האם AMD תצליח להתחרות באנבידיה בתחום של מעבדים ייעודיים ל-AI?

מיקרוסופט, מטא ו-OpenAI ירכשו את המעבד החדש הייעודי ל-AI של AMD, שאמור להיות זול יותר מהמעבדים המובילים של אנבידיה, וגם לענות על הצורך של החברות הגדולות במעבדי AI שאנבידיה לא עונה עליו

ד"ר ליסה סו, מנכ"לית AMD.

האם AMD תצליח להפוך מתחרה של ממש ל-אנבידיה בתחום של מעבדים גרפיים ייעודיים לשימושי בינה מלאכותית? בכנס משקיעים שערכה החברה הוצגו מיקרוסופט, מטא ו-OpenAI כשלוש חברות מובילות בתחום הבינה המלאכותית שכבר הזמינו מנות גדולות של המעבד החדש של AMD, שעונה לשם Instinct MI300X.

מדובר במעבד שעל פניו אמור להיות זול יותר מהמעבדים המובילים של אנבידיה, קרי H100 כיום וכזכור במהלך השנה המעבד החדש H200, וההערכה בשוק היא, שהחברות הגדולות, שזקוקות לכמויות גדולות מאוד של מעבדי בינה מלאכותית כל הזמן, מחפשות ספקית שתמלא את הפערים בין הצורך לאספקה בפועל של מעבדי בינה מלאכותית, וגם מנסות להקטין את העלויות הגדולות.

מנכ"לית AMD, ליסה סו, השוותה במהלך הכנס שערכה ביוני השנה, ובו הציגה את המעבד החדש – Instinct MI300X, ל-H100. "מה שהביצועים האלה עושים מתורגם ישירות לחוויית משתמש טובה יותר. כשאתה שואל את המודל שלך משהו, אתה רוצה שהוא יחזור עם תשובה מהר יותר, במיוחד כשהתגובות הולכות ונעשות מורכבות יותר", היא אמרה, כשהיא מציינת שעם זאת, חברות יצטרכו להשקיע משאבים ומאמצים כדי להוסיף לרשימת הספקיות שלהן גם את AMD.

סו אמנם לא נקבה במחיר של יחידת מעבד אחת, אבל היא טענה, שהתמחיר ועלויות התפעול שלו יהיו פחותות בסופו של דבר לעומת ה-40,000 דולר פחות או יותר שדורשת אנבידיה עבור מעבדי הבינה המלאכותית שלה.

יש לציין שמטא ומיקרוסופט, לפי דיווחים, היו הרוכשות הגדולות ביותר של מעבדי H100 ב-2023, כך שהרכישה שלהם מ-AMD נחשבת למשמעותית במיוחד. לפי מטא, היא תשתמש במעבדים החדשים של AMD עבור עומסי עבודה בתחום ההיסקים, כולל עריכת תמונות. במקרה של מיקרוסופט, החברה תציע גישה לשרתים המבוססים על Instinct MI300X דרך שירות הרשת של Azure.

ב-AMD ציינו, שההערכה היא, שבמהלך ארבע שנים יגיע היקף שוק מעבדי הבינה המלאכותית ל-400 מיליארד דולר, כך שהיא צופה התרחבות רבה בשוק הזה. עם זאת, הציפיות שלה להכנסות ב-2024 עדיין צנועות, יחסית, ועומדות על כ-2 מיליארד דולר עבור כלל המעבדים הגרפיים המיועדים לשימוש בדאטה סנטרים, בערך 5% מההכנסות הצפויות של אנבידיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים