מה רואים ב-CES?, או: צגי הטלוויזיה הבולטים בתצוגות המובילות

שלל מסכי טלוויזיה "כובשים" את תערוכת הטכנולוגיה השנתית, שמתקיימת השבוע בלאס וגאס ● השנה, התצוגה יותר מעניינת, עקב התחרות הגוברת בשוק ● מה החברות הבולטות בתחום מציגות?

טלוויזיית ה-QM891G של TCL.

אחד המוקדים של תערוכת CES בכל שנה הוא ההצגה של מגוון רחב של טלוויזיות בידי יצרניות שונות. השנה, ב-CES 2024, אפשר לומר שיש עניין רב גם מאחר שהשוק הולך ומתחמם יותר מבשנים קודמות: לצד המובילות, סמסונג ו-LG, הצליחו TCL והייסנס לכבוש נתח שוק משל עצמן, עם שלל פתרונות שלפעמים נותנים תחרות מעניינת לחברות הבולטות.

הטלוויזיה המעניינת ביותר של TCL בתערוכה הנוכחית היא QM891G. מדובר בטלוויזיה שהפאנל שלה מבוסס על טכנולוגיית Mini LED בגודל מסיבי של 115 אינץ' – שיא חדש עבור החברה. אבל הגודל הוא ממש לא הדבר היחיד המעניין בה, כי הפאנל מחולק ללא פחות מ-20 אלף אזורי תאורה נפרדים – מה שמבטיח ניגודיות חזקה מאוד, אפילו עם מסך בגודל שכזה. עוד כלי תחרותי חזק שמציעה הטלוויזיה הזו הוא בהירות שיא סופר מרשימה, ברמה של 5,000 ניט, שטובה אפילו מזו שמציעות טלוויזיות דגל של חברות ענק כמו סמסונג וסוני. יש גם מעבד בינה מלאכותית חדש שפותח עבור המכשיר הזה, תמיכה של 98% במרחב הצבעים DCI-P3, מערכת קול של 6.2.2 ערוצים ורזולוציה של 4K, שפועלת בקצב ריענון של 120 הרץ כברירת מחדל, אבל אפשר להמהיר אותה לטובת הגיימרים עד ל-144 הרץ.

טלוויזיית ה-Hisense 110UX.

טלוויזיית ה-Hisense 110UX. צילום: יח"צ

אם חשבתם שזה הקצה העליון, הייסנס מציעה דגם משלה בתערוכה הנוכחית, שמתחרה יפה מאוד במה שיש ל-TCL להציע. מדור בדגם Hisense 110UX, שכמו ששמו מרמז מאוד, מציע פאנל בגודל 110 אינץ' – רק קצת פחות מזה של המתחרה. גם הוא מבוסס על Mini LED, שזוהי הטכנולוגיה שכובשת את השוק הגבוה של הטלוויזיות. גם פה הגודל מרשים, אבל יותר מרשים לגלות שלפחות לפי היצרנית, ה-110UX מציעה לא פחות מ-40 אלף אזורי תאורה, וזה אומר ניגודיות עוד יותר מרשימה ובהירות שיכולה להגיע עד ל-10,000 ניט. קצב הריענון הטבעי של המכשיר עומד על 144 הרץ, יש מערכת קול שתומכת ב-4.2.2 ערוצים עם תמיכה ב-Dolby Atmos, יש תמיכה ב-WiFi 6E להזרמת תוכן אלחוטית ועוד.

טלוויזיית ה-OLED החדשה של סמסונג.

טלוויזיית ה-OLED החדשה של סמסונג. צילום: יח"צ

ועכשיו – לחברות הגדולות יותר: סמסונג הציגה מגוון גדול, שלא לומר ענק, של טלוויזיות חדשות בכל קווי המוצרים שלה – OLED, QLED וכמובן גם Mini LED. החברה הדגישה, כמו שצו השעה כמעט מחייב, את השימוש במעבדים חדשים חכמים, עם הרבה בינה מלאכותית – הדור הבא של מעבדי המחשוב העצבי שלה, NQ8 AI Gen3. הוא בא במיוחד לידי ביטוי בטלוויזיות 8K, שבהן הוא משדרג את התוכן המוזרם לטלוויזיה לרזולוציה המרבית, גם אם מדובר בתוכן HD, לדוגמה. בדרך הוא גם משפר את החדות של התמונה. הטלוויזיות מגיעות עם גרסה חדשה של מערכת ההפעלה Tizen, עם יותר מיקוד בחוויית המשתמש, ויש יותר פוקוס על הגיימרים. אחת הטלוויזיות הבולטות בליין ה-OLED של החברה היא ה-S95D, שהיא הטלוויזיה הכי גדולה של סמסונג בתחום הזה, עם מסך בגודל של 77 אינץ', רזולוציית 4K, קצב ריענון של 144 הרץ, ולפי החברה פאנל בהיר ב-20% יותר מהדור הקודם. המכשיר אף מציע טכנולוגיה בשם Glare Free, שמפחיתה מאוד את ההשתקפויות במסך, מבלי לפגוע בחדות התמונה.

טלוויזיית ה-QNED החדשה של LG.

טלוויזיית ה-QNED החדשה של LG. צילום: יח"צ

למעבד החדש לטלוויזיות של LG קוראים α8, ולפי החברה, הוא מציע שיפור של פי 1.3 בביצועי AI, פי 2.3 בביצועים גרפיים ומהירות עיבוד מהירה פי 1.6 לעומד מעבד הדור הקודם, α7. הוא ישולב בטלוויזיות החדשות של החברה ל-2024, כפי שהן הוצגו לקראת CES 2024, בכמה רמות, וגם בהתאם לסוגי הסדרות – אלה שמגיעות עם פאנלי OLED ואלה שמגיעות עם פאנלי Mini LED. בכל מקרה, הבינה המלאכותית תבוא לידי ביטוי עם טכנולוגיה ש-LG מכנה AI Picture Pro, שאמורה לנתח את התוכן ולחדד את הפרטים, כדי לספק תצוגה מציאותית יותר וברורה יותר. בחזית דגמי ה-QNED, טלוויזיות המבוססות על פאנל ה-Mini LED, אפשר לציין את QNED99T, שהיא טלוויזיית 8K, שתגיע בגדלים של 86 ו-75 אינץ', עם קצב ריענון של 120 הרץ. LG אף משיקה עם הדור הנוכחי גרסה חדשה של מערכת ההפעלה שלה, webOS, עם הבטחה לעדכונים חמש שנים קדימה. לדבריה, עם הזמן היא תעדכן חלק מהדגמים שלה אחורה לגרסה החדשה של המערכת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים