דיווחים: iPhone שכולו-מסך כבר בפיתוח – יהיה מוכן לשיווק ב-2027

לפי דיווחים אחרונים, יצרניות קוריאניות שאפל מפעילה בייצור מכשיריה, כבר החלו לפתח מצלמות תת-מסך לסמארטפונים, ובכך למעשה נסללת תחילת הדרך ליצירת מכשיר ה-iPhone הראשון שיתהדר בלוק מרשים של נייד שכולו-מסך

ישנה את עיצוב הסמארטפון לחלוטין. iPhone שכולו-מסך, לעומת זה הנוכחי (משמאל).

לפי דיווחים אחרונים, אפלהידועה בסטייל העיצוב המלוטש האופייני לטכנולוגיה המתקדמת שלה, עובדת כעת על מכשיר מהפכני – iPhone שכולו-מסך (All-Screen iPhone). המכשיר המסוגנן הזה, כך דווח, יהיה נטול כל מפתח, חריץ או מגרעת, וספציפית – ללא פתח המצלמה הקדמית, שעד כה תמיד בלט על צגי המכשירים. בהינתן שכך יהיה, המכשיר עתיד לספק למשתמשים סופסוף חווית צפייה נטולת הפרעות באמת.

תאריך ההשקה הרשמי של המוצר המצופה הזה לא קיבל בינתיים אישור מ-אפל, אך אנליסטים בתעשייה צופים כי שחרורו יתרחש ב-2027, אז יחזיקו המשתמשים בידיהם כנראה כבר את מה שיכונה iPhone 19.

מצלמת התת-מסך – כבר בפיתוח

אחד הדברים החשובים ביותר להשגה כדי להגיע למכשיר שכולו-מסך, הוא, כאמור, מצלמה ללא פתח פיזי לעדשה, שתהיה משולבת באופן אחר ומקורי בצג המכשיר.

לפי הדיווחים, יצרניות הטכנולוגיה שאפל מעסיקה בשירותה, שמוצאן מקוריאה (המוכרת בהן היא פוקסקון, אך שמה לא הוזכר ספציפית בידיעות אודות המהלך) כבר החלו שוקדות על פיתוחה של מצלמת תת-מסך, בטכנולוגיה ששמה הרשמי הוא UDC (ר"ת Under-Display Camera). אם אכן זה המצב, מסגרת הזמן הארוכה בת השלוש-ארבע שנים אמורה להיות מספיקה לאפל כדי להתגבר על המכשולים הטכניים הקשורים לטכנולוגיית UDC והפיכתה למציאות.

UDC, כאמור, היא טכנולוגיה שנמצאת כעת בשלבי הפיתוח המוקדמים שלה, ויש כבר דיווחים הגורסים כי חלה התקדמות משמעותית בהשגתה. לפי אתר MacRumors, ספקיות הצגים הקוריאניות של אפל, למשל חברת LG Innotek, החלו, כאמור, בשקידה ובעבודה המקדימה על UDCs ייעודיות למכשירי ה-iPhone. תצוגות הדור הבא הללו ישתמשו, כך נטען, במערכת "אופטית חופשית" מיוחדת, שאמורה לאפשר לאור לעבור דרך המסך ולהגיע לחיישן המצלמה הנסתר מתחת לצג, וזאת מבלי לפגוע באיכות התמונה.

עם זאת, יישום מוצלח של טכנולוגיית UDC יכלול כנראה מספר אתגרים, כשכנראה המרכזי שבהם הוא הירידה הפוטנציאלית באיכות התמונות, עקב שכבת הפיקסלים הנוספת שמסתירה את עדשת המצלמה. על פי הדיווחים, אפל דחתה דגימות UDC ראשוניות שכבר קיבלה מחברות אחרות, עקב ביצועי צילום לא משביעי רצון, והדגישה את מחויבותה לשמור על סטנדרטים גבוהים במצלמותיה.


לכשיגובשו אמצעים לעקיפת אתגרי הפיתוח, אפשר לצפות כי היתרונות הפוטנציאליים של מכשיר נייד שכולו-מסך ימשכו משתמשים ויקסמו להם. מוצר שכזה, שיכלול תצוגה ללא הפרעה, מלבד היותו נאה ומסוגנן במיוחד חזותית, יציע ללקוחות שינוי משמעותי, שיועיל במיוחד לצפייה בסרטים, למשחקיהם של חובבי הגיימינג וכן למי שמעוניין ליהנות מתוכן מולטימדיה אחר, למשל צפייה בקליפים. בנוסף, יותר שטח מסך יהיה ללא ספק עניין מועיל במיוחד לצורך ריבוי משימות, מכיוון שמשתמשים יוכלו, למשל, לראות בנוחות שתי אפליקציות זו לצד זו.

ככלל, העיצוב המלוטש ומינימליסטי של מכשיר שכזה עשוי להדגיש עוד יותר את האסתטיקה האייקונית ממילא של ה-iPhone – שפיתח עבור מכשירי החברה המעצב המפורסם ג'וני אייב – ולהעניק לו מראה חלק ואפילו עתידני, שסביר להניח שגם יגביר את המכירות של החברה וגם יהפוך למגמה בתעשיית המובייל.

אז נכון, שנת 2027 עוד רחוקה, אבל בכל זאת הבשורה על כך שאז יכבוש את חיינו, כנראה, iPhone שכולו-מסך, מרגשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים