יוזמה חדשה תנסה להגביר את ההגנה בסייבר ברשויות המקומיות

שרת המודיעין גמליאל - העומדת מאחורי היוזמה של משרדה, מערך הסייבר הלאומי ומרכז השלטון המקומי: "המצב מחייב אותנו להתאים את המענים ולוודא שכלל רשויות המדינה מצוידות ומוכנות היטב לטיפול באתגרים"

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל.

ברקע העלייה בהיקף מתקפות הסייבר במלחמת ישראל-חמאס על רשויות מקומיות, עלתה יוזמה חדשה: להעלות את רמת ההגנה בסייבר ברשויות. היוזמה היא של גילה גמליאל, שרת המודיעין, בשיתוף מערך הסייבר הלאומי ומרכז השלטון המקומי.

השרה גמליאל רוצה להרחיב את הפעילות של מרכז השלטון המקומי ומערך הסייבר הלאומי, בהיבטי הכוונה וסיוע לרשויות המקומיות. זאת, כדי להביא לצמצום בהיקף מתקפות הסייבר ולהעלאת רמת ההגנה.

"תשתיות המחשוב של הרשויות המקומיות", נמסר, "נתונות לניסיונות של מתקפות סייבר מדי יום. ברקע המלחמה, ניסיונות אלה התגברו ביתר שאת. הרשויות המקומיות הן גופים חיוניים, שמעניקים מדי יום שירות למיליוני תושבים, ותשתיות המחשוב שלהן מהוות מרכיב קריטי בתפקודן. בימים אלו של מלחמה, אשר כוללת את ממד הסייבר, מתחדדת החשיבות בשימור הרציפות התפקודית של הרשויות המקומיות כנדבך מרכזי לאספקת שירותים חיוניים לקהילה".

הגוף שיוקם ייתן שירות לכלל הרשויות המקומיות. לפי גמליאל, היא תפעל לעיבוי היכולות שלו, לצד עיבוי משאבי מערך הסייבר הלאומי לנושא.

מתחילת המלחמה, מרכז השלטון המקומי ביחד עם מערך הסייבר הלאומי, פועלים לסיוע בשיפור החוסן ברשויות המקומיות. הדבר נעשה, בין היתר, באמצעות: ריכוז תמונת מצב של הגנות הסייבר ברשויות; תכלול כלל הפעילויות להגנה מפני מתקפות סייבר; סנכרון הידע והמידע בנושאי סייבר בין הרשויות השונות; קידום הרשויות לפעול במסגרת הפתרונות הטכנולוגיים הניתנים כיום, והובלת פתרון ל"היום שאחרי".

לפי מרכז השלטון המקומי, הפעילות במסגרת היוזמה שכבר החלה, בשיתוף הגורמים הלאומיים, הצליחה למנוע כ-40 ניסיונות למתקפות.

מלחמת הסייבר הנלוות לה היא גם נגד הרשויות המקומיות. מלחמת ישראל-חמאס.

מלחמת הסייבר הנלוות לה היא גם נגד הרשויות המקומיות. מלחמת ישראל-חמאס. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

מה כוללת היוזמה?

במסגרת היוזמה החדשה, תורחב הפעילות למול הרשויות המקומיות ותכלול סיוע בעת אירועי תקיפה, הטמעת טכנולוגיות הגנה וקיום תרגילי סייבר. הפעילות החדשה תחת היוזמה תכלול גם העברת מידע בין הרשויות והגופים השונים, ביצוע סקרי סיכונים ועוד.

לדברי השרה גמליאל, "העלייה בהיקף הניסיונות לתקיפות סייבר מחייבת אותנו להתאים את המענים ולוודא שכלל רשויות המדינה מצוידות ומוכנות היטב לטיפול באתגרים מסוג זה. משרד המודיעין עבד בעת האחרונה על גיבוש תוכנית אותה הצגנו לכלל הגורמים הרלוונטיים ואני מברכת על אימוצה. נמשיך לעבוד עם מרכז השלטון המקומי, משרד הפנים ומערך הסייבר הלאומי לגיוס משאבים להעלאת החוסן ברשויות המקומיות".

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "הרשויות המקומיות, בדומה לגופים ממשלתיים וציבוריים אחרים, מהוות יעד מרכזי למתקפות של קבוצות האקרים אנטי-ישראלים. תשתיות המחשוב ברשויות המקומיות הן מרכיב חיוני בתפקוד תקין ורציף של הרשות, וההגנה עליהן היא קריטית. זהו צעד משלים להשקעה בסך של 20 מיליון שקלים שביצענו, לסבסוד מערכות הגנת סייבר לרשויות".

גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, אמר כי "מדי יום אנו מזהים עשרות ניסיונות למתקפות על תשתיות המחשוב של הרשויות המקומיות. היוזמה הזו היא צעד ראשון מתוך תוכנית רחבה הנדרשת לחיזוק ההגנה בסייבר ברשויות המקומיות. נידרש לגייס משאבים נוספים לשיפור החוסן, לניטור ולמניעת תקיפות סייבר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הביתה אוכלת חינם שלא עושה כלום

    הביתה עכשיו

אירועים קרובים