדהות עם 136 החטופים המוחזקים בעזה ועם משפחותיהן, שדואגות לשלומם ונלחמות להשבתם הביתה. עבורנו זוהי חובה מוסרית להירתם למשימה לאומית ראשונה במעלה – המאבק להשבת אזרחינו, שנחטפו מביתם ב-7 באוקטובר, ארצה במהרה. Team8 מאפשרת לכלל עובדיה לקחת חלק בשביתה, ועם תחילתה נגיע לתמוך במשפחות בכיכר החטופים".

גם עובדים ועובדות ממורפיסק ומריסקיפייד ישתתפו בעצרת בכיכר החטופים. עובדי מורפיסק אף יערכו, לאחר מכן, במשרדיה בתל אביב מפגש עם מרגלית מוזס, אימו של עודד מוזס, עובד החברה, ששוחררה בפעימה הראשונה משבי החמאס. בעלה של מרגלית ואביו של עודד, גדי מוזס, עדיין נמצא בשבי.

קרן הון-הסיכון AnD Ventures הודיעה שגם עובדיה ישבתו ל-100 דקות ביום א' הקרוב, החל ב-11:00.

מנהלי ועובדי בזק יפסיקו את עבודתם בשעה היעודה וישתלו מאות פרחים צהובים ב-100 אדניות, שיסודרו למיצג בצורת המספר 100, כמניין הימים שבהם החטופים נמצאים בעזה. הפרחים, שנקנו ממגדלים בדרום, ייתרמו לאחר מכן למטה החטופים ויוצבו בכיכר החטופים. עם רדת החשיכה, בית בזק יואר בצהוב, לתמיכה והזדהות.

יס תעצור שידורי את שידורי ערוצי הבית שלה ל-100 שניות, על מנת לעורר את המודעות לזעקתן של משפחות החטופים. יס תעשה את זה בשעת פריים טיים – 20:00. בנוסף, תשודר במהלך כל היום שקופית עם הכיתוב: "כבר 100 ימים הלב שלנו בעזה. החזירו אותם הביתה עכשיו!". עובדי החברה יקיימו בשעה 11:00 מפגש הזדהות עם החטופים ויפריחו לאוויר 100 בלונים צהובים, כחלק ממהלך של ההסתדרות הלאומית ב-100 אתרים במשק הישראלי.

פלאפון תערוך מיצג אלומות אור צהובות על גג הבניין שלה בצומת מורשה, שיוקרנו לגובה עשרות מטרים. בנוסף, תקרין החברה על קיר הבניין את הכיתוב "Bring Them Home", שבו יוכלו לצפות נוסעי כביש 4. עובדי פלאפון יקיימו מיצג שבו הם יעמדו בצורת המספר 100, עם מטריות צהובות והכיתוב "Bring Them Home", כקריאה אילמת להחזרת החטופים.

פרטנר תשלב מעברונים בערוצי הסדרות והסרטים בשירות הטלוויזיה שלה, פרטנר TV. בנוסף, החברה תעלה את המודעות לנושא בהודעה מוקלטת שתושמע לפונים למוקדי שירות הלקוחות. עובדי פרטנר יפריחו ב-11:00 בלונים צהובים מגג מטה החברה בראש העין, ויחולקו צמידים צהובים שהוכנו במיוחד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד

    כמה מתאים להסתדרות (אירגון מיותר) להכריז על 100 דקות שביתה. מדוע לא להכריז על תוספת 100 דקות לשיקולו של העובד??

אירועים קרובים