הכינו את הארנקים: אפל תחל לשווק את Vision Pro שלה בינואר

קסדת המציאות המעורבת המאוד מצופה של הענקית מקופרטינו כבר בייצור המוני ותגיע למדפי חנויות בסוף ינואר או בתחילת פברואר, כך לפי מינג-צ'י קואו, שנחשב כמומחה בנושאי אספקת מוצרי טק ● כמה יעלה לכם האושר הזה?

לעבוד עם תוכנות Microsoft 365 c במשקפי ה-Vision Pro של אפל.

בשורות מרעישות לחובבי הטכנולוגיה המתקדמת בכלל ולמתלהבי תחום המציאות המעורבת (MR) בפרט – Vision Pro, קסדת ה-MR החדשה והראשונה מסוגה של אפל – עומדת להגיע לחנויות מוקדם מהצפוי, בתוך כחודש עד חודשיים.

את התחזית הזו סיפק בפוסט שהעלה לאתר מדיום מינג-צ'י קואו, מי שנחשב כמומחה עולמי אמין בנושאי אספקת מוצרי טק. בפוסט שפרסם כתב קואו כי "סביר להניח ש-Vision Pro תגיע למדפי החנויות בסוף ינואר או תחילת פברואר, בהתבסס על לוח הזמנים הנוכחי של המשלוחים ההמוניים". קואו התייחס בדבריו אלו לדברים שכתב אנליסט אפל המוכר, מארק גורמן, שטען בשבוע שעבר כי החברה מתכוננת להתחיל למכור את הקסדה המצופה "עד פברואר".

קסדת המציאות המעורבת הזו, שנחשפה בהתרגשות גדולה ביוני 2023, בערב הפתיחה של כנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC 23, מבטיחה לשלב בצורה חלקה בין הדיגיטלי והפיזי, ולפתח – כך לטענת הענקית מקופרטינו בעת הצגת הגאדג'ט לציבור בקיץ – עידן חדש של "מחשוב מרחבי".

מה עושה Vision Pro והאם היא תייצר באזזז גדול אם לאו?

כדי להתרגש מהמוצר החדשני ומהעובדה שבקרוב נוכל לשים עלינו את ידינו, כמו גם לא מעט כסף, כדאי להבין קודם כל מהי מציאות משולבת. לשם הבנת הדברים שהקסדה הזו תכניס אל חייכם, תארו לעצמכם עולם שבו דרקונים עפים בסלון שלכם, חברים וירטואליים מתיישבים בפינת האוכל שלכם, או למשל שדגמי תלת ממד חמודים, של נניח חיות, רוקדים בתוך כף ידכם בטבעיות. זו מציאות מעורבת – שילוב ייחודי בין העולם הדיגיטלי והפיזי, שבו אלמנטים דיגיטליים מצפים ומקיימים אינטראקציה עם סביבת העולם האמיתי שלכם בזמן אמת. בעצם באמצעות חבישת הקסדה שכבות דיגיטליות שונות יכולות "להתלבש" על המציאות שלכם, כך שלמשל שקירות הסלון שלכם יהיו, אם תרצו, מעוטרים בפרפרים או פרחים וירטואליים.


מדובר ללא ספק בחוויה מלהיבה, אלא שהטכנולוגיה הזו לא מיועדת רק לשם בידור ויכולה למשל לשמש בעסקים ליצירת שיתופי פעולה – למשל לאפשר לכם להציג מודלים שעיצבתם במחשב, כך שיתרוממו למול עיניהם של קולגות שלכם שבכלל גרים ועובדים בחו"ל. בנוסף המכשור הזה יוכל להכניס אפשרויות המחשה חיוניות כמובן בתחומים כמו חינוך, אפילו בשירותי בריאות, ויכולות אלו מבטיחות לטשטש את הקווים בין המתרחש בעולם האמיתי לזה המדומיין והיצירתי.

מה שחשפה אפל על במת WWDC 23 נראה כמכשיר שונה מכל מה שכבר מוצע בתחום בשוק, לפחות בעיצוב הכללי שלו שמזכיר אולי יותר מהכל משקפי סקי גדולים, אבל גם במערכת התצוגה של המשקפיים, שעליה אפל סיפרה שהיא עוזרת ל-Vision Pro להיות המוצר הראשון שלה שמתסכלים דרכו ולא עליו. מאז יוני המוצר המשיך להתפתח והמוצר, שיחל כנראה להימכר כבר בתוך זמן קצר, עתיד להיות משודרג יותר אפילו. 

