איראן והחיזבאללה עומדות מאחורי המתקפה על בית החולים זיו

חקירה של מערך הסייבר, צה"ל, השב"כ ומשרד הבריאות העלתה שמשרד המודיעין האיראני ומערך הסייבר של החיזבאללה הם האחראים על התקיפה, ושהיא גרמה ל-"גניבת חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים"

בית החולים זיו בצפת.

איראן והחיזבאללה הם אלה שעומדים מאחורי המתקפה שאירעה בסוף החודש שעבר על בית החולים זיו בצפת – כך מסר היום (ב') מערך הסייבר הלאומי. על פי הממצאים, המתקפה לא פגעה בטיפול שנותן בית החולים הצפוני, אולם ההאקרים הצליחו לגנוב מידע רגיש ממערכות בית החולים.

בהודעה נכתב כי "בתום חקירה משותפת של מערך הסייבר הלאומי, צה"ל והשב"כ, נמצא כי קבוצת סייבר של משרד המודיעין האיראני, במעורבות קבוצת סייבר של חיזבאללה, עומדות מאחורי הניסיון לביצוע המתקפה, שכוונה לשיבוש (הפעילות של – י"ה) בית החולים זיו בצפת לפני כשלושה שבועות".

עוד נכתב כי "במאמצים משותפים של מערך הסייבר, צה"ל, השב"כ, וצוותי משרד הבריאות ובית החולים, נבלמה המתקפה בטרם הצליחה להשיג את מטרתה – לשבש את פעילות בית החולים ולפגוע בטיפול הרפואי באזרחים. עם זאת, נמצא כי הקבוצה גנבה חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים".

במערך הסייבר מפרטים: "החקירה העלתה כי קבוצת התקיפה בסייבר אגריוס (Agruis), המשתייכת למשרד המודיעין האיראני, ניסתה בסוף נובמבר לבצע את המתקפה, על רקע המלחמה. המתקפה בוצעה על ידי משרד המודיעין, במעורבות של יחידת סייבר של החיזבאללה, שעונה לשם Lebanese Cedar (ארז לבנוני), שמובלת על ידי מוחמד עלי מרעי".

"התקיפה נבלמה בשלב מוקדם, ובכך נמנע הניסיון של איראן והחיזבאללה לפגוע בתפקוד בית החולים ופוטנציאל לפגיעה הומניטרית באזרחים", נכתב. "עם זאת, התוקפים הצליחו לקחת חומרים מתוך בית החולים והחלו לפרסמם ברשתות חברתיות. במאמצים משותפים עם פרקליטות המדינה במטרה לשמור על פרטיות המטופלים הוסרו הערוצים ברשתות החברתיות שבהם פורסם חלק מהמידע הרגיש".

לא האירוע המחשובי הראשון בזיו

זהו לא האירוע המחשובי הראשון שאירע בחודשים האחרונים בזיו: בתחילת חודש יוני האחרון אירעה תקלה בשרתי בית החולים. עם זאת, אז לא היה מדובר באירוע סייבר.

מגזר הבריאות הוא אחד המגזרים הבולטים שנמצאים על הכוונת של ההאקרים שתוקפים יעדים ישראליים. זכורה בהקשר זה בעיקר המתקפה על בית החולים הלל יפה בחדרה, שגרמה לשיבושים חמורים בפעילותו והשביתה את מערכות המחשוב שלו לכמה ימים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים