"המלחמה הביאה להפעלה יצירתית ב-IT בבנקים, בדומה לקורונה"

כך אמרה איריס לבנון, משנה למנכ"ל מתף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי, שפתחה היום (ב') את הוובינר "המגזר הפיננסי, חברות האשראי ושוק ההון בשעת מלחמה - שירותי בנקאות חיוניים בשעות חירום" של אנשים ומחשבים

איריס לבנון, משנה למנכ"ל מתף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי.

"האתגר של הבנקים בעת משבר הוא כפול – האחד, הצורך ברציפות תפקודית, כדי שהמשק ימשיך לפעול. לצד זאת, הם נדרשים לתת מענה שירותי, תוך התבססות על דיגיטל. חווינו מעין 'חזרה גנרלית' למתן שירותים יצירתיים בחירום, בעת מגיפת הקורונה. אף ששני המצבים שונים, הם דומים בכך שמשהו קורה בן לילה, שדורש הפעלה יצירתית של הבנקים ושל ה-IT שלהם. כעת היה לנו מעין 'שידור חוזר' לקורונה", כך אמרה איריס לבנון, משנה למנכ"ל מתף, זרוע המחשוב של הבנק הבינלאומי.

לבנון דיברה בפתח וובינר שנערך היום (ב') ביוזמת אנשים ומחשבים. נושא הוובינר היה "המגזר הפיננסי, חברות האשראי ושוק ההון בשעת מלחמה – שירותי בנקאות חיוניים בשעות חירום", והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי לבנון, "הרבה מערכים ושכלולים נולדו בקורונה, כולל שיחות וידיאו. כיום כבר איש אינו שואל 'מה זה זום?'. הבנקים, ואנו בתוכם, בקורונה ובמלחמה, סיפקו לעובדים יכולת לעבודה מהבית, מה שהקל עליהם ועל בני משפחותיהם. בעבר, איש לא העלה על דעתו עבודה מרחוק".

"המלחמה", ציינה לבנון, "הביאה לכך שנדרשנו להעניק ללקוחות עוד יכולות בדיגיטל. מי שהיה הזרז של הדיגיטל זו הקורונה. היא הביאה להאצה של שירותים מתקדמים, כגון יכולת לדבר עם בנקאי, להעביר מסמכים בערוץ דיגיטלי ולחתום עליהם דיגיטלית. המלחמה כעת האיצה את השימוש בערוצי הדיגיטל".

"השבת הארורה של ה-7 באוקטובר", אמרה, "תפסה אותנו בהפתעה. רבים מהעובדים שהו בחופשה בחו"ל. דבר מיידי ומרכזי שחשבנו עליו הוא מתקפות סייבר והגידול בהיקפן. נערכנו לחזק את תשתיות ההגנה שלנו, ולוודא שמערכי ה-SOC, ה'עיניים' שלנו, פועלים סביב השעון ומזהים כל פעילות חריגה".

"אחד הדברים שעשינו מיד עם פרוץ המלחמה", אמרה לבנון, "הוא טיפול בחשבונות של כל מי שמצבו היה לא ברור: נרצח, נהרג, נעדר או לא ידוע. אספנו פרטים מהמשטרה והפעלנו את מנגנוני ההתרעה שלנו, כדי להשגיח מקרוב על חשבונות בנקאיים ומספרי טלפון של אותם לקוחות. חיזקנו את יכולות ההגנה שלנו וניטרנו באופן הדוק את השימוש בחשבונות האלה – למניעת הונאות ופריצות".

"אין מילים לתאר את התאוששות דפוס בארי בפרק זמן כה קצר"

"אתגר נוסף", סיפרה, "היה הפעילות שלנו למול דפוס בארי. יש לו תפקיד חשוב בתעשייה: הוא מנפיק לבנקים כרטיסי אשראי וכן חומר הנשלח לדיוור ללקוחות. אין מילים לתאר את ההתאוששות של דפוס בארי בפרק זמן כה קצר. יחד, התגברנו על בעיות שלא דמיינו. בתקופה שהדפוס לא עבד, האצנו את הדיוור בדיגיטל. בנינו שירות בזמן שיא של שלושה ימים, של כרטיס אשראי דיגיטלי – שאינו דורש כרטיס פלסטיק. כך נתנו מענה למפונים שפונו במהירות בלא שהם לקחו מסמכים וכרטיסים. יחד עם חברות האשראי יצרנו דרך לצפייה בפרטי הכרטיסים כך שניתן יהיה להשתמש בהם".

"עוד נושא שקיבל תאוצה הוא היכולת לרכוש מטבעות, לבצע עסקאות ולערוך מסחר בניירות ערך, בארץ וגם בחו"ל. נתנו מענה לדרישות אלה מצד הלקוחות, עם מערך של שירותים", הוסיפה.

"נעזרנו ביכולות מיכון, RPA", אמרה לבנון, "על מנת לייצר מוצרי אשראי והלוואות, או להקפיא תשלומים, לפי הצורך. עשינו זאת, למשל, לפי סיווג האוכלוסייה – מי הוא תושב העוטף, מי משרת בכוחות הביטחון. המיכון סייע לנו לטפל בבקשות רבות, והביא להגדלת הקיבולת שלנו, וליכולת להעניק שירות מהיר יותר, עם מענה לבעיות פרטניות".

לדבריה, "ההתמחות שלנו בטיפול בנתונים – סייעה. הנתונים אפשרו הנגשה ללקוחות, עם שיווק אוטומטי. הם גם אפשרו לנו לבצע פעולות למניעת הלבנת הון, לזיהוי תרומות אמת ולא כאלה מזויפות. הדטה עזר לנו לנטר, להבין ולוודא".

"הרחבנו את היצע השירותים בדיגיטל תוך כדי תנועה", סיכמה לבנון, "וכעת אנו פועלים להגדלת הרובד הדיגיטלי. המלחמה הביאה לגידול בהיקף של הפקדת צ'קים בדיגיטל. הבנו שהקשר האישי עם הלקוחות הוא החלק החשוב ביותר. IT בשילוב הקשבה ללקוחות מאפשר לנו להעניק פתרונות גמישים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים