סערה בבריטניה: הדיילי מירור פרץ לטלפון של הנסיך הארי – ויפצה אותו

בית המשפט פסק לטובתו של הנסיך ב-15 מ-33 מקרים, והעיתון יפצה אותו בסכום השווה ליותר מ-650 אלף שקלים ● הנסיך הארי: "יום נהדר לאמת"

ניצח. הנסיך הארי.

קבוצת התקשורת הבריטית מירור, שכוללת שלושה עיתונים, ובראשם הדיילי מירור, פרצה לטלפון של הנסיך הארי על מנת להשיג עליו מידע, שוב ושוב ובמשך מספר רב של שנים – כך פסק בסוף השבוע בית המשפט העליון בבריטניה. השופט, טימותי פאנקורט, פסק שהמוציא לאור של העיתון יפצה את הנסיך בסכום של 140,600 פאונד – קצת יותר מ-650 אלף שקלים.

בית המשפט פסק לטובתו של הנסיך הארי, הוא הדוכס מסאסקס, ב-15 מתוך 33 מקרים שפורטו בכתב התביעה. הפריצות החלו ב-1996, אולם תפסו תאוצה ב-1998 – שנה לאחר שאימו, הנסיכה דיאנה, מתה בתאונה בפריז. הן נמשכו עד 2011. כמו כן, בוצעו כמה פריצות למכשירו במהלך חקירה ציבורית שבוצעה בבריטניה בשנים 2011 ו-2012 ועסקה בתרבות, בפרקטיקות ובאתיקה של העיתונות הבריטית.

"נאמר לי לא לשחק באש – אבל זה היה מחיר ששווה לשלם"

הנסיך הארי הגיב להחלטה באומרו כי מדובר ב-"יום נהדר לאמת". לדבריו, "המקרה הזה לא עוסק רק בהאקינג, אלא בפרקטיקה שיטתית של התנהגות לא חוקית, שלוותה בכיסוי ובהרס ראיות ברמה מעוררת הלם, שיכולה להתגלות רק בהליכים כמו זה". "נאמר לי לא לשחק באש", הוסיף. "אבל לאור הניצחון של היום והחשיבות שבעשיית מה שצריך לטובת עיתונות חופשית והוגנת – זה היה מחיר ששווה היה לשלם". הוא אף קרא למשטרה לחקור את הפרשה, על מנת להעמיד לדין "את החברה ואת אלה שהפרו את החוק". בהודעה מטעם משטרת המטרופוליטן נמסר כי היא שוקלת זאת.

אחד המעורבים בפרשה הוא העיתונאי פירס מורגן, שכיום, בתוכנית שלו בערוץ Talk TV, נוקט עמדה פרו ישראלית במלחמה נגד החמאס. בין השנים 1995 ל-2004 היה מורגן העורך של הדיילי מירור. לדברי השופט, הוא השתכנע כי מורגן ידע בתקופתו כעורך על הפריצות לטלפון של הנסיך הארי. מורגן אמר בתגובה כי "מעולם לא פרצתי לטלפון" והאשים את הנסיך הארי בצביעות בנוגע לגישה שלו לנושא הפרטיות.

הפרשה הזו היא חלק ממערכת יחסים ארוכה ולעתים די קרובות עכורה בין התקשורת הבריטית לבית המלוכה. בשנים שבהן היא קרתה, שהנסיך הארי עוד היה בהן חלק מבית המלוכה, וגם לפני כן, העיתונות הבריטית עשתה מאמצים רבים על מנת לקבל סיפורים עסיסיים על שני הנסיכים – הארי ואחיו הגדול, ויליאם. זאת, לאחר שהיא רדפה במשך שנים אחרי סקופים בכל הנוגע למשולש שבין אימם, הנסיכה דיאנה, אביהם, הנסיך צ'ארלס, ופילגשו דאז (וכיום אשתו), קמילה פרקר בולס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים