"מאז ה-7 באוקטובר חילקנו מחשבים וטאבלטים רבים למפונים מבתיהם"

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה, ציין בוובינר של אנשים ומחשבים את חלוקת המחשבים מאז תחילת המלחמה ● כמו כן, הוא דיבר על מעבדת הדמיון של הקרן, והביע תקווה שהיא תוכל לסייע בטיפול בנפגעי טראומה

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה.

"עברנו טראומה נוראית ואנחנו עדיין בעיצומה. עלינו להמשיך – כמעט שאין ברירה. עד היום הענקנו, כקרן אתנה, כ-30 אלף מחשבים ניידים וטאבלטים למורות ולמורים ב-180 ישובים בארץ. כמו כן, בחודשיים האחרונים, מאז שפרצה המלחמה, נתנו מחשבים וטאבלטים רבים לתושבים שפונו מבתיהם, ועסקנו בפעילויות נוספות", כך אמר אורי בן ארי, מייסד ונשיא הקרן.

בן ארי דיבר בפתח וובינר בנושא חינוך בשעת חירום. הוובינר, ה-11 במספר מתחילת המלחמה, נערך היום (ב'), ביוזמת אנשים ומחשבים ובשיתוף קרן אתנה, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מעבדת הדמיון

בדבריו ציין בן ארי את מעבדת הדמיון של קרן אתנה, שמעצימה מורות ומורים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. "השלמנו את פיתוח המעבדה בתחילת העשור", אמר. "זהו מרחב תגליות אינטראקטיבי וחדשני לתלמידות ולתלמידים, שמשלב מציאות מדומה, מציאות רבודה, חיישנים ורובוטיקה. מעבדת הדמיון מפתחת בקרבם ובקרבן דמיון וכישורי חיים לעתיד, ובמקביל – מחזקת ומפתחת מיומנויות טכנולוגיות ויזמיות בקרב המורות והמורים".

"באמצעות מעבדת הדמיון", הוסיף, "התלמידות והתלמידים יכולים.ות לגלות עולמות ידע מגוונים, להתנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ולפתח יכולות רלוונטיות למאה ה-21, ובהן מיומנויות דיגיטליות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, חשיבה אלגוריתמית, פתרון בעיות, תקשורת ועבודת צוות". לדבריו, "המעבדה מחזקת את התשתית החינוכית והפדגוגית, ומספקת למורות ולמורים כלים מקצועיים נוספים, שמסייעים להם.ן להתמודד עם מהפכת המידע ועם השינויים בתפקידם שלהם.ן".

מעבדת הדמיון של קרן אתנה.

מעבדת הדמיון של קרן אתנה. צילום: קרן אתנה

בן ארי הסביר שהמעבדה "מורכבת מארבעה אזורים אינטראקטיביים משלימים: חדר אימרסיב – מרחב סנסורי, שמאפשר לתלמידות לחקור יותר מ-700 סביבות מציאות מדומה אינטראקטיביות, כגון אסטרונומיה וחלל, יערות הגשם, ערים ברחבי העולם, עולם הים, מורשת והיסטוריה; פינת מציאות מדומה, שבה, באמצעות משקפי VR, התלמידים חווים סביבה אינטראקטיבית של מציאות מדומה, כשחבריהם צופים על הנעשה באמצעות מסך גדול שמחובר למערכת; אזור רובוטיקה, המהווה מרחב לפיתוח חשיבה אלגוריתמית ופתרון בעיות באמצעות משחק. התלמידות, כולל בגן, לומדות לתכנת רובוטים ידידותיים למשתמש עם מגוון התנהגויות; וארגז חול אינטראקטיבי עם מציאות רבודה – משטח למידה אינטראקטיבי חינוכי, המשלב פונקציות של ארגז חול ומסך מגע, עם תרחישי למידה רבים להרי געש, מדבריות, אגמים, נחלים, כיפות מושלגות ועוד".

"מעבדת הדמיון זו כיתת העתיד", אמר בן ארי. "60 מעבדות כאלה פזורות ברחבי הארץ – בבתי ספר יסודיים, בחטיבה, בתיכונים, בחינוך המיוחד, בשלוש מכללות למורים ובאוניברסיטת בר אילן. אנחנו משתפים פעולה באופן הדוק עם משרד החינוך בכל הנוגע להדרכות במעבדות. כך, כל מורה מסוגל להכין בעצמו מערכי שיעור, וגם התלמידים מכינים תכנים".

"בחללי המעבדה ניתן לערוך הדמיות וסיורים וירטואליים בכל מקום בעולם, בלא מגבלות, כולל סיורים ב-2,000 מוזיאונים בעולם", ציין.

בן ארי סיים באומרו כי "נכניס את מעבדות הדמיון למרכזי טראומה. נקווה שניתן יהיה להסתייע בטכנולוגיות משחוק שיש בהן לטובת טיפול בנפגעי טראומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים