משתמשים בפיירפוקס ויוטיוב עולה לכם לאט? אתם לא לבד

גולשים בפיירפוקס שניסו להיכנס לאתר ראו במשך חמש שניות דף לבן, אולם כשהם עברו לכרום - השיהוי בוטל ● הסיבה: המלחמה של גוגל בחוסמי הפרסומות ביוטיוב ● אולם, לפי החברה, מדובר בבעיה שיכולה לקרות בכל דפדפן

פיירפוקס.

מסתבר שלפחות במקרים רבים, יוטיוב עולה בפיירפוקס, הדפדפן של מוזילה, לאט יותר מאשר בדפדפנים אחרים, כשההבדל עומד על חמש שניות. הסיבה לכך היא המלחמה שגוגל, הבעלים של יוטיוב, אסרה על המשתמשים בחוסמי פרסומות בפלטפורמה הפופולרית שלה.

הבאז סביב העיכוב הזה החל בווידיאו שפרסם משתמש ברדיט, שבו הוא מראה שיוטיוב אמנם עולה בפיירפוקס לאט יותר, לאט מדי. בסרטון נראה שבמשך כמה שניות, עמוד הדפדפן כמעט ריק כשכתובת ה-URL היא youtube.com, ורק לאחר מכן האתר עולה כרגיל.

ואולי בעצם מדובר בבעיית קישוריות, שאומת הרשת (ולפחות אומת משתמשי פיירפוקס) תולה עליה תילי תילים של פרשנויות? התשובה לכך היא לא, מפני שמשתמשי פיירפוקס שעברו מיידית לכרום – הדפדפן של גוגל עצמה – ראו שזמן העלאת האתר חוזר להיות כרגיל.

גוגל – או, יותר נכון, יוטיוב – פרסמה בעקבות הבאז שהחל סביב הנושא הצהרה. היא כתבה בה כי "על מנת לתמוך באקו-סיסטם מגוון של יוצרי תוכן באופן גלובלי, ועל מנת לאפשר למיליארדים לגשת לתוכן המועדף עליהם ביוטיוב, פתחנו במאמץ לעודד גולשים שמשתמשים בחוסם פרסומות לאפשר את הצגתן ביוטיוב, או לעבור לשירות הפרימיום, שבו לא מוצגות פרסומות כלל. ייתכן שמשתמשים שיש להם חוסם פרסומות ייתקלו בהצגה לא אופטימלית (של האתר – י"ה), ולא משנה באיזה דפדפן הם משתמשים".

כלומר, גוגל לא מסבירה את ביטול השיהוי של חמש שניות שחוו משתמשי הדפדפן של מוזילה מיד לאחר שעברו לכרום, וטוענת שלא רק משתמשי פיירפוקס עלולים לסבול ממנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים