משרד הכלכלה: לא תהיה סגירה של חברות היי-טק בעקבות המלחמה

ההיי-טק הוא הענף היחיד שבו שיעור החברות שיש צפי שייסגרו עומד על 0% - כך לפי נתוני המשרד ● לעומת תחילת המלחמה, חלה צניחה במספר החברות בענף שצופות שהמצב יביא לפגיעה של יותר מ-50% בהכנסות שלהן

המלחמה לא צפויה להוביל לפגיעה ממשית בהיי-טק הישראלי.

שיעור החברות בתחום שירותי ההיי-טק שיש סכנה שייסגרו בעקבות המלחמה עומד על 0% – כך לפי נתונים שמשרד הכלכלה פרסם היום (ב'), שסוקרים את מצב העסקים בישראל לאור האירועים. מדובר במגזר היחיד עם נתון זה וככלל, על פי הנתונים, מצבו של ההיי-טק הישראלי טוב למדי גם כיום.

לשם השוואה, 12.8% מהעסקים בתחום שירותי המזון והמשקאות – מסעדות ואולמות אירועים – מצויים בסכנת סגירה, כאשר בענפי התעשייה עומד הנתון על 12.3% ובתחום הבינוי – על 10.4%. עוד עולה כי ייתכן ש-6% מעסקי השירותים ללא היי-טק לא ישרדו את המלחמה.

בסקירת המשרד צוין כי "לאחר השבועות הראשונים של המלחמה והירידה בפעילות המשקית במגוון תחומים, אנו רואים מגמה של התאוששות רוחבית ומעבר לשגרת מלחמה, הכוללת שיפור מסוים בפעילות העסקית ובמגמות התעסוקה". עם זאת, נכתב, עדיין קיימים אתגרים משמעותיים, בפרט לעסקיפ קטנים ובינוניים, ובפרט בענפים שמבוססים על תעסוקה של עובדים פלסטיניים.

כמה חברות היי-טק צופות פגיעה של יותר מ-50% בהכנסות?

מהנתונים שהציג המשרד, שמתבססים על סקר שנערך בקרב חברות בענפים שונים, עולה כי בנובמבר חלה ירידה תלולה במספר החברות במגזרי ההיי-טק, הביטוח והפיננסים שצופות פגיעה של יותר מ-50% מהכנסותיהן בגלל המלחמה: הנתון עמד על 9.1% לעומת 28.5% באוקטובר. מדובר בענף שככל הנראה יחווה את הפגיעה הנמוכה ביותר בהכנסות. לעומת זאת, במקום הראשון ברשימה הלא רצויה עומדים שירותי הבריאות, הרווחה והסעד, האומנות, הבידור והפנאי, והשירותים האחרים (המשרד כולל את כל אלה ביחד), עם 62.4% מהארגונים בהם שצופים צניחה של מעל 50% בהכנסות – כמעט כפול לעומת 32.4% באוקטובר.

עוד צוין בסקירה כי כ-8% מחברות ההיי-טק צופות עלייה בהיקף הזמנות יצוא השירותים שלהן בחודש דצמבר. לעומת זאת, כלל החברות בענפי התעשייה לא צופות שינוי כלשהו – לחיוב או לשלילה.

נתון נוסף מעלה ש-1,089 בעלי משלח יד בתחומי המדע וההנדסה שפוטרו או הוצאו לחל"ת מאז תחילת המלחמה כבר הספיקו לחזור לעבודה (נכון לסוף נובמבר).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים