"החות'ים עלולים לפגוע ברציפות התפקודית של ארגונים בישראל"

"למגבלות שהם יוצרים על ההובלות הימיות לישראל, כמו גם למדינות נוספות, יש משמעות רחבה מאוד גם בהיבט הזה", כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט

טרוריסט חות'י בפעולה.

"המתקפות של החות'ים והפעולות שלהם למניעת הגעת ספינות מסחר לנמל אילת עלולות לפגוע ברציפות התפקודית של ארגונים בישראל. למגבלות שהם יוצרים על ההובלות הימיות לישראל, כמו גם למדינות נוספות, יש משמעות רחבה מאוד גם בהיבט הזה", כך אמר אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אלתר הנחה וובינר של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') ועסק באתגרי הרציפות התפקודית של ארגונים לנוכח המלחמה. יחד איתו הנחה את המפגש הווירטואלי יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

מצר באב אל מנדב, שהחות'ים פועלים בו נגד ספינות שנמצאות בדרכן לישראל.

מצר באב אל מנדב, שהחות'ים פועלים בו נגד ספינות שנמצאות בדרכן לישראל. צילום: ShutterStock

החות'ים פועלים בתימן והם אחת משלוחות הטרור האיראניות באזור. מאז פרוץ מלחמת עזה, הם יורים טילים אל עבר ישראל והכוחות האמריקניים בים סוף, ופועלים נגד ספינות ישראליות, או כאלה שיש קשר ישראלי כלשהן אליהן, ונגד ספינות שיעדן הוא נמל אילת. בנוסף, הם משבשים מעבר של ספינות שאמורות להגיע לאירופה דרך תעלת סואץ. המיקום של החות'ים בתימן, ליד מצר באב אל מנדב, שמחבר בין מפרץ עדן והים הערבי לים סוף, הוא אסטרטגי לצורך ביצוע הפעולות האלה, שמייקרות את תעריפי הסחר הבינלאומיים, שבתורם כבר מביאים לייקור של עלויות עבור המפעלים ולייקור סחורות עבור הלקוחות שלהם, צרכניים וארגוניים כאחד.

איך שומרים על רציפות תפקודית?

אלתר אמר כי "כשארגונים, ובהם מפעלים יצרניים, והמנהלים שלהם נמצאים באירוע משברי כמו המלחמה הנוכחית, הם נוטים לשכוח את האירועים האחרים שקשורים לרציפות תפקודית. נכון שצריך לקחת בחשבון את המלחמה, אבל גם אירועים שעלולים לקרות בשוטף: צונאמי, רעידות אדמה, אסונות טבע אחרים, מחלות, מאגרי חומרים כימיים שיכולים לפרוץ החוצה, פגיעה בתשתיות לאומיות כמו גז, חשמל וסלולר, ועוד. לצד זה, יש לקחת בחשבון אירועים מקומיים, במפעל עצמו: אסונות כגון שריפה, חוסר באספקת מים או חשמל, נפילה של המחשוב, התקפות סייבר על ה-IT ו/או על ה-OT, וכדומה".

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט.

אילן אלתר, מנכ"ל אלתרנט. צילום: ניב קנטור

לדבריו, "הרציפות התפקודית היא שרשרת שמתחילה בצד של הספקים, ומשם היא עוברת למפעל וללקוחות שלו. זה נקרא אינטגרציה אופקית. כדי לאפשר את הרציפות התפקודית בצורה הטובה ביותר שניתן, על אנשי המפעל לנתח את האיומים ולהבין את הפוטנציאל שלהם, ולשים דגש על האיומים שההסתברות שיתממשו גבוהה ועל אלה שפוטנציאל הפגיעה שלהם גבוה. כמו כן, עליהם להכין תוכנית לניהול האירוע – מה עושים, מה התפקיד של כל אדם, מה קורה אם חלק מהאנשים מגויסים פתאום למילואים, ותרגול והטמעה".

לסיכום, הוא אמר כי רציפות תפקודית היא אחד המשתנים שקובעים את גורל המפעל לשבט או לחסד, ו-"חוסר מוכנות אליה ואי שמירה עליה עלולים לפגוע בו קשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים