״אנחנו מתחילים לראות שגרה של עשייה תוך כדי מלחמה"

"שגרה זו תימשך, וזה משהו שמסמל קצת נורמליות במצב שאנחנו נמצאים בו", אמרה נעמה ינקו, מנהלת פיתוח עסקי לסטארט-אפים בגוגל קלאוד ישראל

נעמה ינקו, מנהלת פיתוח עסקי לסטארט-אפים בגוגל קלאוד ישראל.

"בניגוד לתקופות המאתגרות שחווינו בשנים האחרונות, שהיו מושפעות ממגמות גלובליות – הקורונה, הפוסט קורונה והמצב המקרו כלכלי – כאן, ההיי-טק הישראלי מתמודד עם מצב ייחודי למשק המקומי, וההשפעות הן נגזרת של הייחודיות הזו", כך אמרה נעמה ינקו, מנהלת פיתוח עסקי לסטארט-אפים בגוגל קלאוד ישראל.

ינקו דיברה בפאנל שנערך כחלק מוובינר שעסק ביזמות בזמן משבר. הפאנל התקיים אתמול (ב'), במסגרת הוובינר התשיעי במספר של אנשים ומחשבים מאז שפרצה המלחמה. את הפאנל פתח יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והנחה אותו יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם.

בדבריה שיתפה ינקו מניסיונה מעבודתה עם סטארט-אפים. "מהעבודה שלי איתם עולות כמה נקודות משמעותיות בקשר למצב הנוכחי. כך, למשל, באשר לכוח האדם – בקרב רבות מחברות ההזנק, רבים מהעובדים גויסו למילואים. בחברות בשלבים מוקדמים, למשל, ניכרת ההשפעה על לוחות זמנים שנערכו בטרם המלחמה, לרבות לוחות זמנים לפיתוח – שדרשו תכנון מחדש", אמרה.

במקביל, ציינה, "בשבועות האחרונים יצא לי לפגוש יזמים שערכו גיוסים מרשימים. מכאן נובעת ההערכה שלי שלפיה אנחנו מתחילים לראות שגרה של עשייה תוך כדי מלחמה, ושגרה זו תימשך. זה משהו שמסמל קצת נורמליות במצב שאנחנו נמצאים בו".

"התמקדות באבטחת מידע – כבר מהשלבים הראשונים"

ינקו אמרה ש-"אחד הדברים המשמעותיים שקורים בימים אלה קשור לתכנון הטכנולוגי של חברות בענן, כשההתמקדות שלהן היא בשכבות אבטחת מידע, כבר מהשלבים הראשונים – כחלק מהעיצוב והתכנון. הגנת הסייבר ואבטחת המידע הפכו להיות בעדיפות ראשונה. בעוד שבעבר האבטחה היוותה חלק מהארכיטקטורה, הרי שכעת היא משהו מוביל".

היא ציינה כי "היחידה שבראשותי תומכת בסטארט-אפים צעירים ועובדת איתם. הכי ריגשו אותנו חברות סטארט-אפ שפנו אלינו לעזרה סביב יוזמות התנדבותיות שקשורות למלחמה. ההתגייסות ליוזמות אזרחיות אלה היא לא פחות ממדהימה. פעלנו במהירות על מנת לענות לצרכי החברות הללו והענקנו להן את התמיכה הנדרשת – הן בהיבטי התמיכה הטכנית והן בהיבט משאבי הקרדיט".

לסיכום אמרה ינקו ש-"אני מאמינה שבסופו של דבר, גם בקרב חברות ההיי-טק והסטארט-אפ יהיה טוב, כי אין אופציה אחרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים