מיצב בפארק רעננה – "כדי שהחזרת החטופים לא תרד מסדר היום"

מטה רעננה למען החטופים יזם והקים מיצב בגלריה על האגם בפארק בעיר ● חן אמיניה, שביקרה בגלריה ומי שהייתה בשבת השחורה בנירים: "שהינו בממ"ד 13 שעות וניצלנו בנס; השכנים שגרו במרחק של שני בתים נחטפו"

דליה ואברהם אשל מצטמררים מההבנה שזה היה עלול לקרות גם להם.

מטה רעננה למען החטופים יזם והקים מיצב בגלריה על האגם בפארק, כדי להעלות את המודעות לנושא השבת כלל החטופים מעזה. המבקרים התרגשו, צילמו את הפריטים המוצגים והצטלמו מול מראה שהייתה חלק מהמיצב. המיצב יוצג בגלריה עד מחרתיים (ש').

חן אמיניה ומשפחתה ניצלו בנס אחרי ששהו בממ"ד 13 שעות. צילום: יח"צ

אברהם ודליה אשל מרעננה, שביקרו בגלריה, סיפרו בדמעות: "יש אצלנו מסורת של שנים רבות, לבקר בחג את המשפחה הקרובה בניר עוז. בסוכות, שבוע לפני השבת השחורה, היינו שם כ-30 איש, ואם היינו מגיעים שבוע אחרי – החיים שלנו היו נראים אחרת לגמרי".

חן אמיניה סיפרה שהיא, בן זוגה והילדות ביקרו את ההורים שלו בנירים בשבת הארורה: "שהינו בממ"ד 13 שעות וניצלנו בנס. השכנים שגרו במרחק של שני בתים נחטפו. אין ספק שהייתה לנו השגחה עליונה".

"המטרה: שאנשים יזדהו עם החטופים ולא ימשיכו בשגרת חייהם"

במטה רעננה למען החטופים פעילות כמה נשים: מגי יוסוביץ, ענת קסוי, ענבר סמובסקי, שמרית שלום, נטלי איתן אזולאי, הילה דגן, ויקי אטיאס ולורן לויטס. קסוי אמרה כי "כולנו מקדישות שעות רבות ביממה למטרה אחת: שהחזרת החטופים לא תרד מסדר היום הציבורי. פנינו לעיריית רעננה בבקשה להשתמש בגלריה לטובת מיצב. זאת, על מנת שאנשים יזדהו עם החטופים ולא ימשיכו בשגרת חייהם".

פו הדב כ-"סופרבר" - גיבור על שעוטה גלימה צהובה ומגן על ילדים.

פו הדב כ-"סופרבר" – גיבור על שעוטה גלימה צהובה ומגן על ילדים. צילום: יח"צ

תמר ורשבסקי, מנהלת אגף התרבות בעיריית רעננה, נרתמה מיד – ומשם דברים התחילו להתגלגל: ויטוריו ארביב ורותם דוד מהנהלת פארק רעננה עזרו עם ציוד והקצאת עובדים, שסייעו לשנע, לפרוק ולתלות חומרים בתוך הגלריה. "פנינו לתושבים וביקשנו שיביאו דובונים ובובות לטובת המיצב", סיפרה קסוי. "ההיענות הייתה מרשימה. שיתוף הפעולה של כולם היה מדהים, והתוצאה לפניכם. בואו לגלריה על האגם בפארק להתרשם, להרגיש, להתרגש ולהתפלל יחד עם כולנו שכולם יחזרו במהרה לביתם. אמן".

כיסא התינוק נותר מיותם....

כיסא התינוק נותר מיותם…. צילום: יח"צ

סמובסקי הוסיפה: "לעמוד מול המראה עם אחותו של אלמוג סרוסי, שנחטף לעזה, ולהבין שזה יכול היה לקרות לכל אחד מאיתנו גרם לי להרגיש כמה נוראה ואכזרית המציאות. חייבים להחזיר אותם מיד".

על אחד הקירות במיצב מוקרנת מצגת על חייו של עומר נאוטרה, אחד החטופים שמשפחתו מרעננה, ובסופה קטע של שירת ההמנון הלאומי, התקווה, באחת מעצרות ההזדהות עם החטופים.

המיצב מוצג בגלריה על האגם בפארק רעננה עד מחרתיים, כאמור. הגלריה פתוחה למבקרים בימי חול מ-10:00 עד 13:00 ומ-16:00 עד 19:00. בימים שישי ושבת היא פתוחה בשעות 09:00 עד 14:00.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים