רבעון טוב ל-וואן, עם עליות בהכנסות וברווחיות

וואן סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 13% בהכנסות ושל 9% ברווח הנקי ● החברה צופה כי תהיה למלחמה השפעה "לא מהותית" על פעילותה

עדי אייל, מנכ"ל וואן.

אנשי וואן יכולים לסמן "וי" על הרבעון השלישי של השנה, שהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה היום (ד') מראים כי היא השיגה בו תוצאות טובות: הן ההכנסות והן הרווח הנקי רשמו עליות. החברה הצמידה לדו"חות הכספיים דיווח ותחזית על השפעת המלחמה על פעילותה, שהיא צופה שתהיה מעטה.

על פי הנתונים, ההוצאות הרבעוניות של וואן גדלו ב- 12.1% ל-833 מיליון שקלים ואילו ההכנסות עלו ב-13.3% ל-898 מיליון. המגזר הצומח ביותר ב-וואן ברבעון הוא זה שנותן לה את מרבית ההכנסות – מגזר התוכנה, שרשם גידול של 21% ל-521 מיליון שקלים. ההכנסות ממגזר תשתיות המחשוב והתקשורת עלו ב-4% ברבעון ל-297 מיליון שקלים ואלה שהביא מגזר מיקור-החוץ של תהליכים עסקיים ומרכזי תמיכה טכנולוגיים גדלו ב-3% ועמדו על 84 מיליון שקלים. הרווח הנקי הציג עלייה של 8.8% ל-46.8 מיליון שקלים.

עוד מעלים המספרים כי ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-14.9% ל-765.7 מיליון שקלים, הרווח הגולמי גדל ב-5.3% והרווח הגולמי השולי הגיע ל-15.9%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 2.5% ל-67.33 מיליון שקלים והרווח גדל ב-8.3% ל-65 מיליון.

לצד התוצאות הרבעוניות, וואן פרסמה את נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה: הוצאות החברה גדלו בתקופה זו ב-12.4% ל-218.6 מיליון שקלים, ההכנסות גדלו ב-14.2% ל-2.7 מיליארד, הרווח התפעולי עלה ב-11.4% ל-194.3 מיליון וזה הנקי עלה ב-11.5% ל-139.8 מיליון.

ההשפעה של המלחמה על וואן

וואן טכנולוגיות תוכנה היא חברת ה-IT השנייה בגודלה בשוק הישראלי. היא מספקת מגוון פתרונות מחשוב טכנולוגיים לאלפי לקוחות במגזרי המשק השונים ומועסקים בה כ-6,500 עובדים. החברה עדכנה עם פרסום התוצאות הכספיות על השפעות המלחמה על הפעילות שלה ומסרה כי כ-500 מעובדיה גויסו למילואים. אלה מהווים כ-8% מכוח האדם שלה בישראל. כמו כן, נמסר מ-וואן כי היא "נערכה לסיוע ותמיכה במגויסים ובמשפחותיהם. במקביל, משימת הנהלת החברה, כחלק מההתגייסות בחזית הכלכלית, היא לפעול בתפקוד מלא ככל האפשר".

"בטווח הארוך יותר, המלחמה עלולה לגרום לפגיעה במשק הישראלי – דבר שעלול להשליך גם על הפעילות העסקית, לרבות על פעילות החברה", צוין בהודעת וואן. "יחד עם זאת, לחברה כמה יתרונות שעשויים למתן השפעות שליליות, ובהם שיעור גבוה מההכנסות שנובע מהמגזרים הממשלתי והציבורי, פתרונות טכנולוגיים ושירותים בעלי ביקוש מוגבר בתקופת המלחמה, עיסוק במערכות ליבה, גיוון פעילויות ולצד זאת, מינוף אפסי. בשלב זה, ובהנחה שהמצב הנוכחי יימשך עד סוף השנה, החברה צופה השפעה שלילית לא מהותית על פעילותה".

עדי אייל, מנכ"ל וואן, אמר כי "החברה משתתפת בצער המשפחות השכולות ומייחלת, יחד עם כל עם ישראל, לשובם של החטופים הביתה במהרה. לצערנו, גם ב-וואן יש נגיעה באופן ישיר, כאשר שלושה מהנופלים במערכה הם ילדים של עובדינו. לצד זאת, 37 מעובדינו הינם מיישובי העוטף וכ-500 מעובדי הקבוצה מגויסים לשירות מילואים פעיל. אנחנו פועלים לסיוע ותמיכה בהם ובמשפחותיהם, ובמקביל עושים את כל הניתן לשמירת החברה בתפקוד מלא ככל האפשר".

"באשר לתוצאות הרבעון השלישי", הוסיף, "אנחנו מסכמים אותו עם המשך צמיחה עקבית בהכנסות, תוך גידול אורגני בכל מגזרי הפעילות, מיקסום הסינרגיה בתוך הקבוצה וכן שיפור ברווח הנקי. בין היתר, אנחנו מציגים צמיחה חזקה במיוחד בתחום פעילות הענן, בפרויקטים במגזר הציבורי, בעיקר בתחום התשתיות, ובפתרונות דיגיטל מבוססי סיילספורס ללקוחות בחו"ל".

לדברי אייל, "נמשיך לפעול לצמיחת החברה, תוך בחינת מיזוגים ורכישות שיאפשרו לנו להציע סל פתרונות נוסף ועדכני לקהל לקוחותינו, ולסייע ככל האפשר למשק הישראלי ולכלכלת המדינה לפעול עד כמה שניתן כבשגרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים