באיזו חברת היי-טק הכי טוב לעבוד בישראל?

האם מיקרוסופט כבשה את הצמרת בפעם החמישית ברציפות או שמא חברה אחרת הדיחה אותה? אילו חברות הכי מקדמות גיוון והכללה? ואיזו הכי טובה להורים? הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט מגלה

יש מצב שהם עובדים במיקרוסופט? (לא באמת, זאת תמונת אילוסטרציה).

מיקרוסופט היא חברת ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בה בישראל, זו השנה החמישית ברציפות – כך עולה מהרשימה השנתית של דן אנד ברדסטריט, שפורסמה היום (א'). פאלו אלטו הגיעה למקום השני, מאנדיי לשלישי, יוניטי (לשעבר איירון סורס) לרביעי ומרכז המו"פ של סאפ סוגר את החמישייה הראשונה. סיילספורס, אינטואיט, אנבידיה ישראל, אפספלייר ופנאייה משלימות את העשירייה הראשונה.

שבע חברות נכנסו השנה בפעם הראשונה לרשימה, שכוללת 50 חברות, ואת הירידה המשמעותית ביותר רשמה זיפריקרוטר – מהמקום ה-22 לזה ה-34. עוד כמה חברות בולטות ברשימה: טאבולה, אינטל, נטורל אינטליג'נס ולמונייד במקומות ה-13-16 (בהתאמה), גוגל ישראל ב-19, אמזון ישראל ב-22, ריסקיפייד ב-25, אינוביד ב-30, איביי ב-32, אקווה סקיוריטי ב-33, צ'ק פוינט ב-49 ודיגיטל טורביין (לשעבר פייבר) סוגרת את הרשימה במקום ה-50. שווה לציין שכמה חברות גדולות, כמו מטא ואפל, לא נכללו ברשימה.

מקור: דן אנד ברדסטריט

מקור: דן אנד ברדסטריט

איך בוצע המחקר?

הדירוג בוצע בקרב 37 אלף עובדים. במסגרת המחקר, נעשתה פנייה למנהלות ולמנהלי משאבי האנוש, ונבחנו מגוון פרמטרים, בהם יכולת העובד להשפיע, הסביבה הטכנולוגית, פיתוח קריירה ושימור עובדים, יציבות תעסוקתית, תרומה לקהילה, חוויית סביבת העבודה, תנאי השכר ומדיניות הגיוון וההכללה בחברה. במקביל, עובדי החברות ענו על שאלון ונבדקה שביעות רצונם בכל הנוגע לתנאי ההעסקה, האתגר המקצועי, יכולת ההשפעה, האיזון בית-עבודה ועוד.

בנוסף, נשאלו העובדים ומנהלי ה-HR מיהן, לתפיסתם, חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן (ללא קשר למקום עבודתם). ממצאי המחקר המקיף שוקללו לדירוגים הסופיים.

לאיזה ענף יש את הנוכחות הרבה ביותר בדירוג?

הענף בעל הנוכחות הרבה ביותר בדירוג חברות ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בהן הוא פיתוח התוכנה, עם 34%. במקום השני נמצא ענף הסייבר עם 16% ובשלישי – ה-Ad-Tech עם 8%. הפינטק הגיע למקום הרביעי עם 6% ובזה החמישי נמצאים הגיימינג, האי-קומרס והאינטרנט, עם 4% כל אחד.

לעומת זאת, בדירוג הסטארט-אפים שהכי טוב לעבוד בהם כובש ענף הסייבר את הצמרת, עם 35%. ענף פיתוח התוכנה מגיע רק למקום השני, עם 18%, והפינטק לשלישי, עם 13%. במקום הרביעי נמצא ענף האינטרנט עם 5% וחברות הגיימינג סוגרות את הרשימה עם 3%.

דירוגים נוספים מעלים שסילברפורט היא הסטארט-אפ עם יותר מ-100 עובדים שהכי טוב לעבוד בו ו-Theator IL – חברת ההזנק עם פחות מ-100 עובדים. אפספלייר, צ'ג, אינטואיט, נטורל אינטליג'נס, אנבידיה ישראל, פאלו אלטו, פנאייה, רמיטלי ישראל, סיילספורס וטאבולה מצוינות כחברות ההיי-טק שמקדמות גיוון והכללה בצורה הטוב ביותר. חברות ההיי-טק שהכי מקדמות תרומה לקהילה הן קרוס ריבר, אימפרבה, למונייד, מרכז המו"פ של מיקרוסופט, מאנדיי, נטורל אינטליג'נס, אנבידיה ישראל, סיילספורס, סרוויס נאו ויוניטי. חברת ההיי-טק שהכי טוב לעבוד בה להורים היא, לפי דן אנד ברדסטריט, אפספלייר, כשלאחר מכן אוטודסק ישראל, צ'ג, אינטואיט ומרכז המו"פ המקומי של מיקרוסופט.

האם העובדים מרוצים מהשכר שלהם?

מהסקר עולה שעובדי ההיי-טק הצעירים חשו שקיצצו להם בשכר בשנה האחרונה במידה משמעותית יותר מאשר העובדים הבוגרים יותר. כמו כן, עלה מהסקר כי פיתוח ואתגר מקצועי הוא הפרמטר החשוב ביותר לכל העובדים – ולא השכר.

המחקר בחן את התפיסה של העובדים את תנאי השכר שלהם ביחס לשוק. הענף שבו הכי הרבה עובדים הרגישו שהשכר שלהם תחרותי ביחס לשוק הוא ה-Ad Tech, עם 89%. לאחר מכן נמצאים ענפי הסייבר עם 86%, פיתוח התוכנה עם 84%, האי-קומרס – 78% , האינטרנט – 76%, והפינטק עם 75%. הענף שבו מספר העובדים שמרגישים שתנאי השכר שלהם תחרותיים ביחס לשוק הוא הנמוך ביותר הוא הגיימינג עם 74%. בדירוג הסטארט-אפים, הענף שלפי העובדים מציע את השכר התחרותי ביותר הוא הפינטק (88%), כשלאחר מכן ענפי האינטרנט (86%), הסייבר (82%) ופיתוח התוכנה (81%).

עוד העלה המחקר ש-24% מהנשים חשו שהשכר שלהן נמוך ביחס לשוק – ירידה משמעותית לעומת 32% ב-2022. המגמה אצל הגברים דומה, עם 20% שחשו שהשכר שלהם נמוך ביחס לשוק לעומת 26% אשתקד.

הסקר אף הראה שככל שהחברה גדולה יותר, כך שביעות הרצון של העובדים מהאיזון בית-עבודה שקיים בה – קטן יותר (92% מהמועסקים בסטארט-אפים עם עד 100 עובדים, 90% מהעובדים בחברות הזנק בנות עד 350 עובדים ו-85% – בדירוג החברות הגדולות יותר).

יעל בלגראי-כהן, מנהלת תחום ההיי-טק בדן אנד ברדסטריט.

יעל בלגראי-כהן, מנהלת תחום ההיי-טק בדן אנד ברדסטריט. צילום: ארבל ועקנין

יעל בלגראי-כהן, מנהלת תחום ההיי-טק בדן אנד ברדסטריט, אמרה כי "הדירוג מתפרסם בפעם התשיעית והשנה, הוא נחשף על רקע המלחמה. רק בשלוש השנים האחרונות הענף התמודד עם משבר הקורונה, עם המשבר הגלובלי בענף, עם הרפורמה המשפטית ועכשיו עם המלחמה. אנחנו עדים להעמקת המשבר בענף, שמשפיעה על צניחה בגיוסים ובאקזיטים וגוררת אחריה ירידה במספר הסטארט-אפים החדשים שקמים. יחד עם זאת, ראינו את ההירתמות של החברות למאמץ הלאומי, את התמיכה בעובדים ואת הסיוע לעורף – כל אלה משתקפים בדירוג. ראינו שדווקא בימים אלה, העובדים גאים במקום העבודה שתומך בהם ומסייע לעורף בזמן המשבר".

לדבריה, "ההיי-טק הישראלי נכנס לתקופת המלחמה בשפל שלא נראה שנים. המשבר שקדם למלחמה השפיע על רוב החברות, וכפועל יוצא ראינו חברות שפיטרו עובדים, צמצמו משרות, קיצצו בשכר ואף בחלק מהמקרים, למרות הקיצוצים, נאלצו לסגור מחלקות מסוימות. במקרים יצירתיים יותר, חברות העדיפו לשמור על העובדים בתוך החברה וניידו אותם בין מחלקות באמצעות הכשרות ייעודיות, שאפשרו להן לפטר כמה שפחות עובדים. המלחמה החלה מיד לאחר החגים – תקופה שבה חלק ניכר מהחברות תכננו להמשיך לצמצם חלק מהעובדים, אך המלחמה דחתה את הפיטורים. החברות נאלצו להתמודד עם מציאות חדשה, שבה עובדים רבים גויסו לצו 8, מסגרות חינוך צומצמו והורים נשארו בבית עם ילדיהם. בנוסף, עובדים רבים חוו פגיעה בחוסן הנפשי, שהשפיע על התפקוד היום יומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים