לנהל ביג דאטה ולהישאר בחיים

הסטארט-אפ הישראלי ריברי, שהשתתף לפני ימים אחדים ב-re:Invent - הכנס השנתי של AWS, מנסה להפוך את ניהול הנתונים לפשוט יותר

אלון רזניק, מייסד שותף וארכיטקט ראשי בריברי.

"ניהול נכון של נתונים בארגון הוא משימה לא פשוטה. למרות מגוון הכלים והשירותים שמטפלים בנושא, צוותי המידע עדיין קורסים מעומס עבודה. זה קורה בשל השינויים התכופים במקורות המידע שמהם נשאב המידע הארגוני, השינויים במערכות המידע הפנימיות של הארגון וחוסר יכולת לבצע את כל התהליכים במקום אחד. אנחנו מתמודדים עם כלל האתגרים הללו, ומנסים לתת להם מענה ולהפוך את ניהול הדאטה לפשוט יותר", כך אמר אלון רזניק, מייסד שותף וארכיטקט ראשי בריברי (Rivery).

ריברי הוקמה ב-2019 על ידי איתמר בן חמו, המנכ"ל, אביב נוי, מנהל הטכנולוגיות הראשי, ורזניק. החברה פיתחה פלטפורמה לאוטומציה וניהול של ביג דאטה בפלטפורמות ענן. היא גייסה בשני סבבים סכום כולל של 48 מיליון דולר ויש לה עשרות עובדים. על לקוחותיה נמנים, בין היתר, פאפאיה גלובל, ווקמי והאגודה למלחמה בסרטן בארצות הברית.

"יש בשוק כלים רבים לשליפת ועיבוד נתונים. השוק צפוף", ציין רזניק. "המערכת שלנו מציעה פתרון מקצה לקצה, לכל שלבי עיבוד הנתונים: מהממשק מול מקורות המידע, דרך העברת הנתונים למערכות מקומיות או בענן, ועד לעיבודם. הבנו שהבעיות העיקריות הן הבניה של התהליכים ושמירה על העדכניות שלהם. יש לנו חיבור מהיר ליותר מ-200 שירותים פופולריים, ועם כל עדכון בשירות, אנחנו מתאימים את התהליכים הקיימים בלא צורך שהלקוחות יעשו משהו. גם אם מודל הנתונים שהלקוח משתמש בו השתנה, אנחנו יודעים להתאים את התהליכים. כך מתקבל חיסכון משמעותי בזמן, לצד יכולת לשמור על תהליך יעיל של הפקת תובנות עסקיות עבור הארגון".

Reverse ETL

"בעבר", אמר רזניק, "העברת מידע ממקורות שונים למערכת אחת הייתה ETL – תהליך גזירה ושליפת נתונים. כיום, ארגונים עדיין משתמשים בתהליכים כאלה, על אף שיש את היכולות הללו בענן. השימוש בשירותי ענן מאפשר יכולת זיכרון ועיבוד בלתי מוגבלות כמעט. אנחנו מציעים מערכת שלא רק שהיא יודעת לבצע את התהליך הזה, אלא גם להחזיר את המידע המעובד חזרה למערכות המקוריות – מה שמכונה Reverse ETL".

לדבריו, "החזרת המידע למערכות הקצה נותנת לכל המשתמשים את הגישה לתובנות העסקיות – לעומת המצב הקיים, שבו המידע זמין רק לצוותים מסוימים, או בגישה רק דרך מערכות או לוחות מחוונים ארגוניים. אנחנו מחברים את המידע ממערכות שונות ומעשירים אותו באמצעות ספק שירותי מידע חיצוניים. בשל השילוב של כל המידע מכלל המערכות, הניתוח שלו וההחזרה למערכת ניהול קשרי הלקוחות, ניתן להציג תיעדוף – למי לפנות בארגון כדי לקדם את הרכישה של המערכת, ומה מתאים לצרכים שלו. זה מוביל לשיפור במכירות ומציע פוטנציאל לגידול ברווח של הארגון".

הוא הוסיף ש-"השימוש במערכת שלנו משפר את העבודה של צוותי המידע בארגון. הוא עוזר לאנשי המקצוע, דוגמת מהנדסי המידע, לחסוך זמן פיתוח ותחזוקה. לטובת משתמשים שלא יודעים לכתוב את הקוד הנדרש מול הממשקים (APIs) של השירותים השונים – יש לנו תהליכים מוכנים מראש. כך, המפתח צריך רק לבנות את השאילתות, ואנחנו נבצע את השאר מאחורי הקלעים. המטרה שלנו היא להפוך את כל התהליך לפשוט ככל האפשר, כשהמערכת שלנו עושה את כל העבודה הטכנית, והמשתמש יכול להתמקד בחיפוש אחר שילובי המידע המתאימים והפקת התובנות המתאימות".

לסיכום אמר רזניק כי "השתתפנו לפני ימים אחדים ב-re:Invent – הכנס השנתי של AWS. קיימנו במהלכו מפגשים בלתי אמצעיים עם לקוחות, שותפים ולקוחות פוטנציאליים מכל העולם. כל מי שמתעניין או משתמש בשירותי הענן של AWS לצורך עיבוד או אחסון נתונים הוא לקוח פוטנציאלי שלנו. רוב חברות יישומי הענן שאנחנו מתממשקים אליהן עובדות על הפלטפורמה של AWS. זה מאפשר לנו לבחון איתן פיתוחים עתידיים בשירותים שלהן והתאמה של השירות שלנו. כמו כן, אנחנו מוכרים את השירות שלנו ב-AWS Marketplace, שמהווה ערוץ מכירות משמעותי עבורנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים