מטא ו-LG חוברות זו לזו כדי לייצר משקפי מציאות מעורבת

הפיתוח של שתי החברות - שיהווה כנראה שדרוג ל-Quest Pro של מטא - עתיד להתחרות במשקפי המציאות המעורבת של אפל, Vision Pro, שהם כבר מוצר מוגמר שיגיע לצרכנים בארה"ב בתחילת 2024

מטא ו-LG ישדרגו אותם יחד למוצר מציאות מעורבת חדש. משקפי המציאות הרבודה, Quest Pro.

על פי דיווח חדש, החברות מטא ו-LG חברו יחד לבניית גרסאות עתידיות של משקפי מציאות מעורבת חדשים, שישדרגו בעצם את Quest Pro מבית אוקולוס, שבבעלות מטא. על היוזמה דיווח לראשונה אתר UploadVR, שסיפר כי בתחילה הסברה הייתה כי ענקית הרשתות החברתיות רק ניהלה מגעים עם LG Display – ספקית המסכים שהיא חברה בת של LG – אולם מידע חדש הצביע על כך שהשותפות התרחבה גם לפעילות יחד מול חברות בנות אחרות של התאגיד הדרום קוריאני.

לפי הסברות בתקשורת, החברות משתפות פעולה ומפתחות את המוצר החדשני, אשר עתיד למעשה להוות מתחרה לגאדג'ט החדש של אפל, ה-Vision Pro.

Apple Vision Pro הוא כבר מוצר מוגמר שנחשף באירוע מתוקשר ביוני האחרון, שיגיע לצרכנים בראשית שנת 2024, תחילה בארה"ב. מדובר למעשה משקפי מציאות מעורבת – משמע גם מציאות וירטואלית וגם מציאות רבודה – שהחברה מתגאה בהם מאוד. לפי דיווחים שונים, המשקפיים יתומחרו בסכום הקרוב ל-3,500 דולר, ויעבדו עם אפליקציות יעודיות.

מוצר איכותי זול יותר – שיצא בפיגור של שנה אחרי אפל

אבל אם לחזור לתחרות שמטא ו-LG עתידות לספק לאפל בתחום, על פי הדיווחים – LG Electronics תהיה אחראית על הרכבת המשקפיים החדשים, בעוד ש-LG Energy ו-LG Innotek יספקו את הסוללות והרכיבים האחרים הקשורים בתפקוד המוצר. בנוסף, מן הסתם, צגי ה-Micro OLED יסופקו על ידי LG Display. לפיכך מסתמן כי ל-LG תהיה השפעה גדולה על אופן יצירת המכשיר ועל איכויותיו הסופיות.

על פי הערכות, ההבדל המשמעותי בין המוצרים, שיספקו את אותה יכולת להלביש שכבות וירטואליות על לכידת המציאות הריאלית במצלמות, יהיה בקהל היעד שהם מכוונים אליו. בעוד שאפל מציעה מוצר פרימיום יוקרתי, הסברה היא ש-LG ומטא ינסו דווקא להציע תוצר בדרגת ביניים לצד מוצר פרו, כשעלות הכשור תתחיל בסכום של כ-2,000 דולר "בלבד", במה שאולי יסייע להן למכור את הגדג'ט ביותר יחידות.

נזכיר כי למטא יש כבר מוצר דומה, Meta Quest Pro שמו, שמחירו 999 דולר, לכן ההנחה היא שהחברות יפתחו מוצר משודרג בעל חומרה חזקה יותר, ספציפית כדי להתחרות ב-Vision Pro מבית הענקית מקופרטינו, שלרוב המוצרים בסל שלה יקרים יותר בהשוואה להיצע האחר בשוק. במקביל, כך לפי אתר 9to5mac, תשיק מטא בקרוב את Meta Quest 3, שמחירה יעמוד רק על 499 דולר.

נזכיר שגם במשקפיים קודמים שלה עבדה מטא עם חברות צד שלישי – שיאומי ייצרה את ה-Oculus Go, ולנובו את ה-Rift S.

אם הכל יתנהל המצופה, המשקפיים החדשים של LG ומטא יהיו מוכנים למכירה בתחילת 2025 – משמע בפיגור של שנה אחרי אפל. האם פרק הזמן הזה יעניק לענקית ה-iPhone יתרון ויגרום למשתמשים לדבוק דווקא ביכולות המציאות המעורבת שלה? נאלץ להמתין ולראות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים