"היעד: דיגיטל ממשלתי טוב יותר בסוף המלחמה"

כך לדברי שירה לב עמי, מנכ''לית מערך הדיגיטל הלאומי, שדיברה בפתח הוובינר השמיני במספר ביוזמת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') תחת הכותרת "התקשוב הממשלתי ופעילות הדיגיטל בממשלה במלחמה ובשעת חירום"

שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי.

"בשבועיים האחרונים ישנו לעתים חיכוך בין גורמים שונים בממשלה ובקרב גופים ציבוריים-ממשלתיים, בעולם הדיגיטל. אנו נדרשים למשימה מאתגרת: לחבר ולתכלל את האג'נדות, הרצונות והצרכים השונים של כל אותם גופים, להביט בראייה מערכתית, העונה מצד אחד על סך הרצונות הללו, שהם לעתים מנוגדים ושונים – כדי שהדיגיטל הממשלתי יהיה אחר, שונה וטוב יותר בסוף המלחמה", כך אמרה שירה לב עמי, מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי.

לב עמי דיברה בפתח וובינר שנושאו "התקשוב הממשלתי ופעילות הדיגיטל בממשלה במלחמה ובשעת חירום". הוובינר, השמיני במספר ביוזמת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') והנחה אותו יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה. את המפגש פתח ד"ר נחמן אורון, יועץ תקשוב בכיר למגזר הממשלתי.

"לעזור לכל משרד ולבנות חיבורים בין כולם"

"מערך הדיגיטל הלאומי", ציינה המנכ"לית של המערך, "נערך בקצב מאוד מהיר למצב החדש. התחלנו לעבוד מהרגע הראשון בשבת. הבנו מהר מאוד, יחסית, מה קורה. התחלנו לפעול בשלבים. השלב הראשון, של מעבר משגרה לחירום, קרה מהר וכלל התגייסות מלאה ומהירה של כולם. העקרונות שמנחים אותנו הם לעזור לכל משרד, והאתגר שלנו הוא לבנות חיבורים בין כולם. התחלנו לחבר את האג'נדות השונות לטובת ראייה מערכתית. כך, בסוף התהליך, אנו רוצים לצאת בצורה אחרת, ולפעול טוב יותר בהיבטי תשתיות, שיתופי פעולה והפחתת החסמים. זהו שילוב קשה: לתת מענה פרטני ומהיר לצרכים השונים מחד, ולבנות מענה כולל לטווח הארוך מאידך".

"אחד האתגרים המרכזיים", ציינה לב עמי, "הוא בסיוע למשפחות המפונים. אנו פועלים להקמת מערכת CRM מרכזית לקליטת נתונים שלהם, וזו תאפשר קליטת פניות ובקשות מהקהילות, עם ליווי משופר של תהליכי שיקום ארוכי טווח. הממשלה נדרשת לקבלת תמונה כללית עליהם – היכן הם ומה המענה עבורם. לכן הקמנו – בשיתוף שמונה משרדים ועשרה משרדים שהצטרפו ויצטרפו בקרוב – פלטפורמה דיגיטלית ממשלתית על המפונים. הוצאנו לשטח עשרות עובדים שיגיעו למקומות בהם המפונים שוהים ויסייעו להם למצות את המגיע להם. זה אתגר לא פשוט. זה שיפר וישפר את התמונה אודותיהם, נכון – אין עדיין תמונה מדויקת של 100% אודותיהם, אבל אנו מתקדמים לשם".

לב עמי סיימה באומרה כי "בהיבט המערכות הקריטיות, יש עבודה רבה של צוותים רבים סביב השעון. כולם דואגים שהכלים הפועלים בשגרה – יעבדו גם בחירום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים