החל מהיום: אתר חדש מאפשר לנפגעי המלחמה למצות את זכויותיהם

אתר כיוונים, שפותח על ידי חברות היי-טק ומערך הדיגיטל הלאומי, מאפשר לנפגעים לדעת אילו זכויות מגיעות להם מהמדינה ואיזו מהן כדאי לו לבקש קודם, ולבצע את הפעולות הנדרשות לצורך הבקשות

נפגעתם במלחמה? אתר חדש יאפשר לכם לדעת מה מגיע לכם מהמדינה.

אזרחים שנפגעו מהמלחמה ורוצים לדעת אילו זכויות הם יכולים לקבל מהמדינה יכולים לעשות זאת החל מהיום (ב') דרך אתר חדש של מוקד ערב"ה – מוקד מענים טכנולוגיים, שהוקם על ידי חברות היי-טק בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי.

האתר כולל את מערכת כיוונים, שעלתה היום לאוויר ומיועדת לסייע בתהליך מיצוי הזכויות של נפגעי פעולות האיבה. כיוונים מספקת מידע על זכויות הניתנות על ידי המדינה, בהתאם למאפייניו האישיים של הנפגע. האתר מרכז את הזכויות שהוא יכול לקבל מכל גורמי הממשלה השונים במקום אחד, ממיין את הזכויות לפי סוג המקרה, מארגן אותן לפי סדר הדחיפות ומפרט את הפעולות שעל הנפגע לבצע לצורך מימושן. המערכת אף מסייעת ביצירת תיעדוף המשימות.

מי שאיבדו בן משפחה או שבן משפחתם נחטף או נעדר, מי שנפגעו במהלך המלחמה פיזית או נפשית, רכושם נפגע או שפונו מביתם, וכן אנשי מקצוע המלווים אותם – יכולים, בלחיצת כפתור, להיכנס לאתר ולקבל גישה מהירה ומותאמת למידע הרלוונטי.

במערך הדיגיטל הלאומי מדגישים שהשימוש במערכת לא דורש הזדהות, אלא מילוי שאלון אנונימי וקצר, "באופן שיאפשר התאמה מרבית ונוחה של המידע שיינתן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים