מעבדת דמיון חדשה – ע"ש סא"ל (מיל') עלים סעד ז"ל, שנפל בלבנון

המעבדה, שנחנכה על ידי קרן אתנה באחרונה, נקראה על שמו של הקצין המנוח, סגן מפקד חטיבת 300, שנפל בקרב מול מחבלים שחדרו מלבנון ב-9 באוקטובר

מעבדת הדמיון נקראה על שמו. סא"ל (מיל) עלים סעד ז"ל - סגן מפקד חטיבת 300, שנפל בקרב מול מחבלים בלבנון.

קרן אתנה חנכה לפני כמה ימים מעבדת דמיון בית הספר היסודי אלחכמה ג'ת הגלילית ביישוב ג'ת שבמועצה המקומית יאנוח ג'ת. המעבדה נקראה על שם סא"ל (מיל) עלים סעד, סגן מפקד חטיבה 300, שנפל בקרב מול מחבלים אשר חדרו מלבנון ב-9 באוקטובר. ביום השקת המעבדה היה אמור סא"ל סעד לחגוג את יום הולדתו ה-41.

אלמנתו של הקצין ההרוג, מונא סעד, יחד עם ילדיה, ראש המועצה המקומית יאנוח-ג'ת, מודי סעד, מייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי, ונדיה ביבאר, מנהלת בית הספר.

אלמנתו של הקצין ההרוג, מונא סעד, יחד עם ילדיה – מאיה, חלא ואדם, ראש המועצה המקומית יאנוח-ג'ת, מודי סעד, מייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי, ונדיה ביבאר, מנהלת בית הספר. צילום: יח"צ

גזירת הסרט, ופתיחת החדר האימרסיבי המרגשת, התקיימו במעמד משפחתו של סא"ל סעד ז"ל, כמו גם של ראש המועצה המקומית יאנוח ג'ת, מודי סעד; מייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי; מנהל מחלקת החינוך, נדים ביבאר; מנכ"ל חברת טוטאלי אינטראקטיב, ארז נוקד; מנהלת התוכניות של קרן אתנה, דפנה תמיר; מפקח מדע וטכנולוגיה במגזר הדרוזי-צ'רקסי, אברהים אכרם; מנהלת בית הספר, נאדיה ביבאר; ומכובדים נוספים.

הקמת מעבדת הדמיון ביאנוח ג'ת התאפשרה בעקבות תרומות של מפעל הפיס, המועצה המקומית יאנוח ג'ת וקרן אתנה עם שותפיה ותורמיה. מעבדת הדמיון בית הספר תוכננה עוד לפני מלחמת ישראל-חמאס, אך עם היוודע על נפילתו של סא"ל סעד ז"ל, הוחלט להקדיש את המרחב האינטראקטיבי החדשני לזכרו. בנוסף לפעילות החינוכית שתתקיים בכיתת העתיד, תשמש מעבדת הדמיון שבבית הספר כחדר הנצחה, ותלמד את מורשתו לדורות הבאים.

מעבדת הדימיון ביאנוח ג'ת.

מעבדת הדימיון ביאנוח ג'ת. צילום: יח"צ

מספר בתי ספר, בהם כבר הוקמה מעבדת הדמיון בשנה שעברה, יצרו לקראת יום הזיכרון הממלכתי חדרי זיכרון וירטואליים המנציחים את חייהם וסיפוריהם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה מבית הספר. 

עד היום הוקמו כבר 55 מעבדות דמיון בבתי ספר, מכללות למורים וכן באוניברסיטה, ובשנה הקרובה צפויות להיחנך עוד עשרות מעבדות דמיון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים