Dell Latitude 9440: תמורה טובה למחיר לא זול

הנייד ההפיך החדש של דל, שהוא הקטן ביותר מסוגו - לפחות לפי החברה, מגיע עם עיצוב מרהיב ומאפשר ביצועים טובים, אלא שתג המחיר שלו די יקר, גם אם הוא לא שונה בהרבה מהמתחרים

ה-Latitude 9440 של דל.

כשדל השיקה את הנייד ההפיך החדש שלה, Latitude 9440, לפני כמה חודשים – מחשב שמצויד במסך מגע בגודל 14 אינץ', גולת הכותרת של ההכרזה הייתה שמדובר במחשב הקטן ביותר מסוגו. כנראה שבהגדרה הזו החברה לקחה בחשבון, בין השאר, שמדובר במחשב שמציע פאנל IPS ברזולוציה של 2560×1600 פיקסלים, ואולי גם שהוא תומך בטכנולוגיית Ips Black, שמאפשרת למסך להציג צבעים שחורים עמוקים במיוחד, עם ניגודיות גבוהה ומוצלחת מאוד, על אף שמדובר במסך LCD.

האורך של המחשב עומד על כ-311 מ"מ, רוחבו – על כ-215 מ"מ, והגובה המרבי שלו מאחור הוא 16.28 מ"מ. זה מסוג הדברים שקשה מאוד להתווכח עמם ופרקטיקה די נהוגה בידי יצרניות המחשבים שמחפשות להראות ייחודיות.

מה שמעניין במיוחד: המשקל וגודל הסוללה

אותי עניין יותר לדעת מהו המשקל של המחשב. התשובה: 1.54 ק"ג, ויש לציין שהוא מרגיש קצת יותר כבד מזה. יש לא מעט ניידים בשוק שיותר קלים ממנו, אבל זו נגזרת של החומרים שהוא בנוי מהם.

עוד דבר שעניין אותי הוא מה גודל הסוללה ששולבה במחשב, ומה אפשר להוציא ממנה. אני בטוח שעבור רוב המשתמשים זה קצת יותר חשוב מאשר האם המסך גדול או קטן יותר בכמה מ"מ. ובכן, ה-Latitude 9440 מגיע עם סוללת ליתיום יון בהספק עבודה של 60WHr, ולפי החברה היא תומכת בטעינה מהירה ובעלת מחזור חיים ארוך במיוחד – מה שלפחות על הנייר מבטיח הספק טעינה מרבי למשך תקופה ארוכה יותר של שימושיות. בנוסף, הסוללה התמודדה יפה מאוד עם מבחן המשרד המודרני – אחד ממבחני הזמן של PCMark 10, שאני מקפיד להריץ במחשבים שמיועדים לשימוש עסקי. ה-Latitude 9440 סיים את המבחן אחרי לא פחות מ-14 שעות ו-12 דקות.

כמה דברים שצריך לדעת על המסך

יש עוד כמה דברים שאתם צריכים לדעת על המסך: כך, למשל, שהוא מציע תמונה שבהחלט מושכת את העין בכל מבט, וגם מגיבה היטב ומדויק לכל נגיעה – בין אם באצבעות האצבע ובין אם באמצעות עט אלקטרוני. כמו כן, הוא מגיע עם זכוכית הגנה מסוג Gorilla Glass 6, מציע תמיכה של 10% במרחב הצבעים sRGB, מציג בהירות סבירה של 500 ניט, מצויד בחומר שמונע השתקפויות ומכיל טכנולוגיה פנימית להפחתת אור כחול.

מסביב למסך יש מסגרת ממש דקיקה, בעיקר מהצדדים אבל אפילו מלמטה, וגם בחלק העליון שלה, היכן שממוקמת מצלמת הרשת – שמציעה אבחנת FHD ותומכת ב-IR, כדי לזהות את פני המשתמש טוב יותר, כולל בתנאי תאורה לא מושלמים. כנראה שהמזעור המשמעותי הזה של המסגרת מסביב למסך הוא אחד הדברים שהוביל את דל להכריז על כך שהוא המסך הקטן ביותר מסוגו. כך או כך, אפשר לומר בהחלט שאחוז המסך מתוך כלל השטח שלו הוא גבוה מאוד.

בתצורה שהוא הגיע אליי לבדיקה, ה-Latitude 9440 עולה 8,669 שקלים. זה לא מחיר זול, אבל בהחלט מקבלים תמורה טובה בעבורו, עם עיצוב מוקפד ואיכותי, שגם בולט קצת מול הסביבה, קשיחות ויכולת עבודה נוחה מאוד

אני אוהב גם את העיצוב של המחשב. המקלדת נמתחת כמעט מצד לצד כשהמקשים מרובעים לחלוטין וצמודים זה לזה, במראה שונה וקצת יוצא דופן, גם אם לא ייחודי. למרות הצמידות של המקשים האחד לשני, הם מספיק גדולים כדי למנוע לחיצה מוטעית על מקש. הבעיה היא שיש הרגשה קצת נוקשה בעת הירידה שלהם, שאינה עמוקה מספיק, לטעמי, ויכול להיות שזה יהווה בעיה לאלה שמרבים להקליד.

כפתור ההפעלה הוא חלק מהמקלדת, והוא כולל גם חיישן טביעות אצבע, שעבד היטב בבדיקות שעשיתי לו. בצדדים יש מעט מאוד להציע, יחסית: בצד אחד יש חיבור USB-C תומך Thunderbolt 4 עבור הטענה ותמיכה ב-DisplayPort שלידו שקע מדיה, ובצד השני יש עוד שני חיבורי USB-C זהים.

משטח העכבר ענק ומגיב היטב. לפי החברה, מדובר במשטח מסוג Haptic Collaboration, שניתן להתאמה על ידי המשתמש. הוא כולל כפתורי מגע למעבר ושליטה בפגישות ועידה באמצעות זום, כולל שליטה במיקרופון, מצלמה, שיתוף מסך וכניסה לצ'ט. הסמלים מופעלים במהלך פגישת זום ונעלמים לאחר מכן. כמו כן, ניתן להחליק עליהם ולהפוך אותם לבלתי נראים.

המעבדים והזיכרונות

אפשר לרכוש את ה-Latitude 9440 עם מעבד עד Core i7 של אינטל, ובתצורות זיכרון RAM וזיכרון אחסון שונות. המחשב שקיבלתי לבדיקה הוא עם מעבד Core i5-1345U, עם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג DDR5-5200 וכן עם אחסון SSD בנפח של 256 גיגה-בייט. זה בהחלט אמור להספיק עבור רוב השימושים.

בתצורה שהוא הגיע אליי לבדיקה, המחשב עולה 8,669 שקלים. זה לא מחיר זול, אבל בהחלט מקבלים תמורה טובה בעבורו, עם עיצוב מוקפד ואיכותי, שגם בולט קצת מול הסביבה, קשיחות ויכולת עבודה נוחה מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים