אילון מאסק: "אני מצטער על הפוסט האנטישמי, זה היה אני הטיפשי"

היזם המפורסם השתתף בראיון ב-DealBook Summit של הניו יורק טיימס, כשהוא עונד את דיסקית החטופים הישראלים, הביע חרטה עמוקה על הציוץ שתמך באנטישמיות, אך הבהיר "לא נסעתי לישראל כהתנצלות"

אילון מאסק לצד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונציג צה"ל, בסיור בכפר עזה בעת ביקורו בישראל.

היזם הטכנולוגי המפורסם והאיש העשיר בעולם, אילון מאסק, העניק אתמול (ד') ראיון נרחב לעיתונאי אנדרו רוס סורקין, כחלק מ-DealBook Summit של הניו יורק טיימס. בין השאר עסקו השניים באנטישמיות, בחרם המפרסמים על X, ב-AI ובחברה המובילה את התחום, OpenAI, וכן – בביקור בישראל.

מאסק התייצב DealBook כשהוא עונד במופגן את הדיסקית הישראלית המוקדשת להחזרת החטופים והשבויים שנלקחו לעזה בידי החמאס כחלק מאירועי הזוועה בשבת השחורה של ה-7.20. הוא ענד את השרשרת עם הדיסקית שעליה נכתב "החזירו אותם הביתה" מעל לחולצתו ואף נגע בה מעת לעת במהלך הראיון.

"הנסיעה לישראל לא הייתה סוג של מסע התנצלות"

רוס סורקין פתח את השיחה שקיימו השניים בכנס ואמר למאסק שיש מי שתוהים מדוע הוא בכלל נותן לו במה אחרי "מה שכתב לאחרונה" ב-X (טוויטר) שבבעלותו. אך העיתונאי הסביר לבן שיחו שדיאלוג, לדידו, הוא עניין חשוב ומיד לאחר מכן שאל את מאסק מה בדיוק קרה בשבוע וחצי האחרונים, שבמהלכם הוא אפילו טרח והגיע לביקור בישראל. המראיין תהא מול מאסק מדוע כתב את המילים "זו האמת לאמיתה" בתגובה לציוץ ששטח תיאוריית קונספירציה גזענית-אנטישמית המכונה תיאוריית ההחלפה הגדולה. רוס סורקין אמר שהמעשה המסוים הצית שרשרת ביקורת שהגיעה גם לבית הלבן, ושבגללה נאלץ מאסק לנסוע עד לישראל כדי לכפר על מעשיו.

יזם הטכנולוגיה התזזיתי הכחיש זאת וענה לו: "ובכן, הנסיעה לישראל לא הייתה סוג של מסע התנצלות". הוא אמר שביקורו בישראל תוכנן עוד קודם להתבטאותו הזו אודות הציוץ השנוי במחלוקת. בהמשך הבהיר לרוס סורקין בחיוך: "אין לי כל בעיה ששונאים אותי".

בנוגע לתגובתו האוהדת שלו לציוץ האנטישמי – שגרמה למותגי ענק לפצוח נגד X בחרם מפרסמים – הבהיר מאסק: "אני מצטער על הפוסט, זה היה אני הטיפשי. מתוך 30 אלף, זה כנראה היה הציוץ הגרוע והטיפשי ביותר שכתבתי אי פעם". הוא הוסיף וסיפר: "עשיתי את המיטב כדי להבהיר זאת שש פעמים מאז יום א', אבל אני סבור שזה ברור שאני רחוק מלהיות אנטישמי. למעשה, אני פילושמי". המונח המסוים שאליו התייחס מאסק משמעותו התגייסות לטובת היהודים אשר נרדפים או נאבקים על קיומם בעתות אסון או שואה.

מייסד ומנכ"ל חברות הטק הרבות – ביניהן נכללות כמה ענקיות פורצות דרך כדוגמת טסלה, SpaceX, בורינג, נוירלינק ואחרות – אמר למראיין שהפוסט שלו בעיקר פורש בצורה לא נכונה.

מאסק אמנם הביע חרטה ברורה על התמיכה בציוץ המסוים, אבל לא שמר על שלוותו כשנשאל על חרם המפרסמים שפרץ כנגד הפלטפורמה המצייצת מאז הפיצוץ סביב התוכן האנטישמי שבו תמך.

נזכיר כי מותגי ענק, בכללם דיסני, קוקה קולה ויבמ ביקרו את מאסק על היותו אנטישמי ועל העובדה שהוא מאפשר לתוכן אנטישמי "לחגוג" ברשת החברתית שבבעלותו, ועשו זאת גם לנוכח תחקיר שחשף כי מודעותיהן מוצגות לעיתים לצד תוכן שכזה ב-X. מאחורי התחקיר עומדת קבוצת Media Matters שפרסמה באחרונה דיווח וטענה שהמודעות של יבמ, כמו גם של אפלאמזוןאורקלNBCUniversal וקומקאסט התפרסמו ב-X כשלצידן מופיע תוכן אנטישמי. הפרשה גרמה גם לחברות פולקסווגן, ג'נרל מוטורס ופייזר לחדול מלפרסם ב-X.

כשאוזכר החרם מאסק התפרץ והאשים את המותגים שמתרחקים מפלטפורמת המדיה החברתית שלו ב"סחיטה" ואמר שכל מי שעושה זאת יכול "ללכת להז***".

מצד שני המולטי-מיליארדר הודה שיש השלכות עסקיות למהלך של המפרסמים, וענה בכנות שלדעתו "אם החברה תיכשל… היא תיכשל בגלל חרם מפרסמים". מאסק המשיך והוסיף: "וזה מה שיביא לפשיטת הרגל של החברה".

האם גילוי מסוכן של OpenAI עומד מאחורי הדרמה של פיטורי אלטמן?

נושא נוסף שבו עסקו רוס סורקין ומאסק בשיחתם היה עניין ה-AI ויחסי יזם הטק עם OpenAI והמייסד השותף שלה, סם אלטמן, שגם מכהן כעת שוב כמנכ"לה אחרי שפוטר והוחזר באחרונה ממשרתו זו באופן תמוה למדי.

על אף שמאסק לקח חלק בהקמת OpenAI כעמותה לפני שנים רבות, הוא אמר לסורקין במהלך הראיון שאין לו איזה סקופ פנימי על הדרמה שהייתה כרוכה בסילוקו הפתאומי של אלטמן והחזרתו המהירה לא פחות, אבל גם הביע דאגה מהשלכות הפרשה על תחום הבינה המלאכותית. "יש לי רגשות מעורבים לגבי סם. טבעת הכוח יכולה להשחית", אמר מאסק, ש-ריפר לספרו המפורסם של ג'. ר. ר. טולקין, "שר הטבעות", ולטבעת ההרסנית שהמסע בעקבותיה הוא שמניע את עלילת ספר הקאלט.

מאסק אמר שברצונות לדעת מדוע איליה סוצקבר – מייסד שותף נוסף של OpenAI, המכהן כמדען הראשי של החברה ושהוא במקור ישראלי ומדען מחשבים – אשר נחשד כגורם בהחברה שקידם את פיטורי אלטמן, הרגיש דחף עז "להילחם בסם". מאסק הוסיף וקבע ש-"זה נשמע כמו דבר רציני. אני לא חושב שזה היה טריוויאלי. ואני די מודאג שיש איזה אלמנט מסוכן של AI שהם גילו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים