חשש למתקפת סייבר על בית החולים זיו

מערך הסייבר ואנשי בית החולים הצפוני בודקים את המקרה, אולם מסרו כי "האירוע זוהה ונבלם, ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי" ● גם הרשות להגנת הפרטיות פתחה בחקירת המקרה

בית החולים זיו בצפת.

מערך הסייבר הלאומי ובית החולים זיו בצפת זיהו בשעות האחרונות חשד למתקפת סייבר על המרכז הרפואי. עם זאת, לדברי שני הגופים, האירוע לא פגע במערכות המחשוב של בית החולים.

בהודעה משותפת למערך הסייבר ולבית החולים הצפוני נמסר כי "במערכות המחשוב של המרכז הרפואי זיו בצפת זוהה באחרונה חשד לאירוע סייבר. בשלב זה האירוע זוהה ונבלם, ללא שיבוש או השפעה על המערכות השונות ועל תפעול המרכז הרפואי. חשוב להדגיש כי בית החולים פועל כרגיל ומעניק טיפולים רפואיים".

אנשי המערך ובית החולים ציינו כי "צוותי אבטחת המידע של זיו, משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי החלו לחקור את האירוע, ובכלל זה בוחנים אם התרחש דלף מידע ואת מהותו".

הם מסרו ש-"כאמצעי זהירות ולחיזוק ההגנות ננקטו פעולות יזומות שמגבילות, בין היתר, שליחת וקבלת מיילים מחוץ לבית החולים, וחלק משירותי המחשוב נותקו באופן זמני".

מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי "בהמשך למידע שהתקבל ברשות בעניין חשד למתקפת סייבר על המרכז הרפואי זיו, פנתה הרשות למרכז הרפואי לבירור הנושא. במסגרת הבירור, בוחנת הרשות את פרטי האירוע, היקפו והשלכותיו על הציבור".

בהודעה נכתב כי "ככל שיתברר שבמסגרת האירוע דלף מידע אישי, תפעל הרשות בהתאם לסמכויותיה, ואף תשקול עדכון נושאי המידע בדבר דלף המידע".

לא האירוע המחשובי הראשון בזיו

זהו לא האירוע המחשובי הראשון שאירע בחודשים האחרונים בזיו: בתחילת חודש יוני האחרון אירעה תקלה בשרתי בית החולים. עם זאת, אז לא היה מדובר באירוע סייבר.

מגזר הבריאות הוא אחד המגזרים הבולטים שנמצאים על הכוונת של ההאקרים שתוקפים יעדים ישראליים. זכורה בהקשר זה בעיקר המתקפה על בית החולים הלל יפה בחדרה, שגרמה לשיבושים חמורים בפעילותו והשביתה את מערכות המחשוב שלו לכמה ימים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים