מחשב העל Israel-1 החל לפעול – חודשיים לפני התכנון

המחשב של אנבידיה נכנס לשימוש ראשוני, לקידום פעילות המו"פ של הצוות של החברה ושותפותיה בישראל ● ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה: "עם Israel-1, חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות AI שיחוללו מהפכה"

ציון דרך לאנבידיה.

Israel-1, מחשב העל שאנבידיה בונה בישראל, החל לפעול – חודשיים לפני המועד המקורי. החברה הודיעה היום (ג') כי היא השלימה את השלב הראשון בפרויקט, וכי מחשב העל כבר זמין לשימוש על ידי צוותי המחקר והפיתוח של החברה במרכז הפיתוח המקומי שלה, כמו גם עבור שותפים נבחרים בישראל.

באנבידיה אומרים כי השלב הראשון בהקמת Israel-1 הושלם בתוך פחות מ-20 שבועות – זמן מהיר באופן משמעותי בהשוואה לפרק הזמן הנדרש לבנייה ולהקמה של מערכות מסורתיות דומות בעבר, שיכול היה להגיע למספר שנים. עוד מציינים בחברה כי כאשר תושלם הקמתו, Israel-1 צפוי להיות אחד ממחשבי העל המהירים ביותר בעולם לבינה מלאכותית ומחשב העל החזק בישראל, עם שמונה אקסה-פלופ ל-AI ו-130 פטה-פלופס עבור מחשוב מדעי.

"ישראל היא ביתם של חוקרי ומפתחי בינה מלאכותית מהמובילים בעולם, שיוצרים יישומים שיניעו את הגל הבא של פיתוחי ה-AI", אמר ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "עם מחשב העל Israel-1, חברות חדשניות בישראל ייצרו טכנולוגיות בינה מלאכותית שיחוללו מהפכה בתפוקה ובמודלים העסקיים של ארגונים מסביב לעולם".

מחשב העל החדש של אנבידיה

בשלב הראשון, עם ארבע אקסה-פלופ של ביצועי AI ו-65 פטה-פלופ של ביצועי מחשוב מדעי, Israel-1 ישמש למחקר ופיתוח פנימי, וכן כתבנית לבניית מחשבי על מבוססי Spectrum-X – פלטפורמת התקשורת המואצת של אנבידיה, שפותחה בישראל, ושבחברה אומרים שהיא משפרת את הביצועים והיעילות של ענני בינה מלאכותית (AI Clouds) מבוססי את'רנט.

"אחרי שנבנה במהירות יוצאת דופן, Israel-1 מוכן כאן על מנת להעצים את קבוצות המחקר וההנדסה המוכשרות שלנו עם כוחה של הבינה המלאכותית", אמר גלעד שיינר, סגן נשיא בכיר למחשוב על ותקשורת באנבידיה. "המערכת הזו תשמש כמנוע מאחורי מוצרים וטכנולוגיות שצפויים להתמודד עם כמה מן האתגרים הגדולים ביותר בעולם".

בשלב הנוכחי, כולל מחשב העל של אנבידיה בישראל 128 מערכות HGX H100 מדגם PowerEdge XE9680 מבית דל טכנולוגיות, עם 1,024 מעבדים גרפיים מדגם H100 80GB, יותר מ-40 מתגי Spectrum-4 ו-1,280 שבבים מסוג NVIDIA BlueField-3 ו-SuperNIC, שפותחו במרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.

כאשר יושלם, Israel-1 יכיל 256 מערכות HGX H100, עם יותר מ-34 מיליון ליבות CUDA ומיליון ליבות Tensor מהדור הרביעי. כמו כן, הוא יכיל 2,560 שבבי BlueField-3 DPU ו-SuperNIC, ומעל 80 מתגים מדגם Spectrum-4.

פלטפורמת Spectrum-X תהיה זמינה בשרתי לנובו, דל ו-HPE

Israel-1 מבוסס על פלטפורמת Spectrum-X של אנבידיה, שהוכרזה באחרונה ומציעה טכנולוגיית תקשורת מואצת שמשלבת בין מתגי Spectrum-4 Ethernet לשבבי BlueField-3 DPU. יחד הם מציעים שיפור של עד פי 1.6 בביצועים עבור תקשורת בינה מלאכותית בהשוואה לפתרונות את'רנט מסורתיים. דל טכנולוגיות, HPE ולנובו יהיו הראשונות להטמיע את טכנולוגיות האת'רנט ל-AI של Spectrum-X בקו מוצרי השרתים שלהן, על מנת לעזור לארגונים להאיץ את עומסי העבודה של בינה מלאכותית יוצרת.

לדברי הואנג, "בינה מלאכותית יוצרת ומחשוב מואץ מניעים את המעבר לדור הבא, כאשר ארגונים משדרגים את מרכזי הנתונים שלהם על מנת לשרת את עומסי העבודה הללו. תקשורת מואצת היא הזרז שמניע גל חדש של מערכות מחשוב מבית שותפות הייצור של אנבידיה, כדי להאיץ את המעבר לעידן הבינה המלאכותית היוצרת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים