מחקר: 76% מהארגונים יגדילו את ההשקעה בבינה מלאכותית יוצרת

לפי מחקר של דל, האתגר הניצב בפני מנמ"רים הרוצים להטמיע בינה מלאכותית נוגע לפרדוקס המהירות: איך לנוע מהר - אבל לעשות זאת נכון

משנה את העולם, ומצריכה ניהול ממנף. הבינה המלאכותית היוצרת.

76% מהארגונים יגדילו את הוצאות ה-IT שלהם בשנה הקרובה כדי להמשיך ולקדם פרויקטים של AI, בדגש על בינה מלאכותית יוצרת; כך לפי מחקר חדש של דל (Dell Technologies).

המחקר נערך בקרב בקרב 500 מנמ"רים ומנהלים העוסקים בתחום בחברות מצרפת, גרמניה, בריטניה וארה"ב.

לפי המחקר, יש ביקוש גובר לבינה מלאכותית יוצרת: 78% מהמנמ"רים אמרו שהם נרגשים מפוטנציאל השפעת הבינה המלאכותית היוצרת על הארגון שלהם. כך, רוב הארגונים מגבשים את גישות ה-GenAI שלהם כבר בימים אלה. מבין הארגונים שנמצאים כבר מעבר לשלב הפיילוט, 87% מאמינים ש-GenAI תספק תוצאות חיוביות משמעותיות לארגון; 80% מדווחים שהם יטמיעו מערך קבלת החלטות מרוכזת, או מרכזי מצוינות.

לגבי האופן שבו הארגונים פורסים פתרונות, 82% ממקבלי ההחלטות ב-IT מעדיפים לבנות גישה מקומית, או היברידית לתחום הבינה המלאכותית היוצרת. 37% מהם יעשו זאת עם מיקוד בשלושה היבטים: אבטחה, עלות ובקרה.

44% מהמנמ"רים העידו, כי הארגונים שלהם נמצאים בשלב מוקדם, עד אמצעי, במסע ה-GenAI שלהם. כמעט מחצית (49%) מהם מצפים לראות תוצאות משמעותיות בתוך שישה חודשים עד שנה.

76% ממנהלי ה-IT מאמינים כי השפעת ה- GenAI תהיה משמעותית או מהפכנית (54% ו-22%, בהתאמה). תחומי ההשפעה המובילים: רווחים מפריון גבוה יותר, תהליכים יעילים וחיסכון בעלויות.

ממצאי המחקר, הסבירו אנשי דל, "נחלקים לשלושה נושאים מרכזיים: הראשון – ההזדמנות הטמונה בתחום. בינה מלאכותית יוצרת היא המאיץ של העשור, וחברות חדשניות מוכנות לנצל את ההזדמנות המסיבית הזו, של פעם בחיים. כך, נותר לבחון מאיפה להתחיל ואיך להוכיח את הערך שהתחום מבטיח".

"הבא בינה מלאכותית לנתונים שלך"

ההיבט השני, ציינו החוקרים, "נוגע לפרדוקס המהירות: איך לנוע מהר – אבל לעשות את זה נכון. הרוב של מובילי IT שנמצאים מעבר לפיילוט של יוזמות GenAI שלהם כבר בדרך לביצוע תוצאות משמעותיות, וציינו את החשיבות של לעשות זאת תחילה עם הגדרת המודלים הנכונים".

ההיבט השלישי, ציינו, "הוא 'הבא בינה מלאכותית לנתונים שלך'. הרוב המכריע של מנהלי IT העידו, כי הם בדרך לספק תוצאות משמעותיות – אבל הדגישו כי יש להתחיל בהגדרת הדגמים הנכונים".

בעוד שההשקעה בתחום נמצאת בעיצומה, 37% מהם אמרו שהארגונים שלהם מהססים לאמץ את ה-GenAI. בבריטניה שיעור המהססים עומד על 49%, נתון יותר מכפול מזה של המנמ"רים בצרפת, שעומד על 22%. החסמים העיקריים המניעים את ההססנות הארגונית הם: אבטחה, מורכבות טכנית וניהול נתונים.

מבין אלה שעושים שימוש בטכנולוגיה, 46% מהמשיבים בבריטניה ו-45% בארה"ב דיווחו על שימוש של לפחות פעם ביום. כלל המנמ"רים דיווחו גם על שימוש אישי גבוה יותר ב-GenAI, דבר המצביע על כך שאנשי IT הפועלים בתחום משפרים את הכישורים בזמנם האישי.

"אף טכנולוגיה אחרת לא השיגה את מה שהבינה המלאכותית היוצרת עשתה בפחות משנה", אמר אדריאן מקדונלד, נשיא דל לאזור EMEA, "היא הציתה את דמיונם של מיליונים ויש לה פוטנציאל להיות גורם עוצמתי עבור חברות. עם האסטרטגיות הנכונות, GenAI תהיה המפתח לחדשנות, צמיחה ויתרון תחרותי עבור ארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים