הכנסה פסיבית: סטיב באלמר ירוויח בשנה הבאה מיליארד דולרים

באלמר – המדורג שישי בין עשירי העולם – אוחז ב-333.2 מיליון מניות של מיקרוסופט, שבעקבות שינוי שערכה תשלם כדיווידנד שלושה דולרים למניה

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר.

המונח הכנסה פסיבית מתייחס לעבודות חלקיות, דוגמת "שיווק רשתי", או הכנסה הנובעת מבעלות על הון קודם, כגון קבלת דמי שכירות על נכס. במקרה של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר, מדובר במניות ממקום העבודה שלו עד לפני קרוב לעשור.

באלמר – המדורג שישי בין עשירי העולם – אוחז ב-333.2 מיליון מניות של הענקית מרדמונד, כ-4% מכלל המניות, והוא צפוי להרוויח בשנה הכספית 2024 של מיקרוסופט לא פחות ממיליארד דולרים. זאת, בשל שינוי שערכה החברה: מיקרוסופט העלתה את תשלום הדיווידנד השנתי שלה לשלושה דולרים למניה (75 סנט למניה בכל רבעון). הסכום לא ישתנה, כי הוא אינו תלוי בביצועיה הכספיים של החברה.

קיים סיכוי, לא סביר, שדירקטוריון מיקרוסופט יחליט פתאום לקצץ בדיווידנדים, אלא שהדבר לא קרה בשני העשורים האחרונים, מאז מיקרוסופט החלה לחלק דיווידנדים לבעלי המניות. בשל הרווח הצפוי שלו, באלמר ישלם מיסים בסך 200 מיליון דולרים. חישוב המיסוי מתבסס על כך, שב-2018 באלמר דיווח על הכנסה של 656 מיליון דולרים למס הכנסה, ולכן ישלם מיסים בשיעור של 20%, כפי שאומר החוק לגבי דיווידנדים עבור אנשים שמרוויחים הכנסה חייבת במס של חצי מיליון דולרים בשנה או יותר.

באלמר, בן 67, שימש מנכ"ל מיקרוסופט מאז שנת 2000. הוא החליף בתפקיד את ביל גייטס, המייסד. באוגוסט 2013 הודיע באלמר על כוונתו לפרוש מתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט במהלך השנה הקרובה. בפברואר 2014 סיים את כהונתו כמנכ"ל, אך המשיך להיות חבר במועצת המנהלים של החברה למשך כמה חודשים נוספים.

הוא הבעלים של קבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס מה-NBA, שאותה רכש בשנת 2014 בעבור שני מיליארד דולרים. באוקטובר האחרון המגזין פורבס העריך את הונו ב-99 מיליארד דולרים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איש פשוט

    והכל הבל מה תקח איתך לעולם הנצח? תורה ומצות ומעשים טובים וצדקה שזכית לעשות עם זולתך... שנזכה.

אירועים קרובים