כבר ידוע כי התצוגות של ה-Vision Pro מצוידות ברזולוציה גבוהה שלו, בטכנולוגיית מעקב עיניים וזיהוי מחוות ידיים מתוחכמות, כמו גם במצלמת התלת ממד הראשונה של אפל, וכל אלו אמורים לאפשר למשתמשים ללכוד ולקיים אינטראקציה עם הסביבה שלהם בממד חדש לגמרי.

לפי אפל, מה שמניע את המכשור העתידני הזה הוא שילוב של השבבים M2 ו-R1 של אפל, המבטיח, לפי טענות החברה, ביצועים חלקים אפילו עבור אפליקציות תובעניות. ככלל, כדי לנווט את שילוב הדיגיטלי-פיזי הזה, מערכת ההפעלה visionOS של אפל עתידה לפעול כמדריך הטיולים הבלתי נראה שלכם ולמזג אלמנטים בצורה חלקה וללא תקלות.

האם יהיה כדאי לקנות את המכשיר?

אם אתם שייכים לקהל המתלהבים שחושק לשים ידיו על הגאדג'ט הנחשק, ומהר ככל שניתן, תצרכו אולי לשבור איזה חיסכון בשבילו – מנכ"ל אפל, טים קוק, עדכן את הלקוחות הפוטנציאליים בתג המחיר של ה-Vision Pro  שיעמוד על 3,499 דולר – כ-500 דולר יותר ממה שחשבו האנליסטים. הבשורה הזו מעט ציננה את ההתלהבות בשוק לקראת המוצר, כמו גם את התחזיות שהוא עשוי להפוך לנחלת רבים.

בנוסף, יצוין גם כי Meta's Quest 2 – קסדת המציאות המדומה (VR) של המתחרה מטא – כבר שולטת בשוק קסדות המציאות, עם מחיר נוח יותר ואקו-סיסטם גדול יותר של אפליקציות, אבל היא בכל זאת מוצר של הדור הישן.

נזכיר כי קסדת מציאות מעורבת ששמה Quest 3 הושקה בספטמבר האחרון על ידי מטא בכנס Connect שלה, כגולת הכותרת של האירוע שנערך בסן פרנסיסקו. המכשיר הוא, לדברי מטא, קסדת MR ראשונה מסוגה לקהל הצרכני ומחירו יעמוד רק על 499 דולר – הפרש עצום מעלות המוצר של אפל.

בספטמבר האחרון נחשף גם שמטא ו-LG חברו יחד לבניית גרסאות עתידיות של משקפי מציאות מעורבת חדשים משלהן. על היוזמה דיווח לראשונה אתר UploadVR, שסיפר כי בתחילה הסברה הייתה שענקית הרשתות החברתיות רק ניהלה מגעים עם LG Display – ספקית המסכים שהיא חברה בת של LG – אולם מידע חדש הצביע על כך שהשותפות התרחבה גם לפעילות יחד מול חברות בנות אחרות של התאגיד הדרום קוריאני. לפי הסברות בתקשורת, החברות משתפות פעולה ומפתחות את המוצר החדשני, אשר עתיד למעשה להוות מתחרה ל-Vision Pro של אפל.

ואולם בזמן שאפל מציעה מוצר פרימיום יוקרתי, הסברה היא ש-LG ומטא ינסו דווקא להציע תוצר בדרגת ביניים לצד מוצר פרו, כשעלות המכשור שלהן תתחיל בסכום של כ-2,000 דולר "בלבד", במה שאולי יסייע להן למכור את הגדג'ט ביותר יחידות.

נזכיר כי למטא יש כבר מוצר דומה, Meta Quest Pro שמו, שמחירו 999 דולר, לכן ההנחה היא שהחברות יפתחו מוצר משודרג בעל חומרה חזקה יותר, ספציפית כדי להתחרות ב-Vision Pro מבית הענקית מקופרטינו, שלרוב המוצרים בסל שלה יקרים יותר בהשוואה להיצע האחר בשוק.

כמו כן, כדאי לציין כי שחקניות אחרות, ביניהן מיקרוסופט ו-HTC, גם הן במירוץ ולהוטות להשיג נתח מעוגת המציאות המעורבת, שרבים מאמינים שתהפוך לנחשקת עד מאוד בקרב משתמשים.

אז האם Vision Pro תעמוד בהייפ, תכבוש את לב הצרכנים ותתפוס עמדה מנצחת בתחומה, כמו שה-iPhone של אפל עשה ועדיין עושה בזירת הניידים? את זה הזמן יגיד, אבל דבר אחד בטוח: השקת המוצר והתחילת מכירתו לציבור בתחילת 2024 מבטיחה להיות רגע קריטי בעל פוטנציאל לטרוף את קלפי המציאות – המעורבת – שהכרנו עד כה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים