"תחום ה-FinOps רלוונטי מתמיד"

"זאת, משום שמדובר בפרקטיקה שמשלבת בארגונים כלים לניהול פיננסי בענן, לטובת חיסכון", כך אמרה דורלי מוסן, מובילת תחום ALM ,DevOps ו-FinOps בפרוסיד

דורלי מוסן, מובילת תחום ALM ,DevOps ו-FinOps בפרוסיד.

"בעבר, העיסוק בתקציבי ה-IT היה פשוט יותר. כל המבטים הופנו לתקציבי התשתיות והשרתים. כעת, כל אחד ואחת מהמשתמשים יכול.ה לצרוך שירותים בעננים השונים ולהגדיל את צריכת שירותי המחשוב, ולעתים הארגון לא ידע על כך. לכן, עולה חשיבותו של תחום חדש שיש לטפל בו – ה-FinOps, שהוא שילוב בין יכולות ה-DevOps לעולם ההוצאות הפיננסי. תחום ה-FinOps הופך להיות רלוונטי מתמיד, כי זו פרקטיקה שמשלבת בארגונים כלים לניהול פיננסי בענן, לטובת חיסכון", כך אמרה דורלי מוסן, מובילת תחום ALM ,DevOps ו-FinOps בפרוסיד.

מוסן דיברה בוובינר שנושאו היה: כיצד המנמ"רים נערכים לשנת 2024 בסביבה של אי ודאות? הוובינר התקיים שלשום (ב'), כחלק מפעילות מועדון C3 מבית אנשים ומחשבים, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"FinOps – כדי למנוע מצב שהמעבר לענן יגדיל את הוצאות המחשוב"

לדברי מוסן, "תחום ה-FinOps רלוונטי יותר מתמיד בין היתר כי אנחנו נמצאים בתקופת שמתאפיינת באי ודאות, בגלל הפוסט קורונה, המצב הגיאו-פוליטי והכלכלי בעולם, וכעת – המלחמה במדינה. כל אלה מביאים לכך שכלל הארגונים רוצים, ומחפשים, דרכים להתייעל, בזמן שהם ממשיכים להשקיע רק בתחום אחד – המעבר לענן", הוסיפה.

"ה-FinOps, קיצור של Financial Operation", אמרה מוסן, "נועד למנוע מצב שבו המעבר לענן יגדיל את עלויות המחשוב. לכן, יותר ויותר ארגונים נדרשים לפעול בתחום זה, להכיר את הטכנולוגיות שבהן הארגון עושה שימוש בענן ולצד זה להבין את מבנה העלויות והתמחורים השונים. כאשר נבין לאן הכסף הולך, נוכל לטייב את ההוצאות באופן מושכל ולהוריד אותן, ונמנע מצבים שבהם סמנכ"לי הכספים בארגונים 'ירדפו' אחרי המנמ"רים".

"הדרך הנכונה והיעילה להשקעה של תקציבי ה-IT, כחלק מתהליכי ה-DevOps"

פרוסיד היא חברת ייעוץ ואינטגרציה שמונה 120 יועצים טכנולוגיים, ולה 70 לקוחות ארגוניים. לפני כעשור, קבוצת הייעוץ HMS (הלפרין יועצים) רכשה את השליטה בה. החברה מסייעת לארגונים מרובי פרויקטים לממש את הפוטנציאל העסקי שלהם באמצעות ייעוץ ויישום פתרונות ייעודיים, חיבור בין גישות פיננסיות לגישות פרויקטליות, וסיוע ללקוחות להשגת התאימות בין ה-IT להיבטים העסקיים של הארגון. "כך", ציינה מוסן, "אנחנו מלווים לקוחות ארגוניים במימוש אסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם".

"אנחנו מטמיעים פתרון שהוא הדרך הנכונה והיעילה להשקעה של תקציבי ה-IT, כחלק מתהליכי ה-DevOps", אמרה. "אנחנו דואגים להיבט האופרטיבי של המחשוב, תוך ניהולו בדרך חדשה ומציאת דרכים לחיסכון".

מוסן ציינה כי "פרוסיד מטמיעה את הפתרונות של אפטיו – חברת תוכנה לניהול עסקים בסביבת ענן, שנרכשה באחרונה על ידי יבמ. אפטיו מאפשרת לארגונים את הגישה היעילה והאפקטיבית ביותר לביצוע אופטימיזציה של כל ההשקעות הטכנולוגיות שלהם. השימוש בשירותים שלה נמצא בצמיחה, בשל המגמה של התרחבות המחלקות שעוסקות ב-IT בחברות רבות – דבר שבא לידי ביטוי גם בפלטפורמות הענן הציבוריות וגם באלה הפרטיות".

"עם הטמעת פתרונות למיטוב התפעול של הענן, אנחנו מסייעים לארגונים לייעל את הניהול שלו ולחסוך חלק נכבד מעלויות השימוש בו", סיכמה.

חיבור בין השקעות טכנולוגיות לסדרי עדיפויות עסקיים

גרג הולמס, סגן נשיא משותף למכירות לאזור EMEA באפטיו, אמר כי "מנמ"רים ניצבים אל מול כמה אתגרים במקביל: עלויות המחשוב בכלל ובתוכן ממשל ה-IT, הצורך בהטמעת מערכות IT שעונות לצרכי הגנת הסביבה, יכולת גידול של המערכות, פתרונות בעולמות הניידות והדיגיטל, כניסה לעולמות ה-AI ועוד".

גרג הולמס, סגן נשיא משותף למכירות לאזור EMEA באפטיו.

גרג הולמס, סגן נשיא משותף למכירות לאזור EMEA באפטיו. צילום: יח"צ

לדבריו, "ארגונים רוצים, ואף יכולים, לקבל את הגישה היעילה והאפקטיבית ביותר לביצוע אופטימיזציה וניהול של כל ההשקעות הטכנולוגיות שלהם, כולל הוצאות נסתרות".

"אפטיו", ציין הולמס, "נוסדה ב-2007, ומסייעת לחברות לנהל ולהבין את ההוצאות שלהן על שירותי ענן, באמצעות מציעה שירותים כמו תקצוב IT, תחזיות וניתוחים פיננסיים. על לקוחות החברה נמנות חברות כמו שברון, בנק אוף אירלנד, EDF Energy ו-UBS".

הוא הסביר כי "היישומים שלנו מחברים השקעות טכנולוגיות לסדרי עדיפויות עסקיים. זאת, כדי להניע אחריות בין תפקודית ולשפר את היעילות של משאבי IT היברידיים. פלטפורמת Cloudability שלנו היא הפתרון הטוב ביותר עבור FinOps, והיא מספקת את הנראות הנדרשת לעבודה בסביבה מרובת עומסי עבודה ועננים. שימוש בפתרון שלנו מניב לארגונים חסכון של עד 30% מהוצאות תפעול המחשוב בענן".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים