"ארגונים נדרשים לחוסן בעולם האחסון"

"המענה להתאוששות מאסון בעולם האחסון הוא מכונות יציבות, שמעניקות זמינות, מגנות מפני נפילות, מונעות גניבות ודלף מידע - ומעניקות גיבוי מרוחק", אמר אריה ברקוביץ', מנהל מכירות פתרונות אחסון ביבמ ישראל

אריה ברקוביץ', מנהל מכירות פתרונות אחסון ביבמ ישראל.

"אנחנו נמצאים בתקופה שמתאפיינת במידה רבה של אי ודאות. אין ארגון, קטן כגדול, שחסין מפני דאגות לגבי העתיד, ולכן נדרשים חוסן וגמישות. מדי יום אנחנו שומעים על ארגונים שנפרצו, ועל כן, השאלה שצריכה להישאל היא: מתי זה יקרה לי?, ולא האם זה יקרה לי?. עסקים נדרשים לחוסן ארגוני וליכולת התאוששות מאסון, בכל עת ומקום. הם נדרשים להגנה מפני שלל סוגי אסונות – ממלחמה, דרך פגעי טבע ועד להפסקות חשמל. המענה לכך בעולם האחסון הוא מכונות יציבות, שמעניקות זמינות, מגנות מפני נפילות, מונעות גניבות ודלף מידע – ומעניקות גיבוי מרוחק", כך אמר אריה ברקוביץ', מנהל מכירות פתרונות אחסון ביבמ ישראל.

ברקוביץ' דיבר ב-וובינר שנערך היום (ג') ביוזמת אמת ברמור, בשיתוף יבמ ישראל ובהפקת אנשים ומחשבים. הוא הציג את פתרונות החברה לתחום – מערכות IBM FlashSystem. לדבריו, "יבמ עוסקת בפיתוח מערכות אלה מזה שני עשורים. המטרה היא לספק מערכת מתקדמת, קלה לניהול, עם יכולות ייחודיות, עם גמישות, מהירות ואבטחה – שעונות לצרכי הלקוחות הארגוניים. קו המוצרים של מערכות אלה עונה לצרכי ארגון בכל גודל – מעסק בינוני ועד ל-'מפלצות' ארגוניות במגזרי הממשלה, הביטחון והפיננסים".

"מדובר במערך אחסון קל להגדרה, ניטור, תמיכה, אבטחה, חיבור לענן, הרחבה, ריבוד, תזמור, הרכשה וכל פעולה אחרת שארגונים ירצו לעשות", ציין.

"מערכת ההפעלה" של מערך האחסון

לפי ברקוביץ', "למערך האחסון היבמי יש 'מערכת הפעלה', שמאפשרת גמישות, עם יכולת לחבר ולהעביר מידע בין המערכות. יש לו שירות ענני, שמנטר ומנהל את כלל המערכות, לרבות כאלה שהן לא של יבמ. הוא מאפשר הגירה בין מערכות שונות, ניצול יעיל ואפקטיבי של דיסקים, הצפנה, וכן יכולת גידול משתנה למכונות השונות".

הוא הוסיף כי "יש לנו דיסק ייחודי, שמכיל שבב שמבצע דחיסה על הדיסק – ולא בבקר המכונה. ככה אין פגיעה בביצועי המערכת ויש יחס דחיסה גבוה, של 1:3. עוד המערכת כוללת תוכנת ניהול, ניטור ובקרה של מערכי האחסון. כך, ניתן לראות את 'בריאות' המערכות, עם יכולת לקבל התראות על ביצועים. בדרך זו ניתן להביא לצמצום זמני התקלות. בשירות הניטור (Storage Insight) יש רכיבי בינה מלאכותית, שבעזרתם מסופקות המלצות מה ואיך לעשות, עם מעקב, כדי לוודא שלא נעשו שגיאות. עוד כוללת המערכת יכולות אבטחה – מהענן או מהקרקע".

"בניגוד למערכות אחרות", אמר ברקוביץ', "המענה שלנו מאפשר עד שלושה אתרי גיבוי, כולל בענן לטובת DR. אנחנו מספקים מערכות עם HyperSwap, שזו תצורה של אקטיב-אקטיב. כך אנחנו מספקים זמינות למידע ברמה של 100%, עם סנכרון בין הנתונים גם בארבעה-חמישה אתרים".

לדבריו, "עוד חוסן בסייבר מתקבל בשל 'הפרדת רשויות' שמתקיימת במערכות האחסון, לצד בקרה. יש לזכור, מחקרים שלנו העלו שמתקפת כופרה מגיעה לעולם מדי 11 שניות, והעלות הממוצעת שלה עומדת על 4.4 מיליון דולר, ועם זמן התאוששות ממוצע של 23 ימים. יש לשנות מצב זה ולקצר את זמן ההתאוששות ואת זמן התגובה, שעומד על כשבוע – ולקצר זאת ליומיים".

הוא סיכם באומרו כי "אנחנו מציעים לארגונים מערך אחסון ממוכן, מנוהל וחסין, עם יכולת התמודדות עם עומסי עבודה תובעניים, יכולות אנליטיקה מתקדמות ובינה מלאכותית, גמישות תפעולית וזמינות גבוהה".

שמיר ניצן, סמנכ''ל המכירות של אמת ברמור.

שמיר ניצן, סמנכ"ל המכירות של אמת ברמור. צילום: שאולי לינדר

שמיר ניצן, סמנכ"ל המכירות של אמת ברמור מקבוצת אמת, אמר כי החברה הינה שותף עסקי וטכנולוגי בכיר של יבמ מזה שנים רבות. "אמת ברמור הוקמה ב-1994 כחטיבה עצמאית של אמת מחשוב, ומונה יותר מ-200 עובדים", ציין. "החברה מסייעת לארגונים באפיון ובבחירת בפלטפורמת האחסון המתאימה. אחרי הבחירה, אנחנו מטמיעים את הפתרון אצל הלקוח הארגוני, וממשיכים ללוותו לאחר ההטמעה. אמת ברמור היא אחת מזוכות המכרז האחרון של החשב הכללי במשרד האוצר (מכרז חשכ"ל) לפתרונות המחשוב הממשלתיים".

את הוובינר חתמה הרצאתו של גיא חן, איש השב"כ לשעבר ומחבר הספר מוחאבראת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים