ברודקום משנה את VMware – והמתחרות נהנות

הרוכשת של ענקית הווירטואליזציה תמכור את חטיבת מחשוב משתמשי הקצה ואת עסקי האבטחה של קרבון בלאק ● ברודקום הרגה את המודל הקנייני וכפתה על הלקוחות לעבור למודל מנוי ● המתחרות שייהנו מכך: רד האט ונוטניקס

מעלימה את הנרכשת VMware. הרוכשת - ברודקום.

ימים אחדים אחרי השלמת רכישת הענק במיליארדי דולרים, של ברודקום (Broadcom) את VMware, הרוכשת החלה בשורה של שינויים, המעלים חששות בקרב הלקוחות של ענקית הווירטואליזציה – ומהווים הזדמנות עסקית למתחרותיה.

מנכ"ל ברודקום, הוק טאן, אמר שהשילוב של החברה עם VMware יארך כשנה, יעלה כמיליארד דולר והחברה המשולבת תניב הכנסות של 50 מיליארד דולר בשנה הבאה. חלקה של VMware בהכנסות הללו, שעמד בשנה החולפת על 12 מיליארד ד', יגיע גם מאסטרטגייה מחודשת של יציאה לשוק ויעמוד על כ-20 מיליארדי דולרים.

בענף יש שני מודלים לשימוש בתוכנה. האחד, Perpetual, "קנייני", בו הלקוח הארגוני רוכש את התוכנה והיא בבעלותו, עד שמפתחת התוכנה מפסיקה לתמוך בה. המודל השני הוא מנוי, Subscription, במסגרתו הלקוח הארגוני קונה את זכות השימוש בתוכנה. ברודקום הודיעה באחרונה כי הפסיקה את אפשרות הרכישה במודל הקנייני. "החל מהיום, לא נמכור עוד רישיונות תמידיים. פישוט ההיצע של VMware נובע ממשוב של לקוחות ושותפים, שלאורך השנים אמרו לנו שההיצע וההגעה לשוק מורכבים מדי", הסבירה ברודקום והודיעה על שורת מבצעים מפתים והנחות לארגונים שיעברו למודל שהיא מציעה, מנוי שנתי.

אלא שאנליסטים בענף ציינו כי השינוי מהותי יותר מכפי שהוא מוצג, וכי בסופו של דבר, מדובר בהתייקרות של שירותי ומוצרי ענקית הווירטואליזציה בשיעור של עד 30%. בריאן בטס, אנליסט ראשי ב-Freeform Dynamics, אמר כי "רק לעתים רחוקות מנויים עולים פחות מרכישות קנייניות". בטס ציטט בדבריו את רג'יב ראמאסוואמי, מנכ"ל נוטניקס (Nutanix), שאמר כי "אם מביטים על היסטוריית הרכישות הקודמות של ברודקום, כל המודל העסקי שלה היה למקסם את הנכסים שנרכשו בתוך שנתיים-שלוש. זה אומר קיצוץ בעלויות והגדלת ההכנסות". נזכיר כי עד 2020, ראמאסוואמי היה מנהל התפעול הראשי של ענקית הווירטואליזציה.

לא תישאר כפי שהייתה לפני כרישתה. VMware.

לא תישאר כפי שהייתה לפני כרישתה. VMware. צילום: ShutterStock

פורסטר: כ-20% מלקוחות VMware ינטשו אותה ב-2024

באחרונה הנפיקה פורסטר (Forrester) תחזית, לפיה כ-20% מלקוחות VMware ינטשו את ההיצע שלה בשנה הקרובה: "הרכישה הטילה צל על בסיס לקוחות VMware – שנפגע ממילא. רבים מהלקוחות הארגוניים מותשים מעליות מחירים משמעותיות, תמיכה משפילה והחיוב לרכוש חבילות תוכנה בתצורת מנוי, בהן חלק מהמודולים מסתיימים בתור כלי מדף. לכן, אנו מאמינים שרבים מהארגונים יבחנו חלופות ל-VMware בתחומי וירטואליזציה, ניהול ענן, מחשוב משתמשי קצה ותשתית היפר-אחודה. זאת, למרות הדומיננטיות של החברה בכל הטכנולוגיות הללו", נכתב.

מהלך מבני נוסף של ברודקום, שנעשה בחלוף יממה מההודעה על הרכישה, היה ליצור במהירות ארבע חטיבות ב-VMware: טנזו, קצה מוגדר תוכנה (SDE, או Software-Defined Edge), רשתות ואבטחת יישומים (ANS) ו-VCF (ר"ת VMware Cloud Foundation).

אנליסטים ציינו כי אין ביניהן חטיבה למחשוב משתמשי הקצה, EUC, וכי עסקי האבטחה של קרבון בלאק (Carbon Black) פועלים בנפרד וישירות מול ברודקום. "נמצא עבורם בתים טובים. יש הרבה בעלי עניין שיהיו יותר מאשר שמחים לקחת את הנכסים האלה", אמר טאן למשקיעים.

אנליסטים העריכו כי מכירת שני הגופים הללו תניב לברודקום הכנסות של 2 מיליארד דולר.

לוקאס קה, אנליסט שבבים ב-Third Bridge, אמר כי "VMware תפתח תוכנה, ענן ותניב לברודקום הזדמנויות פיננסיות. ברודקום מחפשת דרכים להצמיח את עסקי התוכנה שלה ולהדגיש את הערך הגבוה שלהם. היא רוצה שהיקף עסקי התוכנה יהיה בערך באותו גודל של עסקי השבבים שלה". אבל, הזהיר קה, "העמדה האגרסיבית של ברודקום עם כמה מלקוחותיה הגדולים יכולה לספק הזדמנויות למתחרים".

אנליסט אחר סיכם וציין ש-"ברודקום מתרכזת, כמו ברכישות הקודמות שלה, באלפים בודדים של לקוחות ענק ומוותרת על שאר מאות אלפי הלקוחות, כמו שהיא עשתה עם רכישת סימנטק. במקביל, שינוי התמחור מסב נזק תדמיתי, מגדיל את חששות הלקוחות, ובעיקר – מייקר את המוצרים והשירותים של VMware. מי שייהנו מכך בעיקר הן רד האט (Red Hat) מבית יבמ ונוטניקס. שתי המתחרות הללו כבר החלו בפניות יזומות ללקוחות VMware, והציעו הגירה מסודרת אליהן, עם תוכניות מאוד אטרקטיביות. מדובר בהזדמנות מאוד משמעותית בשוק עבורן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שרוני

    עצוב מאוד פתרונות open source הולכים לנצח פה חברות כמו Veeam צריכות להתעורר על החיים שלהם ולתת פתרונות גם לוירטואליזציות שהן לא vmware או hyper-v בשניה שתהיה תמיכה איכותית באותה רמה, אני אומר שלום ולא להתראות לvmware מספיק אכלתי קקי עם הרכישה של סימנטק, אני לא בנוי למהלך אכזר שכזה

  2. וירטו אליזציה - יפן

    כמה כסף עולה להזמין כתבה אמינה שמייצגת בכנות את מצב השוק בתחום?

אירועים קרובים