VMware מפטרת אלפים – בישראל רק בודדים

פחות משבוע לאחר שהושלמה רכישתה על ידי ברודקום - גל פיטורים מסיבי ב-VMware ● מקור ב-VMware העולמית אמר, כי היקף הפיטורים יעמוד על נתון הנע בין 10,000 ל-20,000 עובדים

מפטרת. VMware.

פחות משבוע לאחר ש-ברודקום (Broadcom) השלימה את רכישת VMware ב-61 מיליארד דולר – החל גל פיטורים מסיבי בקרב הנרכשת. בישראל, כך נודע לאנשים ומחשבים, מדובר בקיצוצים נמוכים, ורק בודדים מאנשי המכירות של החברה יעזבו – מתוך יותר מ-200 אנשיה בארץ.

לפי Channel Futures, ברודקום מתכננת לפטר כ-2,000 עובדים בכמה מאתרי הפעילות של ענקית הווירטואליזציה בארה"ב. גורמים המעורים במהלכי הקיצוצים אמרו לעיתונות הטכנולוגית בארה"ב, כי "סביר להניח שהמספר הכולל של קיצוצים במשרות יהיה גבוה בהרבה".

מקור ב-VMware העולמית אמר, כי היקף הפיטורים יהיה גבוה בהרבה, ויעמוד על נתון הנע בין 10,000 ל-20,000 עובדים. אנליסטים הסבירו, כי "קיצוצים המוניים מתאימים למטרותיה של ברודקום – להגדיל את הרווחיות של הנרכשת, והמהלך משתלב בהיסטוריה של הרוכשת". סנוניות ראשונות למהלך הגיעו כבר שלשום, כאשר נודע, כי באתרי החברה בג'ורג'יה ובקולורדו פוטרו יותר מ-400 עובדים. הפיטורים באטלנטה יהיו בשלבים ויימשכו בין ינואר למאי בשנה הבאה. המפוטרים הם בעלי תפקידים רבים, כולל צוות טכני, שיווק מוצרים, הנדסת רשת וניהול מכירות של שותפים. הפיטורים בברומפילד שבקולורדו יתחילו ויסתיימו בינואר הקרוב. פיטורים נוספים צפויים בוושינגטון.

ברודקום מבקשת להגיע ל-EBITDA (רווח תפעולי לפני מיסים והפחתות) של 8.5 מיליארד דולר. כיום הנתון של ברודקום עומד על 5 מיליארדים.

מוקדם יותר השנה, עובדי VMware קיבלו הודעה שלפיה יש להם שלוש אפשרויות: הצעה למשרה בברודקום, פיטורים מיידיים, או תפקיד "מעבר" למשך כשנה.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, אמר במהלך תהליך הרכישה – בבלוגים ובכנס VMware Explore – כי שותפי ערוץ VMware היו ויהיו רצויים והם ימצאו להם בית חם עם הרוכשת. "הסביבה העסקית והשותפים של VMware מהווים מכונה מצליחה ביותר, ולא נהפוך את הקערה על פיה. נאיץ את הצמיחה והמומנטום שלה כדי לעזור להתקדם עם העסקים של הלקוחות המשותפים שלנו".

הוא ציין, כי עם השלמת המיזוג, ברודקום תשקיע 2 מיליארד דולר ב-VMware ובארגון מערך שותפי הערוצים שלה. אלא שמוקדם יותר החודש דווח, כי חלק מהשותפים שוקלים לעבוד מול ספקיות IT אחרות, דוגמת נוטניקס (Nutanix) ו-Cloud Software Group, החברה שנוצרה מהמיזוג של סיטריקס (Citrix) וטיבקו (TIBCO).

במקביל פורסם, כי ראגו רגוראם, מנכ"ל ענקית הווירטואליזציה, שהועזב מתפקידו, ישמש כיועץ טכנולוגי של טאן.

מ-VMware לא נמסרה תגובה לפרסום.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ישראל גנור

    לפטר 20000 זה בעצם לפטר את הרוב הגדול של עובדי החברה. נשמע מופרך שפיטורים כאלה לא רק שלא יהרסו את החברה אלא ישפרו את הרווחיות שלה. תבדקו יותר טוב את המקורות שלכם.

אירועים קרובים