"המלחמה חידדה את הצורך ב-IT שמגיב מהר לצרכים"

אבנר שטראוס, יו"ר משותף של שטראוס אסטרטגיה, דיבר בוובינר שנערך ביוזמת אנשים ומחשבים על האתגרים הטכנולוגיים שארגונים מתמודדים איתם מתחילת המלחמה

אבנר שטראוס, יו"ר משותף של שטראוס אסטרטגיה.

"הצורך בתגובה מהירה בזמן אמת אל מול הצרכים מהשטח נכון תמיד, אך ב-7 באוקטובר הוא קיבל משנה תוקף. ארגונים העידו על התארגנות מהירה של ההנהלה עם פרוץ המלחמה, ועל פתיחת חמ"לים במטרה לנהל ולשלוט על האירועים ולוודא המשכיות תקינה ורציפה – עד כמה שניתן", כך אמר אבנר שטראוס, יו"ר משותף של שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס הנחה וובינר בנושא "היערכות הנהלות להמשכיות עסקית בעת מלחמה". הוובינר נערך אתמול (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים, ולצידו הנחתה אותו סמדר עוז, מנכ"לית שטראוס אסטרטגיה.

לדבריו, "המשאב המשמעותי והחשוב ביותר של כל ארגון הוא ההון האנושי. בארגונים רבים, העובדות והעובדים התגייסו ונרתמו – בלא יוצא מן הכלל – כדי לסייע לא רק לשמירה על ההמשכיות העסקית, אלא גם נתנו מעצמם במסגרת שלל יוזמות של נתינה, בכל מקום שנדרש. עובדה זו לא רק שמחממת את הלב, אלא אף מעידה על הכוח האמיתי של כל ארגון – שהוא כוח האדם שלו. בנוסף, נדרשה היענות למשפחות רבות שהעובדים שלהן גויסו למילואים, יחד עם היערכות עבור משפחות החטופים והנפגעים, תושבי עוטף עזה וצפון הארץ".

"לצד מהירות התגובה, יש היבט נוסף: השינוי תוך כדי תנועה", ציין. "בימים הראשונים ללחימה, כלל הארגונים והחברות פעלו במציאות של הלם מוחלט, ומהר מאוד הבינו שלמרות הקושי האדיר, עליהם להתגייס ולהיות ממוקדים יותר ופרו-אקטיביים, כדי לעזור לפעילות העסקית שלהם, ולמדינה כולה".

ה-"תשתית" ההיערכותית שנוצרה בקורונה

שטראוס ציין כי "הקורונה יצרה 'תשתית' היערכותית, שאפשרה לארגונים להתמודד בצורה אפקטיבית יחסית עם המצב החדש במלחמה הנוכחית, בעיקר בהיבט העבודה מרחוק. מפרוץ המלחמה, ארגונים רבים המשיכו או הפעילו שיטות עבודה מרחוק – מה שמיד אפשר את ההמשכיות בהיבט הזה, במקביל להסטת כוח עבודה שרגיל לעבוד בשטח למשימות דחופות יותר. עם זאת, ההנהלות בכל ארגון נדרשות להתמודד עם מציאות שלא מתוארת או נלמדת במקום כלשהו – מציאות שדורשת תעצומות נפש אדירות, במטרה להתנער מההלם ומהחשש, ולהוביל את היחידות השונות לפעולה מהירה, ממוקדת ובעיקר יעילה".

"היבט נוסף הוא הנתונים", אמר. "אנחנו מזהים מיד את היתרון שיש לארגונים מוכווני נתונים, כאלה שיישמו טרם המלחמה כלי מדידה, ניהול ומעקב שוטפים. אלה אפשרו להם לנהל את הפעילות העסקית בצורה אפקטיבית יותר. האתגר הניהולי גובר ככל שיש פריסה רחבה יותר של פעילויות ברחבי הארץ, כמו גם ריבוי של סוגי הפעילויות: למשל, מוקדי שירות שיכולים להתחבר מרחוק, ומהצד השני טכנאים, אנשי מכירות ואנשי שטח שזה תפקידם. אלא שבכל זאת, צריך לנהל את הפריסה ואת תעדוף המשימות בזמן אמת".

שטראוס סיכם באומרו כי "המשבר משמש כמנוף ליצירתיות עסקית-טכנולוגית. האמירה שזמני קיצון וחירום מייצרים במה ליצירתיות – נכונה היום יותר מתמיד. ארגונים רבים העידו על צעדים מהירים ויצירתיים שהצליחו להוציא לפועל. הם עשו זאת הודות לתושיה, ליצירתיות ולמסירות של ההנהלה, וכמובן – של העובדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים