לראשונה למגזר הפרטי: עדכוני אבטחה בתשלום ל-Windows 10

מיקרוסופט מתכננת להציע את עדכוני האבטחה למערכת ההפעלה לקנייה, הן למשתמשים עסקיים והן ליחידים, לתקופה שאחרי סיום התמיכה ב-2025 ● למעשה, תוכנית ESU הארגונית של החברה מוצעת לראשונה גם לבודדים

הפסקת התמיכה - בעוד שנה וחצי. Windows 10.

מיקרוסופט הודיעה באחרונה בפוסט העלתה לבלוג שלה כי בכוונתה להציע עדכוני אבטחה מורחבים (ESU – ר"ת Extended Security Updates) בתשלום עבור Windows 10, לאחר שמערכת ההפעלה תפסיק לקבל תמיכה, בעוד שנתיים. מדובר בפעם הראשונה שבה הענקית מרדמונד תציע עדכוני אבטחה בתשלום לאנשים פרטיים. 

לפי הפוסט, שעליו חתום מי שעומד בראש צוות שירות ואספקה של תחום Windows, ג'ייסון לזנק, תוכנית ESU עבור Windows 10 תכלול עדכוני אבטחה קריטיים ו/או חשובים, אך לא תכונות חדשות או שינויי עיצוב.

מערכת ההפעלה Windows 10 תגיע לסיום התמיכה בה ב-14 באוקטובר 2025. משמעות הדבר היא שמיקרוסופט לא תספק עוד תיקוני באגים לבעיות, תיקוני אבטחה לנקודות חולשה, עדכוני אזור זמן או תמיכה טכנית לבעיות שעלולות להתרחש ב-OS שלה. ההצעה החדשה שלה פונה ללקוחות פרטיים שבכל זאת מתכוונים להמשיך לעשות שימוש בגרסת החלונות הישנה יותר מזו העדכנית שהחברה מציעה כיום, Windows 11, ולספק גם להם תמיכה מורחבת בתשלום.  

תוכנית ESU עבור Windows 10 תהיה זמינה לרכישה לשנה אחת בכל פעם, עם מקסימום כיסוי לשלוש שנים קדימה ועלותה עדיין לא ידועה.

מיקרוסופט מעוניינת שמשתמשי Windows 10 יתקדמו ל-Windows 11

בכל מקרה, מיקרוסופט מעודדת את משתמשי Windows 10 לעבור ל-Windows 11, שהיא כידוע מערכת ההפעלה העדכנית ביותר שלה. Windows 11 מציעה, מן הסתם, מספר תכונות והטבות חדשות, כולל ממשק שעוצב מחדש, כלי פרודוקטיביות משופרים ואבטחה משופרת.

בפוסט שלו כתב לזנק: "מכיוון שה-EOS (סוף תקופת התמיכה – ג"פ) עבור Windows 10 תגיע תוך פחות משנתיים, זה הזמן לעבור למערכת הפעלה מודרנית". הוא פנה ספציפית לעסקים וכתב: "ודאו שהארגון שלכם לא נשאר מפעיל תוכנה לא נתמכת שאינה מקבלת עוד עדכוני אבטחה. ארגונים המפעילים תוכנה מדור קודם חשופים לסיכוני אבטחה משמעותיים ולהפרות פוטנציאליות של תאימות".

עם זאת, לדבריה, ענקית התוכנה מבינה שישנן נסיבות שעלולות למנוע מארגונים ואנשים מסוימים להחליף מכשירי Windows 10 לפני תום תאריך התמיכה. לכן, כך הוסבר, החברה מציעה את תוכנית ESU כאפשרות של מוצא אחרון למשתמשים אלו.

בחברה ציינו כי למי שיהיה מעוניין לרכוש את תוכנית ESU עבור Windows 10, מומלץ לשקול היטב את הסיכונים והיתרונות העומדים על הפרק – תוכנית ESU אמנם תספק עדכוני אבטחה עבור Windows 10, אך היא לא תספק תכונות חדשות או תמיכה טכנית, ובנוסף, מדובר בהוצאה נוספת שנופלת על כתפי המשתמשים. מי שבכל זאת יחליט לרכוש את תוכנית ESU למערכת ההפעלה הוותיקה, יוכל לעשות זאת דרך מרכז השירות הייעודי של החברה, Microsoft Volume Licensing Service Center.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים