רבעון מעורב לפרטנר: ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי

החברה מדווחת על הכנסות של 829 מיליון שקלים ורווח נקי של 56 מיליון ● 81% ממנויי האינטרנט שלה משתמשים ברשת הסיבים האופטיים, וייתכן שנתון זה יגדל ברבעון הנוכחי, לאחר שהיא חתמה על הסכם עם IBC

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר.

פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם תוצאות מעורבות: הדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אמש (ד') מראים כי הכנסות החברה קטנו בתקופה זו ב-7% ל-829 מיליון שקלים, אך הרווח הנקי גדל ב-10% ל-56 מיליון.

חלוקת ההכנסות מעלה שמכירות השירותים של פרטנר פחתו ברבעון ב-2.0% ל-710 מיליון שקלים. עם זאת, בנטרול דמי קש"ב, ההכנסות משירותים עלו ב-2% ל-630 מיליון. ההכנסות ממכירת ציוד צנחו ב-27% ועמדו על 119 מיליון שקלים.

עוד בנתונים: ההוצאות הגולמיות רשמו ירידה של 10% ל-607 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-1% ל-222 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 27%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-1.5% ל-137 מיליון שקלים והרווח עלה ב-1% ל-85 מיליון. חבות המס הציגה עלייה של 11% ל-20 מיליון שקלים.

פרטנר: אנחנו ספקית הסיבים הגדולה בישראל

בשבוע שעבר, עמוק בתוך הרבעון הרביעי של השנה, החלה פרטנר להציע אינטרנט סיבים גם על התשתית של IBC, שסלקום היא בעלת מניות משמעותית בה. בכך מתהדרים בחברה כי היא הפכה לספקית הסיבים הגדולה בישראל. "ההסכם מבסס את פרטנר כקבוצת התקשורת היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית שבו קיימת תשתית סיבים", צוין בהודעה שלה. "זאת, על בסיס שלוש התשתיות הקיימות בישראל – פרטנר, בזק ו-IBC".

לפרטנר יש הסכם IRU עם בזק שנכנס לתוקפו בינואר האחרון. במסגרת הסכם זה, פרטנר רכשה זכות שימוש ב-120 אלף קווי סיבים של בזק על פני חמש שנים – בחמש פעימות שנתיות של 24 אלף קווים כל אחת. נכון לסוף הרבעון, פרטנר כבר מממשת את הפעימה השלישית של ההסכם, עם 63 אלף מנויים על תשתית הסיבים של בזק.

ככלל, בסיס מנויי הסיבים האופטיים של פרטנר הסתכם בתום הרבעון השלישי ב-353 אלף – צמיחה של 19 אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם. בחברה אומרים כי מדובר במספר מנויי הסיבים הקמעונאיים הגבוה בשוק. בסיס מנויי האינטרנט של פרטנר הסתכם בסוף הרבעון ב-434 אלף – גידול של 7,000 מנויים בהשוואה לרבעון השני. כ-81% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים. לעומת זאת, בסיס מנויי הטלוויזיה ירד ב-3,000 והסתכם ב-210 אלף. בחברה תולים זאת ב-"מיקוד שלה בחבילות ערך". גם בסלולר פרטנר רשמה ירידה: בסיס מנויי הסלולר שלה קטן ב-9,000 ל-2.655 מיליון – לדברי החברה, בגלל אותה הסיבה.

פעילות פרטנר מאז תחילת המלחמה

פרטנר פירטה בהודעה על התוצאות הכספיות מידע אודות הפעילות שלה מאז תחילת המלחמה. "כחברה חיונית בעתות חירום", נמסר, "הקבוצה פועלת להמשיך ולהבטיח רציפות של שירותי תקשורת ללקוחותיה, על רקע גידול בביקושים ובעומסים ולצד פעילות בשטח של צוותי הטכנאים של החברה. פרטנר הודיעה על מגוון הטבות ללקוחותיה מאז פרוץ המלחמה ועל פעילות קהילתית והתנדבותית רחבה. החברה אימצה את קיבוץ כרם שלום במטרה לסייע בשיקומו ולתמוך בקהילה ובתושבים, ותעמיד את משאביה ויכולותיה הניהוליות והאופרטיביות עבור צרכי הקיבוץ. כמו כן, פרטנר מגיעה מדי יום לשטחי כינוס של כוחות הביטחון וחיילי צה"ל עם ארבע ניידות תיקונים והטענות למכשירי סלולר. החברה תרמה מעל 16 אלף פרטי ציוד לכוחות הביטחון ותושבי העוטף, בין היתר מטענים ניידים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים, אוזניות וכרטיסי סים".

אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, אמר עם פרסום התוצאות כי "אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הרבעון השלישי, שמבטאות את הצעדים שלנו ומשקפות איתנות פיננסית. בעת הזו, מדינת ישראל היא בראש סדר העדיפויות שלנו. החברה ועובדיה עסוקים בלתרום את חלקנו במלחמה, בלשרת את לקוחותינו ובלדאוג ולסייע לתושבי ישראל ולכוחות הביטחון, שצריכים אותנו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים