בלאק פריידיי 2023: עלייה של 7.5% בהיקף הרכישות מ-2022

יום המכירות השנתי אונליין שוב הציג את תאוות הקנייה ההולכת וגדלה של האנושות ● מכירות הבלאק פריידי שברו שיאים חדשים והרכישות המקוונות בארצות הברית זינקו לשיא של 9.8 מיליארד ד', שנרשם בתוך מספר שעות בלבד

הקניות אונליין בו - גדלו. בלאק פריידי 2023.

בלאק פריידיי (Black Friday או בעברית 'יום שישי השחור') שמתקיים מזה שנים ביום שאחרי חג ההודיה – הפך מזמן לתופעת קניות כלל עולמית, והצרכנים מחכים בקוצר רוח להנחות ולמבצעים המסיביים שיום המכירות המיוחד מתברך בהם ולא מאכזבים כששנה אחרי שנה הם מעלים את רף הרכישות עוד ועוד.

השנה, כך לפי המדיה העולמית, מכירות הבלאק פריידי הגיעו לשיאים חדשים, כאשר הרכישות המקוונות בארצות הברית בלבד זינקו לשיא של 9.8 מיליארד דולר – עלייה של 7.5% בהשוואה לנתונים שנרשמו ב-2022.

הזינוק בקניות המקוונות הוא תופעה רווחת שמקורה במספר גורמים – ביניהם ניתן לציין בין השאר את מגיפת הקורונה, שעודדה יותר אנשים ללמוד לקנות מהבית מאז שהחלה. בנוסף, הפופולריות הגוברת של קניות דרך הסמארטפון, גם היא הוסיפה להיקף המכירות השנה. הקמעונאים מצידם מילאו גם הם את תפקידם, והציעו עסקאות מפתות לרוב, כשהמכירות שלהם נמתחו לאורך כל השבוע החולף עד לבלאק פריידי עצמו.

ההתקדמות הטכנולוגית שהעולם חווה מילאה גם היא תפקיד משמעותי בצמיחת המכירות באירוע. כאמור, האימוץ הנרחב של מכשירים ניידים שנמצאים כמעט בידי כולם כיום, סיפק לצרכנים גישה קלה מתמיד לקניות באינטרנט, בכל זמן ומכל מקום. גם הפיתוחים בפלטפורמות המסחר האלקטרוני והיכולות לניתוח נתונים, לעיתים מבוסס AI, והתובנות מה יהיה יותר או פחות נדרש או פופולרי, כשלצידם צ'טבוטים שהפכו לסוכני מכירות אונליין – כל אלו סיפקו למשתמשים חווית קנייה חלקה ומותאמת אישית.

כתוצאה מההתקדמות הזו, קניות מקוונות היו לשיטה המועדפת על לקוחות בלאק פריידי רבים, והשנה אלו ביצעו קניות בנייד בהיקף שיא של 43% מכלל המכירות המקוונות של האירוע בכללותו.

בלו פריידיי בישראל

כמדי שנה, גם ישראל שותפה ל"חגיגת" המכירות ולבולמוס הקניות אונליין או בקניונים. אלא שהשנה, עקב אירועי הדמים הנוראיים בשבת השחורה, ה-7.10, הוחלט בישראל לכנות את הסופ"ש הנוכחי במקום בשם בלאק פריידי בשם 'בלו פריידיי' (Blue Friday), ראשית כדי להימנע מאסוציאציות שליליות, ושנית כדי למתג את האירוע ככחול-לבן.

עדיין לא פורסמו נתוני כלל אירוע הקניות, אך כבר ידוע כי הוצאות בסכום כולל של יותר מ-349.5 מיליון שקל נרשמו עד השעה 11:00 בבוקרו של יום ו' – כך על פי נתוני שבא, המנהלת ומפתחת של מערכת תשלומי האשראי הלאומית. נתון זה, גם אם ראשוני, מייצג אף הוא עלייה של 3.3% לעומת 2022.

לפי ההשערות הרווחות, מגמת העלייה הזו הונעה על ידי הפסקת האש בין חמאס לישראל, שנכנסה לתוקף ביום ו' בשעות הבוקר המוקדמות. בנוסף, ישראלים רבים לא רכשו סחורות מאז פרוץ מלחמת ישראל-חמאס, וכן המעיטו בנסיעות לחו"ל. זו כנראה הסיבה לכך שמבצעי בלו פריידי 2023 בארץ משכו כבר משעות הבוקר של תחילת הסופ"ש גם יותר קונים לקניונים ומרכזי הקניות, אך גם לכך שנרשמה במהלך הסופ"ש פעילות קניות אונליין שהייתה, כנראה, גבוהה בהשוואה לנתוני אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים