מאלביט למגזר הציבורי: ד"ר אלון סטופל מונה ליו"ר רשות החדשנות

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של ד"ר סטופל, שכיהן בשנים האחרונות כסמנכ"ל וכמדען הראשי של אלביט ● הוא מחליף את ד"ר עמי אפלבום, שפרש בסוף השנה שעברה

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות.

יו"ר חדש לרשות החדשנות: הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של ד"ר אלון סטופל לתפקיד. זאת, לאחר שוועדת איתור המליצה עליו והוא קיבל את אישור נציבות שירות המדינה. ד"ר סטופל, שבתוקף תפקידו יהיה גם המדען הראשי של הממשלה, מחליף את ד"ר עמי אפלבום, שפרש בסוף השנה שעברה, והוא יעבוד עם מנכ"ל רשות החדשנות, דרור בין.

ד"ר סטופל (56), נשוי ואב לחמישה, מגיע לרשות החדשנות מאלביט מערכות, שם הוא שימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל ומדען ראשי. בעברו הוא כיהן במגוון תפקידים בכירים במִנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון.

בתפקידיו במגזרים הציבורי והפרטי, ד"ר סטופל נדרש להוכיח יכולת ניהולית ויזמות בזירות בינלאומיות. בהמלצת ועדת האיתור צוין כי הוא מביא איתו ניסיון רב בפיתוח עסקי, וכי הוא בעל מומחיות בהובלת שיתופי פעולה בינלאומיים בעולמות המחקר והפיתוח, לרבות הקמת מרכזי מו"פ ברחבי העולם ויצירת שיתופי פעולה בין ממשלות. כמו כן, לד"ר סטופל היכרות מעמיקה עם עבודת המו"פ הישראלי והבינלאומי, בהיבטים האזרחיים והביטחוניים כאחד.

הדוקטורט של ד"ר סטופל הוא בהנדסת אלקטרוניקה ואלקטרוניקה פיזיקלית. בנוסף, יש לו תואר שני במנהל עסקים, שהן אותו והן את הדוקטורט הוא עשה באוניברסיטת תל אביב. ד"ר סטופל אוחז גם בתואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי "ישראל מאותגרת כעת לא רק בזירת המלחמה בדרום ובלחימה בצפון, אלא גם כלכלית. תפקידנו הוא להחזיר את המשקיעים לכאן ולחזק את מעמדנו הבינלאומי כמעצמת חדשנות, מדע וטכנולוגיה". הוא הוסיף כי "אני סמוך ובטוח שתרומתו של ד"ר סטופל בכלל, ובעת הזאת ביתר שאת, על רקע ניסיונו ארוך השנים, תסייע סיוע רב לתעשייה המובילה את הכלכלה הישראלית ב-30 השנים האחרונות".

מהם תפקידי יו"ר רשות החדשנות?

יו"ר רשות החדשנות, שכאמור, הוא גם המדען הראשי של הממשלה, מייעץ לה ולשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה בכל הקשור ליישום מטרות החוק לעידוד מחקר, פיתוח וחדשנות טכנולוגית בתעשייה, הוא חוק המו"פ, והוא כפוף למנכ"ל המשרד.

בתפקידו כחבר ויו"ר מועצת רשות החדשנות, כמו גם חבר ויו"ר של ועדות המחקר שלה, הוא אחראי על ייזום תהליכים לקביעת מדיניות המשרד בתחומי אחריותו, וכן בחינת צרכים בקביעה ובעדכון של מדיניות הרשות, לאחר בחינת הצעות שמועלות על ידי הכפיפים לו ועל ידי גורמי חוץ. יו"ר הרשות מדווח לממשלה, ובכלל זה, אחת לשנה, לוועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה שזו הקימה, אודות ממצאיו והמלצותיו בנוגע לקידום החדשנות הטכנולוגית בתעשייה. כמו כן, הוא ממליץ אילו פעולות הרשות והממשלה נדרשות לעשות, לשיטתו, כדי להגשים את מטרות חוק המו"פ.

יצוין כי רשות החדשנות הייתה בעבר תחת משרד הכלכלה, והועברה למשרד המדע והטכנולוגיה עם הקמת ממשלתו של נפתלי בנט וכניסתה של אורית פרקש הכהן לכהונה כשרה במשרד. אז גם נוספה לשמו של המשרד המילה חדשנות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים